guus weer itp met zijn verhaal erbij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mang

guus weer itp met zijn verhaal erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 23:07

hoihoi,
hier nog een topic over guuske mijn gekke spook.
Guus hebben wij met de fles opgevoed, we hebben hem sinds hij 1 weekje oud was.
Wij zouden een katertje uit dat nest krijgen en dat best lag op een boerderij.
Toen mamapoes even weg was heeft guus het op een lopen gezet en heeft zich onder een pallet met strobalen verstopt. Niet zo slim want hij had geen energie meer om terug te gaan, dus kon hij geen melk meer drinken bij zn mama.
Toen wij daar aankwamen om te gaan kijken lag er ineens een kitten te weinig dus wij zijn gaan zoeken. Daar lag hij onder de pallet helemaal stijf en koud met zijn mondje open :(:)
Eerst dachten we dat hij dood was maar toen voelde we hem zachtjes ademen. Dus wij snel naar de dierenarts, en onderweg in een warme handdoek wat water gedronken (van mn vinger gelikt :P )
Toen we daar waren zat er al wat meer leven in, hij piepte wat en voelde niet meer zo koud aan.
De dierenarts vertelde dat hij was uitgedroogd en onderkoeld, en dat hij niet meer terug kon naar zijn nest omdat hij te zwak was tegenover zijn broertjes en zusjes. Dus hij moest mee naar huis, hij heeft lekker een tijd in een wasmand met een vliesdekentje gezeten en we moesten hem 8 keer per dag (en ook 's nachts) een flesje melk geven.
inmiddels is hij een maand of 7 denk ik. Hij zal altijd wat kleiner blijven maar dat is niet zo erg.
hij is van afschuwelijk (veel te kleine oren een rattenstaart en poten en uitpuilende ogen) naar lelijk (veeeel te grote oren en zo'n kale lelijke rattenstaart) naar mooi gegaan *D
Er waren maar weinig mensen die dachten dat hij het zou halen, niemand gaf hem een kans van overleven, en moet je hem nu eens zien :D
genoeg gezeur :o hier de foto's

van afschuwelijk :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naar lelijk :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot een super lekkerding :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij doet zich vaak heel schattig voor :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar het blijft een gek
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ps de zwarte poes op sommige foto's is joop, mijn andere poes. maar die is niet zo fotogeniek omdat je op elke foto alleen een zwarte vlek ziet :+

Groetjes Elles, Guus en Joop :+:

voor meer foto's en leuke filmpjes van guus
klik hier

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 23:15

ik weet trouwens niet of mijn profiel van de filmpjes wel openbaar is, kan iemand mij dit vertellen ?

kavama

Re: guus weer itp met zijn verhaal erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:08

Wat is ie leuk geworden en die 2de foto is zo lief.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 01:18

Ja je hyvesfoto's zijn openbaar!
Wat een ontzettend lekker ding :D En heerlijk kneedbaar voor de foto, je hebt OF een heel snelle camera, OF een heel slome kat :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 09:30

IKbenEllen schreef:
Wat een ontzettend lekker ding :D En heerlijk kneedbaar voor de foto, je hebt OF een heel snelle camera, OF een heel slome kat :D

haha dat klopt, ik heb ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel wazige bewegende foto's hoor :+

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 14:58

kavama schreef:
Wat is ie leuk geworden en die 2de foto is zo lief.

dankje jaa die vonden wij ook de liefste :+:

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 16:11

IKbenEllen schreef:

gelukkig maar :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 17:30

niemand meer ? ;(

edit: poppetje kwam boos over en moest verdrietig zijn :+ dus even verandert

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:42

Echt een leukerd!
En je andere kat is ook een schat zeg, dat hij hem zo warm tegen zich aan laat liggen :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 17:48

Heino schreef:
Echt een leukerd!
En je andere kat is ook een schat zeg, dat hij hem zo warm tegen zich aan laat liggen :D

jaa, joop is de grootste schat die je kunt hebben. vind alles best en vind alles en iedereen altijd leuk. houd ontzettend van kroelen maar kan ook mega speels zijn, PERFECT TOCH ? *D
joop heb ik trouwens ook gered, maar die was al een week of 7 toen.
was door een meisje gevonden en die heeft hem toen naar een stal gebracht waar ik toen verzorgde. maar hij was daar super mager, had een opgezwollen buikje van de wurmen en zat van top tot teen onder de vlooien. hij was zo ontzettend lelijk, maar het was zo'n lieve schat ! als je hem wegzette rende die gelijk weer terug je schoot op en dat wel 20 x achter elkaar. dus toen heb ik hem lekker meegenomen en inmiddels zegt de da dat hij nog nooit zo'n mooie, slanke, super goed gebouwde kater heeft gezien 8-)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:52

AAaahh wat zijn ze lief!

Wij hebben ook een zwarte en witte kat.. leuk stel!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:53

wat een leukerd is het geworden. oop dat hij vanavond het vuurwerk niet eng vind

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 17:57

DyMarvel schreef:
wat een leukerd is het geworden. oop dat hij vanavond het vuurwerk niet eng vind

nou hier is het al heel de dag flink aan het klappen en dé stoere jongen ligt heerlijk als een koningskat op ZIJN kussentje te slapen :) bedankt :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 17:58

Kaaaren schreef:
AAaahh wat zijn ze lief!

