kat binnen laten met oud op nieuw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

kat binnen laten met oud op nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 09:25

Titel zegt het al.
Laten jullie je kat binnen vanavond en om 12.00 vanavond.
Of mag die rustig buiten als die dat wil.
Wij hebben een kattenluikje en hij kan zelf in en uit en nu is die nog gewoon open.
Hij lijkt niet echt onder de indruk te zijn van de knallen die er al zijn, maar dit is het eerste jaar dat hij met oud op nieuw hier is en vraag me af wat wijsheid is.
Ik ben van plan als ik vanavond thuis komen hem zijn eten te geven en dan het luikje dicht te maken zodat die even binnen moet blijven.
We krijgen vanavond bezoek en hij is niet zo gek op vreemde, maar hij mag gewoon boven op het bed liggen.
Dan wilde ik hem snachts na het vuurwerk weer gewoon buiten laten als hij dat wil.
Hoe doen jullie dat.

gaapje

Re: kat binnen laten met oud op nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:29

bij mij gaan ze op de slaapkamer van de kids .

al vanaf het begin van de avond , ik krijg veel visite .
kattenbak en etens bakjes erbij , deur dicht .

als iedereen weg is hier en de rust buiten weder gekeerd is mogen ze er weer uit.
hoor toch best wel veel enge dingen met beesten , dus de mijne blijven verlpicht binnen

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:31

Mijn oude poes blijft gewoon lekker binnen. En mijn kleine kat die gaat in een benchje. Die is pleite voor je met je ogen kunt knipperen. Normaal loopt alleen de oude buiten. Maar die blijft ook binnen als ze echt naar buiten wit mag ze tot 10 uur ongeveer achter het huis.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:34

Simba komt rond etenstijd altijd wel naar binnen dus vanaf dan laat ik hem gewoon niet meer naar buiten :D morgen maar weer. ik vind het toch een beetje een eng idee, ook al redt hij zich wel waarschijnlijk

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:40

Mijn katten mogen sowieso niet 's nachts naar buiten, dus deze nacht al helemaal niet. Nu wil het katje dat ik nu heb toch al niet naar buiten vanwege de sneeuw en kou (gut, 't is zo'n watje := ) dus dat wordt helemaal geen probleem.
Vroeger bij mijn ouders gingen de katten gewoon overdag naar buiten en kregen ze wat later 's avonds eten zodat ze allemaal binnen waren als het kattenluik werd gesaboteerd. Als wij dan überhaupt al naar buiten gingen 's nachts hielden we wel de deur en eventuele katten in de gaten. Is altijd goed gegaan, ook omdat de katten dan toch al geen trek in een nachtelijk uitje hadden, die waren deep undercover als stofjes onder het bed, kast of bank (oftewel doodsbenauwd).

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:40

Bij die van mij gaat vandaag het kattenluik dicht.

Ze zal maar schrikken van een harde vuurwerkbom of pijl en dan in paniek de weg kwijtraken of onder een auto komen. Ze kijkt zo wie zo al niet echt naar links en rechts als ze oversteekt maar dan helemaal niet denk ik. Als het goed is doet mijn vriend straks om 10.00 uur het luikje dicht als het vuurwerk echt mag losbarsten.

Het sneue is wel dat ze haar behoeften echt ophoud tot ze weer naar buiten mag. Ze heeft een keer een paar dagen binnen mogen zitten toen heeft ze maar 1 klein plasje gedaan. Echt heel sneu.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:45

je kat hoeft niet bang te zijn voor vuurwerk maar er blijven altijd vervelende rotjong rondlopen die wel eens vuurwerk naar je kat kunnen gooien met alle gevolgen van dien, daar moet je toch niet aan denken.

de mijne hebben vandaag en morgen huisarrest.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 09:52

Ik laat kasper dus ook maar lekker binnen, alles staat al klaar boven.
Hij mag gewoon over de hele boven en benedenverdieping banjeren dus zo´n straf zal het wel niet zijn.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:56

Ik heb geen flauw idee waar onze katten uithangen rond oud en nieuw, dus ze zullen wel ergens buiten in het hooi/stro liggen.
Scheelt ook dat hier in de directe omgeving weinig vuurwerk afgestoken wordt.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:57

ik heb ook net het luikje dichtgedaan
vandaag en morgen blijven ze lekker binnen

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:58

Onze is al gewend om altijd binnen te zitten dus die blijft gewoon binnen.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:40

Het zal niet de eerste keer zijn dat een kat de benen neemt door het vuurwerk dus lekker binnen houden ;) die van mij hebben ook huisarrest :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:42

Onze onverschrokken noorse boskat loopt nu nog buiten. Het luikje staat nu op wel naar binnen niet naar buiten.
De andere zit al binnen.

