Kosten sterilisatie hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wishper

Kosten sterilisatie hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 17:42

Heyhey :D

Ik kom net van de dierenarts en mijn hondje moet gesteriliseerd worden omdat ze schijnzwanger is.
Nu heb ik naar de kosten van deze operatie gevraagd en ik schrok er een beetje van..

Wat zijn ongeveer de kosten voor een sterilisatie van een hond ?Wat waren jullie kwijt?
Het moet zowiezo gebeuren dus wanneer dit altijd zoveel kost word ze komende week daar geopereerd .. maar ik vroeg me toch af wat je bij een andere dierenarts hiervoor kwijt bent ?

Iedereen alvast een fijne kerst (:)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:45

€220 koste het bij mijn lieve Jack inclusief pijnstillers voor de volgende en daarop volgende dag...

(Stitch is 4 kilo)
Laatst bijgewerkt door Iorrr op 23-12-09 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Re: Kosten sterilisatie hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:48

230 euro voor een hond tussen de 15 en 30 kilo, verder alles goed gegaan, dus geen andere kosten gehad

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:49

Scheelt enorm per DA heb ik ervaren, het loont de moeite om te shoppen in dit geval. Ik hoor voor mijn hond prijzen die varieren van 240 euro tot 480.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:55

Mag ik het onzin vinden om voor een schijnzwangerschap dat meteen te doen? Hoe oud is je hond?

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:57

@Pauline; maar is er dan niet ook het verschil of de hele baarmoeder eruit gehaald wordt? Onze hond had baarmoederontsteking en daar is de hele baarmoeder verwijderd, waardoor we dus al snel richting dat hoge bedrag gingen een paar jaar geleden.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:59

@kohtje: dat mag je zeker onzin vinden, maar waarom?

Ik weet zeker dat mijn hond beter af is als ze geholpen is dan dat ze loops en schijnzwanger wordt!
Sowieso zou ik geen nestje willen van haar omdat ze kinderen niet accepteerd(geen karaktereigenschap die je graag door geeft)
En omdat ze vreselijk beroerd was van dr schijnzwangerschap, de eerste loopsheid was het meteen raak en was ze goed schijnzwanger, treurig hondje dat gek werd van de jeuk.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:01

bij ons zat het tussen de 220 en 540 euro, bij allebij hele baarmoeder eruit,

we hebben het dus gedaan bij die van 220 euro, en is ons goed bevallen, oja ging om een hond van 50 plus kilo.

jackrussel van mijn moeder was 170 euro inclusief alles.

het loont dus echt om even te shoppen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:02

_Kiki_ schreef:
@Pauline; maar is er dan niet ook het verschil of de hele baarmoeder eruit gehaald wordt? Onze hond had baarmoederontsteking en daar is de hele baarmoeder verwijderd, waardoor we dus al snel richting dat hoge bedrag gingen een paar jaar geleden.

Mijn hond is gedekt ongewenst en had een ontsteking in de bm dus die gaat er helemaal uit.
Dus voor diezelfde operatie.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:02

kohtje schreef:
Mag ik het onzin vinden om voor een schijnzwangerschap dat meteen te doen? Hoe oud is je hond?

Mag je vinden maar dat is de vraag niet.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 18:02

kohtje schreef:

Ze is net een jaar geweest..
Door de schijnzwangerschap heeft ze melkproductie, dat is normaal niet zo erg maar ze mist 1 tepel, en op die plek hoopt de melk zich nu op waardoor er een grote (inmiddels blauwe, daarom kom ik net weer van de dierenarts) bult zit.

Dus het is wel echt nodig denk ik..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:05

De kosten van een sterilisatie hangen voornamelijk af van hoe zwaar je hond is. Dat de kosten per DAP zo verschillen, komt meestal doordat de ene praktijk gebruik maakt van gasnarcose, en de andere niet. Gasnarcose is prijziger maar wel veiliger dan narcose per injectie.

