Ik heb 2 ragdoll poezen. Moeders en dochter. Nou is het altijd wel gedonder geweest met die raskatjes. Ze lusten niks.. moeten speciaal schoteltje.. durven geen plakje kaas/ham uit de hand te eten.. eten alleen hun standaard brokjes en soms nat voer..
en eten soms zoveel dat ze niet door hebben dat ze vol zitten en kotsen dan het hele huis onder..
Maar verder zijn ze super lief hoor!

Maar nu mijn vraagje..
Ze zitten het liefst in de tuin, jagen achter vliegjes aan en kijken hun oogjes uit. Maar ze willen alleen naar buiten als de deur open is.. zodra hij dicht is hangen ze met hun nagels in de stopverf en mauwen net zolang tot hij weer open is..
En zodra ze binnen zijn willen ze zo snel mogelijk weer naar buiten! Door binnen keihard te mekkeren net zolang ze naar buiten mogen..
In de zomer staat de deur altijd op een kier.. maar een longontsteking in de winter heb ik niet zo'n zin in

Een kattenluikje is ook geen optie.. (denk ook niet dat deze schijtluisjes dat aan durven
) We deden eerst altijd netjes de deur voor ze open.. en toen bleven ze ook tijden buiten.. maar nu willen ze echt om de 3 minuten naar binnen en weer naar buiten..
Ze negeren en dan maar buiten/binnen laten lukt ook niet.. ze blèren de oren van je hoofd!
Iemand tips om deze zeurtjes te helpen ??

, vervolgens doet hij het natuurlijk nog een keer.. Dus dan roep je weer hard zijn naam en dan neemt hij wel de benen.
Wat als je ze soms wel en soms niet hun zin geeft dan beloon je variabel waardoor het gedrag alleen gestimuleerd wordt. Dat gedrag (zeuren bij de deur) wil je juist verminderen. Dus negeren. Het zal zeker eerst erger worden voor het minder wordt. Maar onze 2 poezels geven hun gezeur redelijk snel op omdat ze weten dat ze het niet krijgen als ze het niet binnen 3 mauwtjes hebben.
het zijn burmezen en hebben een nogal... hoe zeg je het? .. door merg en been dreunende mauw... vooral het volume wat ze erachter kunnen zetten is niet grappig