Waarom rijden mensen door ?? Kat overreden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Waarom rijden mensen door ?? Kat overreden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 12:04

Gisterenavond,ik rijdt rond 1 uur naar huis,zie op de andere weghelft een kat liggen en schrik..
Ik draai om,want wil niet dat een kat nog platter word dan hij al is..
Ik stap uit,en de arme kat leeft nog..
Zijn koppie was helemaal vermorzeld,bloed kwam uit zijn bekkie,kaak gebroken..

Enfin,ik probeer de dierenarts te bellen..en tijdens het telefoon gesprek..overlijd het arme beestje...
Ik heb hem in de berm gelegd,er stonden weinig huizen vlakbij,en aangezien het tijdstip heb ik maar nergens aangebeld..
vanmiddag moet ik er weer langs,als hij er dan nog ligt,bel ik even aan..

Ik ben er echt van geschrokken..de persoon die de kat heeft overreden,waarom is die doorgereden????
Ik weet niet hoelang het beestje er al lag..maar als je een beestje voor je auto krijgt,merk je dat toch?

Heb er slecht van geslapen..arme poes,en arme eigenaren!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:15

Soms heb je het echt niet door als je een beest aanrijdt.
Mijn man heeft eens een kat doodgereden op het erf van zijn ouders en daar niets van gemerkt.
Beest vloog via de zijkant onder de auto door.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:17

Er zijn veel mensen die niet durven te kijken als ze zien dat ze iets aangereden hebben.

Of mensen die niet echt iets merken (als ze een grote bak hebben), dan voel je wel dat je ergens tegenaan rijdt, maar kan net zo goed een hobbel in de weg of een tak zijn.

Arm beestje. :(

Diaantjev

Re: Waarom rijden mensen door ?? Kat overreden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:21

Volgens mij voel je echt wel dat je ergens over heen rijdt hoor. Of je moet een grote zware jeep hebben met hele grote banden. Ik heb een keer een konijn onder mijn band gehad die wonderwel gewoon doorliep maar dat voelde ik echt wel. Als je niet durft te gaan kijken bel dan in ieder geval bijvoorbeeld de dierenambulance maar laat dat beestje daar niet hulpeloos liggen.

Saskia, ik kan me voorstellen dat je er slecht van hebt geslapen. Dat beeld vergeet je niet snel. Maar respect dat je bent uitgestapt.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:22

Oh ik vind het ook altijd zo erg!!!

Ik stop altijd als ik een dode kat zie liggen en leg hem dan aan de kant.

Afgelopen zomer hebben een vriendin en ik ook een kat aangereden. 2 kater sprongen voorbij en de achterste werd geraakt. Mijn vriendin in paniek en is doorgereden en kon/wilde niet stoppen. Eenmaal thuis 2 min later ben ik in de auto gestapt en ben terug gesjeesd! Ik wil weten of het dood is of niet. Maar hij was dood. Ik heb hem in de berm gelegd.
Mijn vriendin is echt kattengek net als ik. Ze was helemaal overstuur en kon niet stoppen.

En je voelt het vaak echt wel! Zo niet dan hoor je de klap wel!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:24

Als een kat onder je wielen doorvliegt voel je dit (bijna) niet.
Op een gladde asfaltweg is het natuurlijk ander dan een hobbelige landweggetje.
Vaak vliegen ze ook gelijk de kant in en dan vind je ze niet terug.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:26

saskiab schreef:
Oh ik vind het ook altijd zo erg!!!

Ik stop altijd als ik een dode kat zie liggen en leg hem dan aan de kant.

Afgelopen zomer hebben een vriendin en ik ook een kat aangereden. 2 kater sprongen voorbij en de achterste werd geraakt. Mijn vriendin in paniek en is doorgereden en kon/wilde niet stoppen. Eenmaal thuis 2 min later ben ik in de auto gestapt en ben terug gesjeesd! Ik wil weten of het dood is of niet. Maar hij was dood. Ik heb hem in de berm gelegd.
Mijn vriendin is echt kattengek net als ik. Ze was helemaal overstuur en kon niet stoppen.

En je voelt het vaak echt wel! Zo niet dan hoor je de klap wel!

Aah dat lijkt mij echt zo erg.. :n Gewoon niet kunnen stoppen, iel..
Helaas zijn er hier ook twee katten dood gereden [drukke weg] en die mensen zijn ook doorgereden, een konden we bij de dierenambu ophalen en de ander vonden we [echt op het zelfde moment dat ze werd aangereden keken we die kant op ;( ] net aangereden op de weg.. Ze rijden hier ook zo hard..Gelukkig worden er wel dingen aangedaan maar onze katten leven nu binnen..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:27

ach arme kat!
toch netjes dat jij even gestopt bent!
Wellicht kan een dierenambulance de kat ophalen?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:31

Ik denk dat het best kan dat je het niet merkt als je een dier aanrijdt.

