Politiehond buiten met dit weer .

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

diesel84

Politiehond buiten met dit weer .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:05

Mijn oom woont in een flat met 13 verdiepingen .
Hij heeft altijd honden gehad alleen na het overlijden van zijn laatste hond geen nieuwe meer genomen .

Nu zit er bij hem onderin de flat een herdershond op het balkon .
Dit dier is van een man die politieagent is en de hond meeneemt voor drugsvangsten etc .

Allemaal leuk en aardig maar de hond zit dag en nacht buiten .
Zelfs met dit verschrikkelijke weer .
Het beestje is vrij iel en zit ernstig te rillen ..
Hij heeft als schuilplaats en een houten kist zonder dekens , stro of iets anders .

Aangezien mijn oom dit niet kan aanzien voert hij de hond vlees , brokken en geeft hij hem zo nu en dan een kluif .

Het is een vrij ernstige situatie dus mijn oom heeft vorige week midden in de nacht de politie gebeld , deze kwamen kijken .
De ene vond het zielig voor het dier en ernstig maar die andere zei :
" Tja , het is een politiehond , moet hij maar tegenkunnen "
Klaar ben je dan !!

Dierenbescherming heeft hij ook gebeld maar deze kunnen/willen ook niks doen omdat het gaat om een politiehond .

Ik vind niet niet normaal en we vragen ons af of er echt niets aan te doen valt .
We willen dit dier graag helpen !!

Iemand anders een idee hoe we mensen wijs kunnen maken dat zo'n dier niet buiten kan met dit weer .
En al helemaal niet zonder iets om te schuilen ??

Groetjes !

Liedje

Re: Politiehond buiten met dit weer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:08

Dierenambulance bellen? Lijkt me niet heel gezond voor de hond. :\ 't arme dier doet goed en gevaarlijk werk en dan krijgt ie niet eens een warm bedje? :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:09

Niet om 't een of ander, maar hoe kan jouw oom nou zien dat er geen dekens of stro oid in dat hok liggen? En hoe voert hij dat dier, als het op een balkon van een flat zit?

Ik ben van mening dat een hond prima 24/7 buiten kan zijn, mits voldoende schuilmogelijkheid. Politiehonden zijn vaak van die rillerige types; dat hij rilt (wederom, hoe ziet jouw oom dat :? ) zegt me niet zoveel.
Politiehonden zijn werkhonden, geen gezelschapshonden.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:11

Ik vind het echt niet kunnen, dat de dierenbescherming niks doet.
wat maakt het uit dat het een politie hond is.
het is en blijft een hond, die met dit vreselijke weer buiten zit.

eenige wat ik nu kan bedenken is dat die hond gewoon naar binnen moet.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:11

MMM...kan me niet voorstelen dat het een politie agent is eerlijk gezegd. Die zorgen toch over het algemeen heel best voor hun honden. Ze zijn na de training dan ook wel wat waard en moeten goed blijven presteren.
Maar hoe dan ook...een hond op een balcon zonder voldoende slaapgelegenheid en warmte is dierenmishandeling. Toch maar eens informeren bij dierenbescherming. Krijg je daar geen respons, dan zou ik gewoon naar de politie stappen...het is uiteindelijk hun hond en meneer heeft hem in "bruikleen"

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:13

Sonja: TS zegt dat de hond onderin de flat zit, dat betekent dus dat je vanaf de grond een heleboel kunt zien ;)
Ik vind niet dat dit kan hoor :n Een hond kan dag en nacht buiten zijn als hij een goed hok en veel bewegingsruimte heeft, maar op het balkon van een flat :?

Ik zou ook de dierenambulance bellen, ik zou er zeker werk van maken! Arm beest.

diesel84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:15

Sonja schreef:
Niet om 't een of ander, maar hoe kan jouw oom nou zien dat er geen dekens of stro oid in dat hok liggen? En hoe voert hij dat dier, als het op een balkon van een flat zit?

Ik ben van mening dat een hond prima 24/7 buiten kan zijn, mits voldoende schuilmogelijkheid. Politiehonden zijn vaak van die rillerige types; dat hij rilt (wederom, hoe ziet jouw oom dat :? ) zegt me niet zoveel.
Politiehonden zijn werkhonden, geen gezelschapshonden.

