's nachts slapen met katten erbij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

's nachts slapen met katten erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 01:12

Het klinkt zo gezellig als je een kat hebt dat deze 's nachts gezellig bij je op bed kruipt. Die van mij echter, houden dit 5 minuten vol.. om vervolgens mega irritant te worden. Overdag lukt het wel, dan zijn het een stel luie donders. Zelfs al hou ik ze de dag actief, rond elf uur leven ze weer helemaal op.
Als ik dan ga slapen liggen ze even bij me, en dan vindt de ene kat het weer genoeg. Die gaat dan over me heen springen, heel hard spinnen, voor mijn hoofd zitten, mijn voeten pakken, mijn haar wassen en de andere kat opjutten (die heel braaf ligt te slapen :o ). Vervolgens rennen ze naar de woonkamer, blijven daar even en dan begint het ritueel weer opnieuw.
Hoe doen jullie dat en is er geen manier om ze wel rustig te houden? Beetje wisky in de wiskas ?? :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:13

Nee daar krijgen ze een kater van...

Kun je ze niet buiten je slaapkamer opsluiten gedurende de nacht? Dat doen wij anders zijn we om het uur wakker, zelfs al schud je ze de hele dag elk kwartier even zodat ze niet echt slapen... :Z

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:14

Oow ze houdt zich hier gelukkig zelf rustig. Ze krijgt eerst wat lekkere brokjes (duurdere die dan ze beneden heeft liggen dus ze komt hier graag). Dan steekt ze haar hoofd in mijn aquarium om wat te drinken. Hangt nog even rond op de vensterbank zodat ze naar de muisjes kan kijken en als ik dan mijn warme bedje inkruip kruipt ze tegen me aan. Zo blijft ze stil liggen totdat ik weer wakker wordt 's ochtends. Ze heeft nog wel eens de neiging om op mijn hoofdkussen te liggen, dat is iets irritanter omdat ik er dan niet meer bij pas :=
Nee verder een wereldkat :+:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:14

ja bij mij slaapt er 1 en geloof me dat is een drama :') ze slaapt hier elke nacht en altijd gaat
ze aan die pokke deur krabben om mijn aandacht te krijgen, of gaat ze lopen klote met papier :=
en dan uiteindelijk na uren met knuffels naar haar hooft gooien, gaat ze slapen :')

Maar nee drank moet je ze niet geven, ik geef ze altijd voor het slapen gaan een paar brokjes
om de maag te vullen en dan in mijn kamer 3 kattenkaassnoepjes en 2 kattenmuntsnoepjes
tegen de stank van de kattenkaassnoepjes :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:15

Voordat je gaat slapen nog wat te eten geven als ze gegeten hebben zij ze meestal rustiger daarna.
Of vlak voor het slapen echt moe maken met een laserlampje ofzo.

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:19

mijn kat slaapt ook wel is bij me, alleen in de winter.. mijn bed staat naast de verwarming en dat vind die wel lekker.. hij houd het vol tot ong 6u dan gaat die mijn ouders wakker maken door te miauwen deuren te krabben ect.. ik word er namenlijk niet wakker van. :+ :Y)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 01:19

Meestal zet ik ze in de woonkamer, maar ik heb een glazen deur en daar zit die ene dus de hele nacht voor :+ . En als het ochtend wordt begint hij met miauwen. Op zich houdt dat wel weer op, maar het lijkt mij gewoon een stuk gezelliger. Misschien moet ik ze wat pathé geven, dan zijn ze volgegeten en kunnen ze lekker slapen. De wisky bedoelde ik niet serieus hoor ;)
Kattenkaas snoepjes?? klinkt heel vies.. maar goed als het werkt.. ik ga morgen eens naar de dierenwinkel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:22

Mijn kat slaapt ook daadwerkelijk op bed, eentje dan. Ze gaat bij me onder de dekens liggen en gedurende de nacht draai ik me onbewust om haar heen. Zodat mevrouw prinsheerlijk ligt en ik in rare kronkels er om heen, de hele dag stijf. Ik doe het in mijn slaap, dus niet bewust. Mijn man walst er over, dus daar gaan ze niet liggen. Dus geen katten meer op bed, mijn katertje gaat spelen de hele nacht, dus die was sowieso al geweerd.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:23

Dat die whiskey niet serieus bedoeld was snap ik. :+

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 01:25

Gelukkig.. voordat ik straks de DB van bokt op de stoep heb *D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:26

Mijn kat gaat heerlijk rustig bovenop me liggen...tenzij ik me te vaak omdraai dan is ze beledigd), of het in de woonkamer warmer is

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 01:36

Ik hoop alleen dat ze van de extra pathé 's avonds niet dik worden, de ene is namelijk rond de 7kg :o .. het is wel een Ragdoll maar heeft een aardige buik

Daihyo

Re: 's nachts slapen met katten erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:06

Bij mij slapen ze in principe niet in de slaapkamer. Maar soms vind ik het ook wel gezellig.