En arm beessie, snap nog steeds niet dat mensen hun katten maar los laten lopen onder het mom van: dan is hij lekker vrij. Mag hij zo aan zijn einde komen......wat een pijn en angst zal dat diertje gevoeld hebben.....

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 12:38

Is dat echt zo ja? Dat je het ook niet kan voelen??
Ik dacht altijd dat je dat wel merkte.. Ik heb ooit eens een duif aangereden..nou die voelde ik toch ook wel!

En uitstappen,tja,met een hart voor dieren..
Ik heb zelf dieren,en zou zelf mijn dode dier ook het liefst in de berm vinden..in plaats van nog meer platgereden en dan van de weg af te moeten plukken..

Naar die oogjes van die kat.. hoe hij eruit zag..stiekem wel blij dat ie toch snel overleed.. hij was niet meer te redden,dus dierenarts had hem ook niet kunnen helpen..

Ik vergeet het niet meer.. het hartje wat heel langzaam stopte met kloppen...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:16

Ik heb er gelukkig zelf nooit een aangereden, wel een aantal dood zien liggen op de weg... Die heb ik allemaal netjes aan de kant gelegd... Ik zou het ook niet prettig vinden als ik mijn kat helemaal plat terug zou krijgen, het is al erg genoeg als jouw kat wordt doodgereden, maar als ze hem dan ook nog niet aan de kant leggen... :n

1x heb ik een dode kat niet aan de kant van de weg gelegd. Dat was op een hele drukke weg. Ik had het gezien dat hij het werd aangereden... 2 katten rende achter elkaar aan, de laatste werd geraakt. Auto reed door, welke overigens veel te hard reed. De kat spartelde nog even, ik gooide mijn fiets aan de kant en wilde hem van de weg afhalen en toen bewoog hij al niet meer. Ik heb hem laten liggen omdat het echt een drukke weg en ik nog niet levensmoe ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:18

Wie weet zijn ze ook net als jou uitgestapt en hebben ze net als jij het dier aan de kant van de weg neergelegd. Konden ze verder niets voor het dier betekenen net als jij.....
Kan me voorstellen dat je dr rot van geslapen heb maar zou niet te hard oordelen als ik jou was.

En een kat niet onder je wielen voelen? Nou dan is er iets goed mis, dat voel je wel degelijk...Zelfs een mus voel je.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 13:20

Chiqa schreef:
Wie weet zijn ze ook net als jou uitgestapt en hebben ze net als jij het dier aan de kant van de weg neergelegd. Konden ze verder niets voor het dier betekenen net als jij.....
Kan me voorstellen dat je dr rot van geslapen heb maar zou niet te hard oordelen als ik jou was.

En een kat niet onder je wielen voelen? Nou dan is er iets goed mis, dat voel je wel degelijk...Zelfs een mus voel je.

nee,het arme diertje lag midden op de weg.. Midden in een plas met bloed.. die hebben ze echt niet aan de kant gelegd..
En ook al hebben ze dat wel gedaan..dan hebben ze een nog levend dier achter gelaten..welke ik dan helemaal niet kan begrijpen!

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:21

Hier in de buurt is er iemand (weet niet wie maar blijkbaar een blauwe auto) en die rijd expres dieren dood, hij mikt echt op de dieren en wijkt speciaal uit om het dier te doden (hij rijd soms zelfs een deel over het voetpad) die mens is echt ziek, er zijn al vele die het gezien hebben en ze hebben zijn nummerplaat enzo maar de politie vindt het niet belangrijk genoeg. Zelf heb ik ook al een kat zien overreden worden, ze is weg gelopen ben er nog achter gelopen maar ze was opeens verdwenen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:23

Bij ons oude huis werden op de straat helaas vaker katten aangereden,, ze reden er knoerthard dus meestal waren ze op slag dood, pas wel fietste ik naar huis en zag ik een vogeltje liggen, dacht dat ie dood was maar blijkbaar niet dus heb 'm mee naar huis genomen, bakje water enz, maar helaas was ie te zwak.
Pas ook een duif hier, hard tegen raam aan gevlogen en bleef maar fladderen en doen dus hem gepakt, even in grote kooi gezet zodat ik even rustiger kon worden, en na een klein uurtje vloog ie weer weg. :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:23

Lauratje_88 schreef:
Hier in de buurt is er iemand (weet niet wie maar blijkbaar een blauwe auto) en die rijd expres dieren dood, hij mikt echt op de dieren en wijkt speciaal uit om het dier te doden (hij rijd soms zelfs een deel over het voetpad) die mens is echt ziek, er zijn al vele die het gezien hebben en ze hebben zijn nummerplaat enzo maar de politie vindt het niet belangrijk genoeg. Zelf heb ik ook al een kat zien overreden worden, ze is weg gelopen ben er nog achter gelopen maar ze was opeens verdwenen.

Nouja zeg!

