Ontzettende zeurpoezen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

Ontzettende zeurpoezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:02

Hoi!

Ik heb 2 ragdoll poezen. Moeders en dochter. Nou is het altijd wel gedonder geweest met die raskatjes. Ze lusten niks.. moeten speciaal schoteltje.. durven geen plakje kaas/ham uit de hand te eten.. eten alleen hun standaard brokjes en soms nat voer..
en eten soms zoveel dat ze niet door hebben dat ze vol zitten en kotsen dan het hele huis onder..

Maar verder zijn ze super lief hoor! :D
Maar nu mijn vraagje..
Ze zitten het liefst in de tuin, jagen achter vliegjes aan en kijken hun oogjes uit. Maar ze willen alleen naar buiten als de deur open is.. zodra hij dicht is hangen ze met hun nagels in de stopverf en mauwen net zolang tot hij weer open is..
En zodra ze binnen zijn willen ze zo snel mogelijk weer naar buiten! Door binnen keihard te mekkeren net zolang ze naar buiten mogen..
In de zomer staat de deur altijd op een kier.. maar een longontsteking in de winter heb ik niet zo'n zin in ;)
Een kattenluikje is ook geen optie.. (denk ook niet dat deze schijtluisjes dat aan durven ;) )
We deden eerst altijd netjes de deur voor ze open.. en toen bleven ze ook tijden buiten.. maar nu willen ze echt om de 3 minuten naar binnen en weer naar buiten..
Ze negeren en dan maar buiten/binnen laten lukt ook niet.. ze blèren de oren van je hoofd!

Iemand tips om deze zeurtjes te helpen ?? :)

Pikeur

Re: Ontzettende zeurpoezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:04

Mijn katten zijn ook van die zeikberen, maar als ik ze hun rieten mandje met bontje erin voorleg gaan ze erin liggen en slapen ze voorlopig wel :=

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:13

haha :D ja mijne liggen de hele dag op de verwarming lekker lui :) We hebben al zovaak een leuk mandje of kussentje gekocht... en ze liggen er nooit op! En als mn jas of tas op de grond ligt.. liggen ze er de hele nacht op :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:16

Oordopjes kopen :+
Katten hebben personeel, geen baasjes ;)

Die van mij zijn ook zulke zeikerds hoor :+

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:18

Ja nou inderdaad! Ze zijn me soms een portie arrogant haha.
Voel me inderdaad net personeel :P Mijn moeder heeft al vaak gedreigd ze het huis uit te gooien, en ik heb beloofd zodra ik het huis uit ga ze mee neem :) Ojeeee wat heb ik gedaan :P

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 11:18

Hier ook zo'n mauwerd!
Elvis zit sinds een paar weken in de 'ziektewet' wegens gescheurde kniebanden.

Hij is altijd al praterig maar nu is het echt erg, bij alles wat ie doet maakt ie lawaai :roll:

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 11:25

Hihi oh dat is irritant!
Hebben die van jullie ook zo'n koninginnen smaak met eten? Alleen het duurste van het duurste gaat erin.. en als je ze een iniminie stukje kaas of snoepje wilt geven snappen ze niet hoe ze het moeten eten :P

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:09

Nee helemaal niet, ze eten alles.
Koop altijd de goedkoopste (wel kwalitatief goeie) brokjes van Carocat :) 12 euro voor 10 kilo.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:14

Die van mij, geen raskat, kan soms ook zo vreselijk zeuren. Je wordt er niet goed van. Dan wordt ik even goed boos, krijgt ze een tik en dan is ze vreselijk beledigd maar zeurt niet meer. Ik ben het baasje, geen personeel. ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 12:15

Haha, zo gaat het hier ook ja.
Of ik laat mijn hond er even op los....die duwt ze dan even de kamer door en dan zijn ze ook wel ff rustig :)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:35

Typisch kattengedrag :D

Probeer het toch maar te negeren, dat is het enige wat helpt ( bij mijn katten dan ;) )

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 14:39

hihi ik geloof ook dat dat de oplossing is..
Wel jammer , had op een legendarische tip gehoopt! :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:38

kent er hier iemand katten die nooit zeuren, alles lusten, nooit wat slopen, altijd braaf zijn en luisteren en ook nooit naar binnen willen als ze buiten zijn en andersom? nee, dus wen er maar aan, dat is des kats! hahaha!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:45

hahah ik heb ook 2 ragdolls en de 1 kan heel erg zeuren. Het beste wat werkt is negeren en als het de spuigaten uitloopt, boos worden op ze (harde stem). Dat maakt best indruk op mijn kat :o , vervolgens doet hij het natuurlijk nog een keer.. Dus dan roep je weer hard zijn naam en dan neemt hij wel de benen.
Hoop ik voor je..
En anders.. oordoppen??