Hij zit op de eerste verdieping .
Dit is dus makkelijk te zien ...
Ook is hij eens bij de buurvrouw van die man binnen gelaten om te kijken naar deze situatie ...
Als je goed gelezen had had je gelezen dat het geen HOK is maar een KIST .
Schuilmogelijkheden zijn er niet .

Het zijn inderdaad werkhonden maar komop zeg .
Ben het met je eens dat hij best buiten kan maar hij kan dus niet schuilen !!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:15

Wij hebben de politiehonden ook altijd buiten gehad in de kennel. Als het echt koud was werden er altijd wat strobalen om en op het kleinere hok dat er in zat gezet en nog wat stro er los in gegooid.

diesel84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:16

Aranel schreef:
Sonja: TS zegt dat de hond onderin de flat zit, dat betekent dus dat je vanaf de grond een heleboel kunt zien ;)
Ik vind niet dat dit kan hoor :n Een hond kan dag en nacht buiten zijn als hij een goed hok en veel bewegingsruimte heeft, maar op het balkon van een flat :?

Ik zou ook de dierenambulance bellen, ik zou er zeker werk van maken! Arm beest.

Zo , even een bedankje voor je reactie !!

Dierenbescherming is al gebeld maar zal de dierenambulance er iets aan doen ?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:16

Ik vind het wel heel verkeerd dat je oom die hond zomaar vlees etc geeft. Misschien mag hij dat wel helemaal niet hebben? Weet jij veel. Ik zou het echt niet pikken als de buren onze hond zomaar bij gingen voeren zonder dat wij ervan wisten..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:16

Honden zijn niet van suiker en als wij het koud hebben dan betekent dat nog niet dat een hond dan koud heeft.

Hij moet natuurlijk wel gewoon beschutting hebben volgens de daarvoor gestelde regels. Maar als het een politiehond is voldoet de huisvesting gewoon. Dat wordt gekeurd van te voren. En als het echt een politiehond is die ook pakwerk doet dan mag die niet eens in huis gehouden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:17

Echt een kist, zoals een dekenkist zeg maar? Dus de hond kan er niet zelf in als hij dat wil, en als hij erin gaat omdat de baas 'm erin laat springen ofzo dan zit 'ie opgesloten?

diesel84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:24

Sonja schreef:
Echt een kist, zoals een dekenkist zeg maar? Dus de hond kan er niet zelf in als hij dat wil, en als hij erin gaat omdat de baas 'm erin laat springen ofzo dan zit 'ie opgesloten?

Het is een lage houten kist .
Deze word dus ook nog eens nat/vochtig met dit weer .

Mijn oom zijn laaste hond was ook een opgeleide hond voor bewaking .
Deze zat in een soort " bos " maar wel MET hok en dekens of stro .
Toen daar de boel ontplofte is deze hond vastgebonden aan een stroomdraad in de loods en hebben wij hem opgehaald .

Geloof me dat wij niet zomaar actie willen ondernemen .
Dan moet het wel een ernstige situatie zijn .

Ik ben van mening dat een hond ook buiten kan maar wel met schuilmogelijkheden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:26

Volgens mij zijn ze best streng op de eisen waaraan een tehuis voor politiehonden moet voldoen, dus ik betwijfel of het echt om een diensthond gaat. Misschien kun je er gewoon eens een telefoontje aan de dienst levende have aan wagen?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:33

Jeetje dit is niet niks inderdaad. Alleen de regels in dit land zijn niet streng genoeg dat ze er wat aan mogen doen. Alleen wanneer het beestje er niet goed uit ziet en er geen water staat ofzo dan dacht ik dat ze iets mogen doen.
Dierenambulance bellen heeft geen nut die mogen helemaal niets doen. Hebben jullie die man wel eens op aangesproken waarom hij zijn hond zo houdt?

diesel84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:40

Sanniej_ schreef:
Jeetje dit is niet niks inderdaad. Alleen de regels in dit land zijn niet streng genoeg dat ze er wat aan mogen doen. Alleen wanneer het beestje er niet goed uit ziet en er geen water staat ofzo dan dacht ik dat ze iets mogen doen.
Dierenambulance bellen heeft geen nut die mogen helemaal niets doen. Hebben jullie die man wel eens op aangesproken waarom hij zijn hond zo houdt?