Ik speel dan altijd eerst een half uurtje voor ik naar bed ga met ze. En dan nog wat snoepjes.
Meestal slapen ze dan wel door 's nachts :j

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:11

mijn kattin slaapt vrolijk de nacht door (tenminste, als het buiten koud genoeg is, anders niet :D ) dus die mag wel mee naar bed, mijn ex-kater is een veel te grote bandiet, die mag niet mee. :D Dan doe ik geen oog dicht, vrees ik. :=

Heb ooit een vriendje gehad met een kat zoals jij beschrijft, gruwelijk vond ik dat. :=

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:12

Die van ons sliepen uit nood bij ons want we woonden tijdelijk in een studio. Rond een uur of 5 in de ochtend was het dan feest. Rond rennen je wakker maken je haren opeten enz enz. Ik werd er helemaal stapel gek van. Maar je kunt het niet echt tegenhouden. Nu slapen ze in de garage wat een rust!!!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:22

die van ij slaapt ook op/in bed
meneer nestelt zich prinsheerlijk naast me met zijn koppie ook op mijn kussen
en slaapt de hele nacht
en ik vind het heerlijk, alleen hij is 9 kg dus ook die duw je niet zomaar opzij en ook ik lig er omheen gekronkeld
die andere ligt op de opgevouwen sprei naast mijn bed

nu slapen ze lekker door maar in het begin ook niet
moe maken en spelen voordat je gaat slapen
lekker laten rennen ofzo

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:45

Och, ik heb er eentje gehad die als kitten heel braaf was met slapen (lichten uit is katje uit - in slaapstand dus ;) ) maar op latere leeftijd bedacht dat ie best om 3 uur 's nachts naar buiten kon of extra eten kon krijgen. Iets waar ik het dus niet helemaal mee eens was.

Heb vanalles geprobeerd waaronder deuren dicht, dingen gooien, schelden, buiten laten (dat was de minste, stond ie om 3 uur 's nachts buiten te galmen, in het portiek, met een semiSiamezenstem >;) ), maar negeren werkte het beste. Was de moeilijkste, net doen of je slaapt terwijl je slaapkamer verbouwt wordt en je in je nek 'gemasseerd' wordt met megaklauwen, maar werkte echt het beste. Na drie dagen afzien van mijn kant had meneer door dat ik niet wakker te krijgen was en dat er gewoon maar bij gaan liggen slapen de beste optie was. (al moest ik hem toen nog bijbrengen dat snurken en het dekbed inpikken voorbehouden was aan diegenen die belastbaar inkomen meebrachten, en nee, daar vielen muizen niet onder)

Die ene keer dat ze met z'n tweeën bedacht hadden dat het leuk was om midden in de nacht over vrouwtje heen te rennen is ze ook niet te best bekomen. Ben met dekbed en al opgesprongen onder het slaken van niet voor kinderen geschikte oerkreten. Ze waren nog nooit zó stil geweest als die nacht...én hebben het nooit weer geprobeerd! :D

(btw alcohol voeren is idd geen optie, worden ze gruwelijk 'gezellig' van, niet dat ze hier vaak aan de drank zitten maar is weleens per ongeluk gebeurd, ze veranderden in klitteband met een praatobsessie)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:51

Haha!Wat heb ik dan een voorbeeldige katten!Mijn moeder heeft er ook een paar die altijd s'ochtends om eten komen zeuren.Die kan echt nooit uitslapen.Die van mij wachten geduldig.Ik heb er 1 die slaapt soms op bed en krijgt zo'n 3x per jaar een knuffel aanval s'nachts.Dat is wel vervelend want als hij je heel lief vindt dan gaat hij je bijten.word je s'nachts wakker met een kat onder de dekens die je buik vast houdt....

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:57

Ik heb er weinig last van, want onder mijn dekbed mogen ze niet, wel onder dat van mijn man.. Ik heb ze vanaf dag 1 eronderuit gesodemieterd, liefdevol en erg direct... Ook bovenop mij liggen vind ik niet goed, veel te zwaar! En dan krijgen ze wederom vliegles.. Ze mogen niet op de kinderkamers komen maar mijn oudste haalt ze zelf binnen af en toe en dan ligtie klem tussen 2 devon rexen in zijn 1 persoonsbed....