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:52

em_papillon schreef:
Hoi!

Ik heb 2 ragdoll poezen. Moeders en dochter. Nou is het altijd wel gedonder geweest met die raskatjes. Ze lusten niks.. moeten speciaal schoteltje.. durven geen plakje kaas/ham uit de hand te eten..

Jouw katten weten wat goed voor ze is: kaas en ham zijn veel te zout voor katten. :+

em_papillon schreef:
en eten soms zoveel dat ze niet door hebben dat ze vol zitten en kotsen dan het hele huis onder..

Geef ze regelmatig wat anti-haarballenpasta, dat kan helpen het kotsen te verminderen.

em_papillon schreef:
Maar nu mijn vraagje..
Ze zitten het liefst in de tuin, jagen achter vliegjes aan en kijken hun oogjes uit. Maar ze willen alleen naar buiten als de deur open is.. zodra hij dicht is hangen ze met hun nagels in de stopverf en mauwen net zolang tot hij weer open is..
En zodra ze binnen zijn willen ze zo snel mogelijk weer naar buiten! Door binnen keihard te mekkeren net zolang ze naar buiten mogen..
<knip>
...
Ze negeren en dan maar buiten/binnen laten lukt ook niet.. ze blèren de oren van je hoofd!

Iemand tips om deze zeurtjes te helpen ?? :)

Jouw katten hebben jou heel erg goed opgevoed zeg! :P Blijven negeren is de truuc. }> Wat als je ze soms wel en soms niet hun zin geeft dan beloon je variabel waardoor het gedrag alleen gestimuleerd wordt. Dat gedrag (zeuren bij de deur) wil je juist verminderen. Dus negeren. Het zal zeker eerst erger worden voor het minder wordt. Maar onze 2 poezels geven hun gezeur redelijk snel op omdat ze weten dat ze het niet krijgen als ze het niet binnen 3 mauwtjes hebben.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:56

hmmm... ik heb ook 2 van die zeikerds en als die eenmaal beginnen te mauwen dan berg je maar :') het zijn burmezen en hebben een nogal... hoe zeg je het? .. door merg en been dreunende mauw... vooral het volume wat ze erachter kunnen zetten is niet grappig :=
nouja, ergens ook weer wel
heb je je zus aan de lijn: "zijn dat JOUW katten die ik hoor?!!"

maar bij mij inderdaad.. als ik 's avonds boven in bed lig en ik heb nog licht aan, dan willen ze ook naar boven en gaan tegen de gangdeur omhoog staan springen, halfuurtje houden ze wel vol, maar dat negeer ik echt volkomen en dat houdt dan ook wel op.

maar het naar buiten gaan is ook inderdaad een probleem. Dat houden ze lang vol. Wat bij mij soms helpt, of het probleem tijdelijk oplost: een plantenspuit. Flinke straal water naar zn hoofd. Vooral als je raak schiet dan is hij zo beledigd dat hij 10 minuten vergeet dat hij naar buiten wil.

van je buiten naar binnenprobleem heb ik echt geen idee hoe je dat op kunt lossen... misschien iets om de deur te beschermen? en dan lekker buiten laten zitten, dan zijn ze zelfs makkelijker te negeren :j :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:21

Kussen gooien ? O:) :D
bleiren kunnen ze hier ook wat van, gelukkig heeft manlief een zeer zware stem dus als het echt te erg wordt, zet die even zijn keel open en dan zijn ze wel stil. :=

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:30

toch misschien een kattenluik proberen?
jij denkt dat ze er niet doorgaan
maar als ze eenmaal door hebben dat ze dan naar BUITEN kunnen en weer naar BINNEN dan gaan ze echt wel erdoor hoor

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:20

Mijn poes is kieskeurig met blikvoer, sommige dingen daar ruikt ze even aan en dan moet ze het niet.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:39

Ik zou ook een kattenluik maken. Je kunt ze gemakkelijk leren om erdoor te gaan door wat voer aan de andere kant te presenteren.