Nou , die is niet zo aanspreekbaar en vriendelijk .
Het is een politiehond en kan hier tegen , is dan zijn antwoord .
Tuurlijk , hijzelf ligt lekker warm in bed .

Ben gewoon van mening dat hij best een hok neer kan zetten met dekens of stro erin .

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:48

Sonja schreef:
Volgens mij zijn ze best streng op de eisen waaraan een tehuis voor politiehonden moet voldoen, dus ik betwijfel of het echt om een diensthond gaat. Misschien kun je er gewoon eens een telefoontje aan de dienst levende have aan wagen?

Een paar jaar geleden waren de politiehonden nog in het bezit van de agenten zelf, hoe dat nu zit weet ik niet. Anderzijds denk ik dat je meer medelijden moet hebben met de honden voor alle klappen die ze moeten opvangen dan vanwege een beetje kou. :o

diesel84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 18:49

odetteke schreef:
Sonja schreef:

Een paar jaar geleden waren de politiehonden nog in het bezit van de agenten zelf, hoe dat nu zit weet ik niet. Anderzijds denk ik dat je meer medelijden moet hebben met de honden voor alle klappen die ze moeten opvangen dan vanwege een beetje kou. :o

Denk dat jij met dit weer ook niet graag buiten zit zonder kleding :Y)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:57

diesel84 schreef:
Denk dat jij met dit weer ook niet graag buiten zit zonder kleding :Y)

Politiehonden hebben een dikke vacht, dat is niet te vergelijken met zelf zonder kleding buiten staan, zelfs niet eens met kleding. Genoeg paarden momenteel die ook zonder goede schuilstal buiten staan. Ik denk/weet dat de honden meer te lijden hebben van al het geweld dat bij het africhten tot pakhond komt kijken dan van een paar nachtjes kou. Neemt niet weg dat ik zelf wel voor een goede schuilplek zou zorgen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:01

Mijn schoonvader heeft ook altijd politiehonden gehad. Deze hield hij altijd in de schuur, ook met koud weer. Het is inderdaad de politie die denkt 'die honden moeten er maar tegenkunnen'. Ik vond het ook apart. Ik heb die beesten nooit meegemaakt, maar hij zat 's nachts altijd in de bench in de schuur, ook als ze weg waren..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:05

Kou heb ik geen probleem mee, daar krijgen ze een prachtige vacht voor, maar in de nattigheid zitten is niks :n
En ze moeten voldoende eten hebben om zich warm te kunnen houden.
Verder is het natuurlijk onzin of het een politieherder is, en er dus maar tegen moet kunnen, of een "gewone" herder, die dan in deze situatie wel sielug zou wezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:06

Ik zou er melding van maken en er schijt aan hebben dat hij bij de politie zit.

Kan mij nl niet voorstellen want zo worden die honden niet gehouden, je krijgt nl niet zomaar zo een hond mee, daar moet je echt wel voor bewezen hebben dat je het aankunt.

Die honden zitten idd nooit thuis, maar in een hondenhok buiten, maar op een balkon op deze manier....nee dat kan niet zijn zoals het moet zijn.

Vel over been, de meeste honden zijn veel te dik.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 19:58

Ik zou de AID bellen en niet vermelden dat het gaat om een politiehond van een agent.
Ook niet vermelden dat je eerder geprobeerd hebt om actie te ondernemen.

Gewoon zeggen dat de hond op het balkon leeft zonder mogelijkheid om te schuilen.
Dat hij moet liggen in een natte houten kist en dat hij het zichtbaar koud heeft.
En dat jij je ernstig zorgen maakt om het welzijn en de gezondheid van de hond.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:16

[LZP] > [BB]

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:19

Een hond rilt niet voor de lol, omdat hij er zo warmpjes bij zit! Dit is gewoon niet dierwaardig meer. En meneer zelf wel lekker warm in bed liggen. Hij zou zelf eens een nachtje naakt buiten moeten zitten, kijken of hij nog zo lomp reageert:@

Ik vraag me inderdaad ook af of dit wel een diensthond is, want die zitten normaal in kennels, en niet zomaar bij een agent thuis op het balkon....