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:25

Mijn Kat is ook doodgereden, maar was wel in de berm gelegt, en had aan de buitenkant helemaal niks, ik denk dat ze idd zelf ook niet uitkyken en er zo zijn geweest, mja het blijft triest ja.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:25

Ik vind het ook heeel erg dat iemand dan door rijd dat hebben ze namelijk bij onze kat ook gedaan. Gelukkig heeft iemand het zien gebeuren en een dekentje over hem heen gelegd, in het gras neergelegd en de Dierenbescherming gebeld. Uiteindelijk stond de dierenbescherming bij ons aan deur. ;(

Pff lauratje_88 die gene spoort inderdaad niet wat een debiel zeg!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 13:26

Lauratje_88 schreef:

Ziek zeg... Als ik die toch eens voor mijn auto kon krijgen :o
Er zijn echt een stel mensen bij zonder gevoel.. hoe kun je nu expres een dier iets aandoen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:28

idioten.... lauratje_88 ... jeetje.,....

Geloof me....
Je voelt het dus echt niet altijd als je iets aanrijdt he!
ik heb een keer bij iemand in de auto gezeten die kreeg een duif onder de auto...
ik zag in de spiegel iets liggen en we zijn gestopt..
we bleken eroverheen gereden te zijn .... duif had ook onder de autop door kunnen zijn gegaan.
maar nee... duif was plat....

en wij hebben weldegelijk niéts gevoeld.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:28

Bah, kan me voorstellen dat je er slecht van geslapen hebt. Waarschijnlijk heeft de dader het niet express gedaan en zoals eerder gezegd het niet gevoeld of wou niet stoppen.
Gelukkig was het katje snel uit zijn lijden verlost. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:33

Saskia9 schreef:
nee,het arme diertje lag midden op de weg.. Midden in een plas met bloed.. die hebben ze echt niet aan de kant gelegd..
En ook al hebben ze dat wel gedaan..dan hebben ze een nog levend dier achter gelaten..welke ik dan helemaal niet kan begrijpen!

Dier kan naar de weg gekropen zijn ik heb hier een kat gehad die aan de overkant aangereden is door een auto, zich met gebroken rug naar huis is gesleept en is overleden in het kattenluik..
Ben het met je eens dat een levend dier achterlaten ook niet mijn ding is, maar zoals ik al zei kan ej daar niet over oordelen, je titel is best hard.
Jij heb het dier toch ook geen genadeklap durven geven?

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:34

Wat sneu voor die kat! :(:)
Ik heb zoiets een paar jaar geleden meegemaakt met 1 van onze 2 poezen! Ik was ongeveer 8 jaar oud ofzo, en mijn vriendin ging bij mij logeren. 's Avonds waren we buiten aan het volleyballen. Wij hadden 2 boerderijpoezen. Toen hoorden wij in een keer een hele harde knal, we keken richting de straat. Toen zagen we onze poes iets van 10 meter over de straat rollen, die auto had veel te hard gereden en reed ook gewoon door! Mijn vriendin en ik zijn gillend en huilend naar mijn ouders gerend. Toen zijn we samen met mijn ouders naar de poes terug gegaan. Daar aangekomen kroop ze langzaam onder de bosjes vandaan. Toen kwam onze andere poes er ook aan. En toen gebeurde er iets wat ik nooit meer vergeet! Onze poes (die niet was aangereden) begon de gewonde poes te likken en liep rondjes om haar heen. Toen ging ze tegen ons gewonde poesje aanliggen en bleef liggen totdat onze poes dood ging! |( Dat vond ik zo 'mooi' om te zien! Ze namen echt heeel lief afscheid van elkaar!
Daarna hebben we terwijl onze poes meekeek haar begraven..
Oeps, beetje lang verhaal.. ik hoop dat jullie er iets van snappen! :+

Ook ik en mijn vriendin hebben daar nachtenlang niet van kunnen slapen!!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 13:42

Chiqa schreef:
Saskia9 schreef:

Dier kan naar de weg gekropen zijn ik heb hier een kat gehad die aan de overkant aangereden is door een auto, zich met gebroken rug naar huis is gesleept en is overleden in het kattenluik..
Ben het met je eens dat een levend dier achterlaten ook niet mijn ding is, maar zoals ik al zei kan ej daar niet over oordelen, je titel is best hard.

Ik heb het dier inderdaad geen genadeklap durven geven..omdat ik niet weet waar ik moet slaan..
Ik geloof best dat dieren naar de berm kunnen slepen..klinkt vreemd,maar dit zag er niet uit alsof dit beestje wat kon doen..
Alleen zijn achterbenen deden het nog..de rest was kapot.. Zijn hoofd was helemaal gebroken..
Toen ik het beestje oppakte..hoorde ik de botten in zijn koppie tegen elkaar aan klappen..zo lag het uit elkaar..

Zoals ik al zei,ik kan me niet voorstellen dat mensen het niet voelen als ze iets onder de auto krijgen,maar nu lees ik hier dat dat dus wel kan..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:43

Chiqa schreef:
Saskia9 schreef:

Maar wel het lef om er naartoe te stappen, te stoppen. De DA nog te bellen!