mijn kat vangt een babymuisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

mijn kat vangt een babymuisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 03:39

zit ik muziek te luisteren en te bokken, zie ik vanuit mijn ooghoeken mijn kat hyper rondrennen met iets in dr bek en in de luchtgooien en weer opvangen; een babymuisje die nog leefde en niet gewond was.
normaal vind ik ze echt vies, maar deze was wel heel schattig! :o
omdat hij (jongetje :D ) nog zo'n klein babymuisje was en t buiten vriest kon ik hem niet buiten zetten. mijn kat hem laten doden kon ik ook niet, ze eet hem toch niet op. heb hem maar terug gezet onder de koelkast. normaal zet ik ze buiten maar t vriest en hij was zo schattig. wat hadden jullie gedaan?
ik wist echt niet wat ik er anders mee aanmoest. ;(

Jolliegirl

Re: mijn kat vangt een babymuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:41

ehm ongedierte terug in je huis zetten?
Bah

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:42

ik had hem niet terug gezet van het 1 komt het ander .. ik zou hem naar een opvang of iets in die richting hebben gedaan !

als je er 1 hebt zijn er meerdere !

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:47

Nee ik toch ook echt niet. Jammer voor het muisje maar had hem echt naar buiten gemikt. Weet je zeker dat het een jonkie was, want dan zul je er meer hebben.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:48

Ik zou hem naar buiten hebben gedaan.. Echt die beesten wil je niet in je huis onder al je kastjes hebben :=
Ze kunnen wel tegen een beetje kou hoor.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:51

Damariis schreef:
ik had hem niet terug gezet van het 1 komt het ander .. ik zou hem naar een opvang of iets in die richting hebben gedaan !

En wat denk je dan wat die met een wilde muis hadden gedaan? :+

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:52

Ik had 'm in de schuur gezet, in een 'nestje' van een oude handdoek ofzo (bij gebrek aan stro). Zo'n softie ben ik dan ook wel weer. :D

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:54

goeroe schreef:
Damariis schreef:

die brengen ze groot en zetten ze dan in het voorjaar naar buiten in het bos

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:00

Damariis schreef:
goeroe schreef:

die brengen ze groot en zetten ze dan in het voorjaar naar buiten in het bos

:z Mag ik het adres?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:07

goeroe schreef:
Damariis schreef:

Als ze ze niet uitzetten worden ze igg vaak nog humaan afgemaakt ipv de kat of bevriezing. Maar ja ik zou me meer zorgen maken om mama muis in de buurt. Als je kat hem buiten heeft gevangen kan die muis trouwens ook nooit zijn mama terug vinden (als het echt een baby was) en dan verhongerd hij misschien. Zou hem toch niet in mijn huis laten zitten.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:10

goeroe schreef:
:z Mag ik het adres?

Volgens mij kan dat best hoor! Al weet ik zo gauw niet waar dan precies. Maar ik heb dat afgelopen jaar ook meegemaakt met een piepklein vogeltje van hooguit twee dagen oud. Leek volkomen kansloos. Ik heb 'm de nacht doorgekregen en de volgende ochtend naar een vogelopvang gebracht. Hoe 'pietluttig' het ook is, ze hebben hem daar wel alle kans gegeven en de bedoeling is zo'n beestje dan uiteindelijk weer uit te zetten.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:11

jahoor .... het zit in den helder aan de kanaal weg .. (volgens mij )

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:14

Je zult mij ook niet horen zeggen dat de kat of bevriezing een betere optie is hoor. Ik denk dat ik zelf de hulp in had geroepen van de hond. :o Misschien niet humaan maar wel heel snel. Bij gebrek aan hond had ik het muisje waarschijnlijk zelf naar de andere zijde geholpen (weliswaar na mezelf moed in te hebben gesproken en met schuldgevoel achteraf :+ ) want in huis laten zitten lijkt me toch ook niet ideaal.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:17

dat zou ik dus echt niet kunnen he .. mijn berner senner heeft er een keer 1 perongeluk dood gemaakt .. heb echt staan janken :P (was wel een stuk jonger :P ) maar zelf dood maken zou ik echt niet kunnen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:20

Damariis schreef:
jahoor .... het zit in den helder aan de kanaal weg .. (volgens mij )

Ok, ik geloof je. Ik heb trouwens ook eens een jong vogeltje gevonden en daar weigerden ze voor langs te komen, maar dat zal ongetwijfeld per opvang verschillen.

Nu moet ik trouwens wel bekennen dat ik jaren geleden ook eens een hele muizenfamilie gevangen en later weer uitgezet heb, maar dat heeft niet lang geholpen. Later hoorde ik dat die beestjes moeiteloos de weg terug naar 'huis' vinden, maar ik weet natuurlijk niet of het dezelfde familie was of dat het anderen waren. :P

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:23

dat klopt .. dit was de dieren ambulance .. en wij hebben idd ook eens een jong vogeltje gevonden en daar kwamen ze ook niet voor langs .. ze gaven ons instructies hoe we het verder moesten doen :( arme beesie is dezelfde dag nog overleden

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:24

goeroe schreef:
Je zult mij ook niet horen zeggen dat de kat of bevriezing een betere optie is hoor. Ik denk dat ik zelf de hulp in had geroepen van de hond. :o Misschien niet humaan maar wel heel snel. Bij gebrek aan hond had ik het muisje waarschijnlijk zelf naar de andere zijde geholpen (weliswaar na mezelf moed in te hebben gesproken en met schuldgevoel achteraf :+ ) want in huis laten zitten lijkt me toch ook niet ideaal.