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:00

Toen Grolsch nog leefde was hij mijn kussen en had ik regelmatig sabbelplekken in mijn nek en aan mijn oorlel. Toen Baileys nog leefde lag hij in het holletje van mij buik. Biertje lag eigenlijk nooit op bed............. tenzij hij zich zielig voelde...........
Borrel ligt of tegen mijn kont aan te duwen of tegen mijn benen aan. Melk ligt meestal aan de andere kant van mijn benen, dus word ik wakker omdat ik me niet meer kan omdraaien. En als Borrel echt aandacht wil.............. dan krijg ik letterlijk kusjes van hem, zodat ik bijna een kunstgebit nodig heb :D. Of hij kruipt onder de dekens en gaat overal waar hij maar kan liggen sabbelen en melken. Het eerste is niet zo erg, maar het tweede vind ik toch wat minder prettig. Dan zeggen ze wel pijn is fijn, maar geef mijn portie in dit geval toch maar aan fikkie :D.

AngeliqueB:
Wat is een Devon Rex??

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:06

Mijn kat is echt een drama geweest.
Sloot haar buiten de slaapkamer met als resultaat als mevrouw het zat was en bij me wilde zijn, krabben op de deur, springen naar de deurklink en vreselijk krijsen :(
Maar ik was een doorzetter en mevrouw accepteerde haar lot.
Tot ik ging verhuizen, vriendje vond het toch wel sneu voor haar, dus liet haar toe op bed, resultaat elke nacht bonje met mevrouw, of ze was me aan het bijten, ging op mijn gezicht liggen, krabde mijn neus open met haar pootje, elke nacht was een gebroken nacht, nu woon ik er ondertussen en jaar en heeft ze haar lot wederom geaccepteerd. Soms wil ze gezellig op de slaapkamer liggen, maar gaat dan keurig op de grond liggen

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:08

Mijn kat slaapt gewoon op m'n kamer, die kruipt onder de dekens en slaapt bovenop me. Heel gezellig allemaal, heb nooit last van hem :)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:21

Mijn katten sliepen ook altijd bij mij op bed, tot ik ging samenwonen en mijn vriend het niet meer wilde hebben.
Hij heeft ze regelmatig vliegles gegeven (waar ik het niet mee eens was) en nu willen ze niet eens meer op bed komen als mijn vriend er ook ligt. Ik vind het jammer maar mijn vriend is blij...

Overigens sliepen die van mij de hele nacht door, dus daar had ik geen last van. Toen ze niet meer op de slaapkamer mochten hebben ze in het begin heel veel gemauwd en gekrabt aan de deur maar dat doen ze nu alleen nog maar als mijn vriend al weg is naar zijn werk en ik nog in bed lig, dan doe ik snel de deur open en komen ze weer gezellig op bed liggen ;)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:23

_O-

Dit komt me zo bekend voor allemaal...

Mijn 2 donderstenen lopen ook de hele nacht te etterbakken als ik ze op mn slaapkamer laat.

Op mn hoofd springen, mn voeten pakken, constant melken met de pootjes en dan het liefst in mn nek wat niet erg lekker is...

vervolgens zijn ze na een uur of 2 zover dat ze gaan liggen slapen. De 1op mn benen de ander op mn buik. Maar!! Na een uurtje denk de kat die op mn benen ligt, dat hij nu wel aan de beurt is om dichter bij mijn hoofd te liggen, dus die komt in mn nek liggen. Waarop de kat op mn buik zicj bedenkt dat ie dat toch niet eerlijk vindt en gaat op mn gezicht liggen. En ik kan je vertellen, Dat is niet zo prettig met 6 kilo kat!!
hebben we dat achter de rug, gaan ze ruzie maken om wie waar mag liggen en rennen ze weer vrolijk de hele kamer door...
:roll:

Nee, mijn katten slapen gewoon buiten mijn slappakmer in hun eigen bedjes.
En het gemeenste van alles is, dat je ze dan dus de hele nacht niet hoort!!!!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:30

Mhh in het begin wel last van gehad dat is nu wel over. Ze hebben het wel als ik veel weg ben geweest maar dan is het ook puur aandacht vragen.

Wat soms wel helpt is als ik thuis kom de voerbakken leeghalen en dan voor het slapen gaan vullen dan gaan ze lekker eten. Komen met een volle buik op bed slapen tot de volgende morgen :D.

Eentje (bonte) ligt altijd tegen mij aan de andere bij het voeteneinde. De zwart zit meer bij me als ik achter de computer zit of beneden op de bank.
Ze hebben ze beiden hun eigen stukje aandacht :D.