Ze hebben vanavond huisarrest
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 31-12-09 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:43

Vanmiddag mag mijn buitenkat naar buiten, maar vanaf vanavond houd ik hem binnen. Hij is trouwens ook nooit hele nachten buiten hoor, ik roep hem altijd voordat we naar bed gaan. Maar hij is wel benauwd voor vuurwerk dus ga het niet opzoeken. De rest van de 6 zitten al achter de bank of onder het bed, die rennen al als ze vuurwerk op de radio of tv horen :D ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:43

Onze buitenkat komt vanaf 12 uur niet meer buiten.
Ik vind het echt totaal niet verantwoord om een kat 's avonds nog buiten te laten vandaag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:44

Jij hebt 7 katten fargo :wow:

Okey...nou dan hebben ze iig gezelschap van elkaar :D

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:44

wij hebben 6 buiten katjes,
die het een drama vinden om binnen te blijven,
als ze naar buiten toe willen,
maar toch houden wij ze binnen,
vind het geen fijn idee al lopen mijn katten buiten
met al dat vuurwerk enzo.
nu is alleen 1 van de 6 zo erg aan het doordrammen,
dat we die net toch maar even naar buiten gelaten hebben
die blijft toch altijd in de buurt,
en als je der roept dan komt ze wel :)
wij hebben ze binnen gehouden van half 10
waarschijnlijk tot morgen ochtend?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:45

Eh nee 6 (het staat er een beetje raar ik geef het toe :o ) We hebben wel 7 gehad trouwens, maar mijn oudje van 22/23 is paar jaartjes terug overleden ..

En ze liggen inderdaad samen achter het bed of achter de bank, heel knus :D

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:47

Een van onze jonge katten heeft uitgerekend vandaag ontdekt hoe het kattenluikje werkt. Helaas voor hem zit het luikje vandaag en morgen dicht en mag hij daarna verder met zijn ontdekkingsreis. Z'n broertje snapt het gelukkig allemaal nog niet zo en de dikke, oude kat mag vanavond ook niet meer naar buiten.

Leinearthur

fargo schreef:
Eh nee 6 (het staat er een beetje raar ik geef het toe :o ) We hebben wel 7 gehad trouwens, maar mijn oudje van 22/23 is paar jaartjes terug overleden ..

En ze liggen inderdaad samen achter het bed of achter de bank, heel knus :D

haha bij mij verspreiden ze over heel het huis,
sommige zijn namelijk niet de beste vriendjes :o

tinkerSophia

Die van mij is nu buiten, als ik om 17.00 thuis kom van het werk, gaat ze naar binnen.. zelf ben ik vanavond niet thuis.. dus ze blijft ook binnen.. als ik thuis was had ze naar buiten gemogen.. maar ik kan haar er nu niet inlaten.. dus gewoon in de woonkamer.. gordijnen open (ze vind het namelijk erg mooi om te zien_

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:48

mijn katten blijven ook binnen vandaag.
had er 1 gister om half 6 s'avonds naar buiten gelaten normaal met dit weer zit hij al snel weer voor de deur,maar om half 12 was hij er nog niet.
was al bang dat hij uit angst voor de knallen de weg was kwijt geraakt,maar gelukkig om een uur of 3 vanacht werd ik wakker en probeerde het nog even om hem te roepen en hij was er gelukkig weer.dus nu lekker binnen voorlopig

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:54

Hier blijft ook alles binnen..

Katjes gaan samen in 1 slaapkamer met de kattenbak en wat voer.. Hondjes gaan ook samen op een slaapkamer met muziek en voer .. :P

Paarden gaan ook allemaal rond 7 uur naar binnen ook de paarden die normaal snachts buiten blijven ik wil het risico niet nemen dat mn paard er morgen niet meer is..

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:57

hier gaan vanavond de gordijnen dicht en de deuren naar de kamers boven open. We zijn er zelf niet, dus mogen ze zich lekker verschuilen.

Hebben beide afgelopen nacht buiten doorgebracht en nu lekker binnen op de bank.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 10:58

Binnenlaten!
Wat er overdag knalt is niet te vergelijken met de hel die om 12 uur losbarst!
Wij zijn al een keer een kat kwijt geraakt die nog ontsnapt was op oudjaarsavond... nooit meer terug gezien!