Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Maar goed dat ik niet groote visjes heb en wel een groot aqaurim

justdiesel schreef:Ik zou er niet zoveel guppen in doen want die krengen fokken als konijnen![]()
Wij hebben destijds wel meteen het aquarium gevuld met vissen van verschillende soorten en dat is prima gegaan
? Dat raad elke aquariumhouder me af. Dus heb je echt mazzel gehad dat het goed is gegaan! 
Vind ik zelf persoonlijker mooier.
en de hele bak was in 1 x zwart daardoor. Dus toen me vader gebelt (heeft al zo´n 25 jaar aqua´s ) En die zei gewoon helemaal leegmaken en dan nieuw water er in. Dus dat ben ik nu aan het doen
Hij zelf heeft nooit de bak 2 weken laten staan, maar gelijk alle vissen er in gegooit. En er is nooit wat dood gegaan, alleen door ouderdom en ziekte. Dus zelf zou ik de bak niet 2 weken laten draaien. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
CK88 schreef:Joyckuh schreef:Is dat een echte steen?
Ja gekocht bij de aquarium winkel. Vond ik wel mooi staan op de zwarte achtergrond.
CK88 schreef:justdiesel schreef:Ik zou er niet zoveel guppen in doen want die krengen fokken als konijnen![]()
Wij hebben destijds wel meteen het aquarium gevuld met vissen van verschillende soorten en dat is prima gegaan
Direct erin gedaan? Dat raad elke aquariumhouder me af. Dus heb je echt mazzel gehad dat het goed is gegaan!

en ze waren al erg oud
love_western schreef:mooi bakkie
zou zelf achteraan grotere planten doen en vooraan kleinere plantjes doen, krijg je meer diepte effect. En zelf zou ik die grote steen er uit halen en dan lavastenen er in doenVind ik zelf persoonlijker mooier.
Ik ben nu ook bezig met mijn aquarium, door omstandigheden is ie niet meer als 2 maanden geleden ververst. Dus wou vanmiddag pomp eruithalen om schoon te maken, vliegt er iets los waardoor er heel veel vieze smurrie in de bak kwamen de hele bak was in 1 x zwart daardoor. Dus toen me vader gebelt (heeft al zo´n 25 jaar aqua´s ) En die zei gewoon helemaal leegmaken en dan nieuw water er in. Dus dat ben ik nu aan het doen
Hij zelf heeft nooit de bak 2 weken laten staan, maar gelijk alle vissen er in gegooit. En er is nooit wat dood gegaan, alleen door ouderdom en ziekte. Dus zelf zou ik de bak niet 2 weken laten draaien. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Zal anders vanavond een foto maken en dan plaatsen
) CK88 schreef:justdiesel schreef:Ik zou er niet zoveel guppen in doen want die krengen fokken als konijnen![]()
Direct erin gedaan? Dat raad elke aquariumhouder me af. Dus heb je echt mazzel gehad dat het goed is gegaan!
Citaat:Dan zou ik even testen of deze steen geen kalk afgeeft (paar druppels azijn op de steen doen, als deze gaat bruisen zit er kalk in), hier wordt het water namelijk heel hard van. Dit is geen probleem voor guppen, al hebben die het liever ook niet... Maar neontetra's kunnen daar helemaal niet tegen! Die hebben liever zacht zuur water.
justdiesel schreef:Is prima gegaan hoor, en heb het wel vaker gehoord...
Maar wij hebben wel alle stenen e.d. eerst goed afgewassen!
De kalk wordt telkens afgegeven aan het water. CK88 schreef:love_western schreef:mooi bakkie
zou zelf achteraan grotere planten doen en vooraan kleinere plantjes doen, krijg je meer diepte effect. En zelf zou ik die grote steen er uit halen en dan lavastenen er in doenVind ik zelf persoonlijker mooier.
Ik ben nu ook bezig met mijn aquarium, door omstandigheden is ie niet meer als 2 maanden geleden ververst. Dus wou vanmiddag pomp eruithalen om schoon te maken, vliegt er iets los waardoor er heel veel vieze smurrie in de bak kwamen de hele bak was in 1 x zwart daardoor. Dus toen me vader gebelt (heeft al zo´n 25 jaar aqua´s ) En die zei gewoon helemaal leegmaken en dan nieuw water er in. Dus dat ben ik nu aan het doen
Zal anders vanavond een foto maken en dan plaatsen
Dat is inderdaad het idee, ik heb ook een grote plant achterin gedaan (tegen de thermostaat aan zodat je die niet zo ziet) Maar het mooi indelen vind ik nog moeilijk. Met veel planten beperk je de ruimte ook erg. Hoe zou ik dir hetbeste kunnen doen? De achterwand nog 2 van zulke planten tegenaan zetten? En kleinere in de korte zijdes? Die steen vind ik juist wel mooi! Maar dat is ook ieders eigen natuurlijk. (ding was ook 25 euries dus blijft er ook in)
zie het nergens namelijk