Als je twee katten hebt kunnen ze ook "leuk" gaan tennissen met het luikje. Dat deden de onze nadat ze doorhadden dat ze erdoor konden: je kunt ook het klepje in de ander zijn gezicht meppen als hij aan de andere kant staat, of het klepje dichthouden als de ander binnen wil. := Slimme beesten!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:07

cissy schreef:
kent er hier iemand katten die nooit zeuren, alles lusten, nooit wat slopen, altijd braaf zijn en luisteren en ook nooit naar binnen willen als ze buiten zijn en andersom? nee, dus wen er maar aan, dat is des kats! hahaha!

:j

1 van de 2 hier is zo'n ideale kat.

De andere echter.. Het probleem is het eten niet, dat eet hij wel zonder mauwen, nou ja, als het voerbakje half leeg is, moet er mee bij, anders eet hij niet...
Het grootste probleem van dat beest is dat hij naar benenden wil, prima. Dan is hij 5 minuten beneden en dan wil hij naar boven. Dan weer naar beneden en weer naar buiten. Eenmaal buiten komt hij er na een paar stappen achter dat het toch koud is buiten en wil weer naar binnen... En weer naar boven om te eten. Voerbakje niet vol genoeg --> kat naar beneden. Kat is dan beneden, wil weer naar boven. En weer naar beneden. En weer naar boven. Dan gaat er pas bij mij een lampje branden dat het voerbakje voor zijne majesteit misschien niet vol genoeg zit... Dus mee naar boven, voerbak vullen en weer naar beneden. Kat blijft nu braaf wat langer boven en komt weer naar beneden, wil weer naar buiten en etc. ect. ect.

Het enige wat een beetje helpt is hem zo nu en dan gewoon lekker buiten te laten zitten wachten... Dan is het voor een paar dagen over.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:09

Waarom kan een kattenluik niet?

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:14

ik heb gewoon een HTK kat haha en die zeurt ook wel eenw vooral als ze ergens in wil ofzo
maar verder kletst ze alleen maar eigenlijk
dus daar ben ik wel heel blij mee haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:15

Ik heb ook 2 van die zeikstengels , en dan zijn het nog gewoon vuilnisbakken maar vooral die rooie kater die kan uithalen zeg , daar sta je echt perplex van :oo

Plantenspuit , negeren of juist gewoon maar opendoen om er vanaf te zijn , als je maar consequent bent in je keuze.

Ik ben uiteindelijk toch gewoon gezwicht voor een kattenluikje : wat een zaligheid zo'n ding , meteen klaar met dat gezeik :j

Nouja behalve dan als ze een dolle bui hebben en je ligt nog op bed , dan is het de hele tijd van *klappeklappeklappeklappeklap* *klap* *klap* *klappeklap* *klap* en dat dan elke 30 seconden :P

Ook wel jammer dat ze er gewoon doorheen kunnen beuken als je hem op slot zet , blijkbaar bestaan er geen degelijke kattenluikjes die ècht op slot kunnen :?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 12:16

Dan heb ik toch wel héle fijne katten :D
Ik heb er 3, in een flatje. 2 'gewone' boerenkatten en 1 ragdoll.
Ze hebben bijna nog nooit wat omgegooit en zeuren alleen als het etens tijd is. Alleen de ragdoll mauwt dan, maar dat negeer ik, en praat niet terug. Als ze stil is krijgt ze haar brokjes (ik heb haar nog maar een maand, maar dit werkt super goed!)

De rode kater wil het voer nog welleens naar binnen schrokken en dan overgeven, maarja hoort erbij!

Mijne eten ook alleen brokken. Soms vlees in saus, maar dat lust de ragdoll niet! Die eet soms een stukje rauwe kip, dat vind ze wel lekker. Maar ik heb gelukkig geen katten die dus schooieren en eten stelen van het aanrecht!

Wees blij dat ze alleen brokken lusten!! :D