Wij hebben ook een zwarte en witte kat.. leuk stel!

dankjewel.
ik vind het ook gewelding zo'n pikzwarte en een spierwitte !
die ken je tenminste uit elkaar houden :Y)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 19:35

er zaten daar in dat stalletje waar ik joop vandaan heb meegenomen trouwens ook twee andere poesjes (even oud) een super mooie grijze pers en een super mooie lapjeskat pers. en wij namen dat afschuwelijk lelijke beest mee omdat die 2 mooie 2 rotbeesten waren :+
gelukkig is het nu wel een super mooie kater *D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 21:00

hij is doooooodsbang voor al die knallen, hij zit bij me helemaal te trillen en bij een harde klap krimpt hij helemaal in elkaar, zo zielig :(:) heb hem nu wat bach druppeltjes gegeven, in de hoop dat hij om 12 uur iets ontspannener is. ik sla zelf ook doodangsten uit want joop zit nu ergens buiten en normaal komt hij gelijk aangerend als je hem roept, maar nu komt hij maar niet ;(
hoop dat die snel terugkomt en dat guus een beetje rustig word.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:00

Alles goed afgelopen?

Wij waren niet thuis en poesjes zijn redelijk in paniek geweest zien we aan de sporen in huis :(:)
Voorgaande jaren nooit een probleem geweest, moet dit jaar wel hard geknald zijn...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 16:07

Hij is idd knap geworden!
Good job van jullie hoor.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:20

Girlgamer schreef:
Hij is idd knap geworden!
Good job van jullie hoor.

bedankt ! :)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:22

IKbenEllen schreef:
Alles goed afgelopen?

Wij waren niet thuis en poesjes zijn redelijk in paniek geweest zien we aan de sporen in huis :(:)
Voorgaande jaren nooit een probleem geweest, moet dit jaar wel hard geknald zijn...

ja alles goed afgelopen, ze hebben van 12 uur tot 1 uur achter mijn ouders bed gezeten helemaal in elkaar gekropen. maar daarna werden ze langzaam steeds wat rustiger. en nu zijn ze weer helemaal de oude :)
:o wat lagen er dan voor sporen in jullie huis ?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:26

Onze katten zitten zowiezo binnen, maar wij hebben een kattenluik van de huiskamer naar de gang. Als wij niet thuis zijn zitten ze niet in de huiskamer. Dat luik hebben ze gedeeltelijk open gewurmd, ze hadden deuren open gemaakt van onze slaapkamer, badkamer en toilet en op de verwarming in de gang stonden schoenen, die hadden ze er af gegooid. Gelukkig stond de pot teer voor mijn paard er niet langs bedenk ik nu :D

Geen sporen in de vorm van uitwerpselen ofzo gelukkig :D

Mijn katten hebben altijd wel deuren open gemaakt, maar ze zijn al ruim 18 jaar, dus ze springen niet meer zo fanatiek :D
Dit verbaasde me dus nogal. Maar ondertussen liggen ze weer te slapen :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 14:33

IKbenEllen schreef:
Onze katten zitten zowiezo binnen, maar wij hebben een kattenluik van de huiskamer naar de gang. Als wij niet thuis zijn zitten ze niet in de huiskamer. Dat luik hebben ze gedeeltelijk open gewurmd, ze hadden deuren open gemaakt van onze slaapkamer, badkamer en toilet en op de verwarming in de gang stonden schoenen, die hadden ze er af gegooid. Gelukkig stond de pot teer voor mijn paard er niet langs bedenk ik nu :D

Geen sporen in de vorm van uitwerpselen ofzo gelukkig :D

Mijn katten hebben altijd wel deuren open gemaakt, maar ze zijn al ruim 18 jaar, dus ze springen niet meer zo fanatiek :D
Dit verbaasde me dus nogal. Maar ondertussen liggen ze weer te slapen :D

haha heel het huis lekker op stelten :+
onze mannen maken gelukkig geen deuren open, maar wij hadden het kattenluikje (naar buiten) wel 's middags dichtgedaan met de poezen binnen want anders had ik helemaal met een hartverzakking gezeten :=

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:41

Haha, wat een geweldig beest. Hij was echt niet zo heel knap als baby! Maar het is helemaal goedgekomen. Ook erg leuk dat je een zwarte en een witte hebt. Duo penotti in je woonkamer.

Maarre zo'n witte kat dat wordt wel factor 50 van de zomer op zijn oren!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 14:43

Madeliefjes schreef:
Haha, wat een geweldig beest. Hij was echt niet zo heel knap als baby! Maar het is helemaal goedgekomen. Ook erg leuk dat je een zwarte en een witte hebt. Duo penotti in je woonkamer.

Maarre zo'n witte kat dat wordt wel factor 50 van de zomer op zijn oren!

haha dankjewel :)

ja we moeten in de zomer inderdaad zonnebrand op zijn oren smeren, en eigenlijk op zn neusje maar dat likt hij eraf :+
ik let er nu wel extra op want de witte kat van mijn vriendin is vorige zomer overleden aan een tumor in zn oortje. :(:)

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:48

Ja ik heb er in de praktijk al meerdere gezien met problemen met de oren en 2 waarvan we de oren er helaas af hebben moeten halen. Tis iets bewerkelijker dan een gewone kat maar ik vind dat een witte kat altijd iets speciaals heeft.