Word zo'n zooitje in je huis laat maar hoor bel de dierenabulance wel. Hebben bij ons ook eens een jonge kraai opgehaald met die was aangevalen door een stel eksters(doen ze hier in de omgeving dus wel). Was wel een sufmuts trouwens die van de dierenabulance wij hadden mister kraai in een kartonne doos met een oude handoek (die ze zo mee had mogen nemen) maar madam wilde hem perce overladen. Toen wilde ze dus even kijken hoe alert hij was dus hielt hem ff vast op de had. Je raad het al, die sufmuts laat hem dus per ongeluk los en kraai vliegt met alle snelheid die in 8m kon maken keihard tegen ons achteraam :Y) . Was maar goed dat onze hond (van 30 kilo(gezond gewicht) trouwens maar van binnen schoothondje) bij mij op schoot zat. Anders had kraai drie ongelukken op 1 dag gehad :+ . Hij kwam gelukkig wel weer bij nadat die tegen het raam was gevlogen maar het was echt de minst proffesionle dierenabulance muts ooit }:0

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:30

haha .. we was laatst een kat aangereden .. en ik heb 3 kwatier moeten wachten op die mutsen .. ja toen was het dus al gedaan :( echt heel sneu

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:39

Damariis schreef:
haha .. we was laatst een kat aangereden .. en ik heb 3 kwatier moeten wachten op die mutsen .. ja toen was het dus al gedaan :( echt heel sneu

Inderdaad ook suf :(:) . Maarja ze mogen ook niet hardrijden enzo dus ja als ze 45 min verder op zitten zitten ze 45 min verder op. Wij moesten met die kraai ook lang wachten hoor hadden hem 's ochtends als gered van de de woeste eksters en ze kwamen pas 's middags. (arme beest zat dus de hele tijd in een doos (:) )

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:40

nou het is vanaf ons nog geen 10 min rijden .. als ze een kwatier eerder waren geweest hadden ze de kat misschien nog kunnen redden maar nee hoor 2 van die slome dozen komen aan zetten echt vet suf

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:44

Damariis schreef:
dat klopt .. dit was de dieren ambulance .. en wij hebben idd ook eens een jong vogeltje gevonden en daar kwamen ze ook niet voor langs .. ze gaven ons instructies hoe we het verder moesten doen :( arme beesie is dezelfde dag nog overleden

Je moet ze ook niet langs laten komen maar zelf naar een vogelopvang gaan. ;)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:56

nouja wij hebben ook gevraagt of we het vogeltje konden brengen en dat kon dus niet ..

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:58

Toekie schreef:
Damariis schreef:

Je moet ze ook niet langs laten komen maar zelf naar een vogelopvang gaan. ;)

Kan inderdaad ook maar dat gaat zo lastig als je geen auto hebt en de eerste de beste pak weg 20 km verder zit he. Met een gewonde vogel hoef ik ook niet in de bus aan te komen zetten. En meestal liggen die dingen ook nog eens in the middle of nowere.

@damariis: Als ze hun kantoor dichtbij hebben kan de ambualnce nog wel 45 min verder op bezig zijn. Bij ons hebben ze er ook maar 2 ofzo. Asielen nemen meestal geen vogels er zijn vaak wel onafhankelijke vogel opvangen maar dan kom ik weer bij mijn eerste zin.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 05:04

achja .. het lijkt mij dat als die kat daar licht te krimperen van de pijn dat je toch wel een beetje vaart maakt !!??
als ze wat eerder hadden geweest had hij het waarschijnlijk gered !

EDIT die vrouw werd uit bed gebelt en die woonde vlak bij de stad en had je ambulance voor deur staan .. denk dat ze eerst nog even uitgebreid heeft zitten ontbijten ..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 05:07

Dan had ik misschien geluk. De vogelopvang waar ik naartoe ben gegaan was van een vrijwilliger van de Vogelbescherming, lag midden in een woonwijk in Eindhoven. Ik heb van tevoren gebeld en ze hebben het vogeltje met alle liefde opgenomen. Twee/drie dagen later heb ik nog eens gevraagd hoe het ging en toen leefde hij nog. :)

[edit]Heb het nog eens opgezocht en het was niet van de Vogelbescherming. Maar gewoon een stichting in de regio Eindhoven.
In heel Nederland zitten wel verschillende vogelasielen.
Laatst bijgewerkt door Toekie op 03-01-10 05:12, in het totaal 1 keer bewerkt