Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja schreef:Niet om 't een of ander, maar hoe kan jouw oom nou zien dat er geen dekens of stro oid in dat hok liggen? En hoe voert hij dat dier, als het op een balkon van een flat zit?
Ik ben van mening dat een hond prima 24/7 buiten kan zijn, mits voldoende schuilmogelijkheid. Politiehonden zijn vaak van die rillerige types; dat hij rilt (wederom, hoe ziet jouw oom dat) zegt me niet zoveel.
Politiehonden zijn werkhonden, geen gezelschapshonden.
Aranel schreef:Sonja: TS zegt dat de hond onderin de flat zit, dat betekent dus dat je vanaf de grond een heleboel kunt zien
Ik vind niet dat dit kan hoorEen hond kan dag en nacht buiten zijn als hij een goed hok en veel bewegingsruimte heeft, maar op het balkon van een flat
Ik zou ook de dierenambulance bellen, ik zou er zeker werk van maken! Arm beest.
Sonja schreef:Echt een kist, zoals een dekenkist zeg maar? Dus de hond kan er niet zelf in als hij dat wil, en als hij erin gaat omdat de baas 'm erin laat springen ofzo dan zit 'ie opgesloten?
Sanniej_ schreef:Jeetje dit is niet niks inderdaad. Alleen de regels in dit land zijn niet streng genoeg dat ze er wat aan mogen doen. Alleen wanneer het beestje er niet goed uit ziet en er geen water staat ofzo dan dacht ik dat ze iets mogen doen.
Dierenambulance bellen heeft geen nut die mogen helemaal niets doen. Hebben jullie die man wel eens op aangesproken waarom hij zijn hond zo houdt?
Sonja schreef:Volgens mij zijn ze best streng op de eisen waaraan een tehuis voor politiehonden moet voldoen, dus ik betwijfel of het echt om een diensthond gaat. Misschien kun je er gewoon eens een telefoontje aan de dienst levende have aan wagen?
odetteke schreef:Sonja schreef:Volgens mij zijn ze best streng op de eisen waaraan een tehuis voor politiehonden moet voldoen, dus ik betwijfel of het echt om een diensthond gaat. Misschien kun je er gewoon eens een telefoontje aan de dienst levende have aan wagen?
Een paar jaar geleden waren de politiehonden nog in het bezit van de agenten zelf, hoe dat nu zit weet ik niet. Anderzijds denk ik dat je meer medelijden moet hebben met de honden voor alle klappen die ze moeten opvangen dan vanwege een beetje kou.
diesel84 schreef:Denk dat jij met dit weer ook niet graag buiten zit zonder kleding