Verder hebben de kosten natuurlijk ook te maken met of er een assistente steriel staat (assisteert bij de operatie zelf) of niet, hoeveel materialen er worden gebruikt, hoelang de operatie duurt, welk soort en hoe veel pijnstillers en overige medicatie worden gebruikt, en bijvoorbeeld hoelang je hond in de praktijk wordt gehouden voor nazorg. Ik zou zeggen, bel je DAP eens op voor een kostenspecificatie (vraag dus waarvoor precies kosten gerekend worden en waarom) en vergelijk dat met prijzen van andere DAP's. Ik kan me namelijk voorstellen dat een bedrag als 300 euro behoorlijk uit de lucht gegrepen lijkt :)

Sommige praktijken trekken alles uit de kast en anderen doen dat niet. Ik heb zelf stage gelopen bij een praktijk die de klanten niet onnodig leeg wilde zuigen, maar mijn ouders waren laatst voor hun kat honderden euro's kwijt voor een behandeling (gebit) waarbij bijvoorbeeld ongevraagd rontgenfoto's waren gemaakt a 40 euro per stuk, wat imo helemaal niet nodig was geweest.

Succes ermee! :)

edit: en idd wat er precies gebeurt tijdens de operatie (zoals baarmoeder verwijderen of niet).

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:10

Onze hond(mechelse herder)is zes jaar geleden gesteriliseerd,ze had een baarmoederontsteking.
Het totale kosten plaatje was 396 euro maar daar zat de echo en controle bij in.
Kreeg er zelfs nog een foto van de operatie bij, want ze stonden versteld wat ze zagen toen ze haar openhaalde.
Vier kilo baarmoeder en dat bij een hond die amper ziek was.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 18:20

Dankje voor alle reacties al ;)

Ze weegt maar heel weinig, denk tussen de 2 en 2.5 kilo het is een kruising tussen een chihuahua en een yorkshire terrier.
Er moeten ook een paar tandjes getrokken worden en de kosten zouden uitkomen op zo´n 400 euro (alleen de operatie zelf, zullen nog kosten bijkomen)
Misschien is het dan toch niet zo heel veel.. Ik ga morgen even bellen naar andere dierenartsen in de buurt..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:22

Ik vind het wel vrij veel, maar aan de andere kant denk ik dat een kleiner hondje ook weer een groter risico heeft(kan ik ook niet zeggen, weet ik niet veel van :P )

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:27

400 voor sterilisatie en tanden trekken of alleen sterilisatie?
Als het alleen voor de sterilisatie is vind ik het een flink bedrag, met tandentrekken ook wel trouwens.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 18:34

De precieze kosten weet ik niet maar hij zei dat ik dan zeker zo´n 400 euro kwijt ben..
Dat was wel inclusief tanden trekken.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:39

Ik weet niet of je bereid bent om een stuk te rijden?
Ik ken een dierenarts in Hengelo ov die erg goed is in operaties bij kleine dieren. Dat is echt zo'n friemeltante. Zij heeft onze hond gesteriliseerd, baarmoeder eruit door een sneetje van anderhalve cm. Bij katten kan ze het met sneetje van 1 cm en na de sterilisatie heb je dan een wondje met maar 1 hechting.

Wij moesten voor de hond toendertijd ook iets van 180 euro betalen. Erg fijne dierenarts.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 18:40

400 euro is nogal wat :oo
Mijn Berner is 2 jaar geleden gesteriliseerd, zij weegt 50 kg, en koste toen rond de 300 euro? Weet het niet meer precies. En ze berekenen alles op gewicht kwa verdoving etc.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:21

Vandaag gesteriliseerd: 210 euro.
(en ze zijn hier toch vaak niet flauw in de prijzen!)

400 lijkt mij wel héél veel....

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:30

@jodi:( sorry heel erg offtopic) maar is er veel verschil tussen DA(e.d.) in Frankrijk en Nederland?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:36

Eigenlijk weet ik dat niet echt.Ik zit hier al heel lang....
Maar ik schrik me iedere keer weer rot van de rekeningen die binnenvallen :o :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:38

Veel mensen vergeten wat ze meestal voor zekerheid krijgen bij een DA.

Een sterilisatie kan bij de 1 wel 200 euro zijn. Maar wat voor anesthesie heb je? Wat voor waak apparatuur?

Bij 1 waar je 400 euro betaald betaal je misschien ook wel voor gasanesthesie, waakapparatuur (ecg enz)

Ik heb zelf 390 euro betaald, mijn teef weegt 25 kilo. Maar er was gasanesthesie, ecg en capnograaf als waakapparatuur.

Zelf vind ik de zekerheid en controle op de hond erg belangrijk tijdens een OK. ben zelf Paraveterinair, dus weet maar al te goed de risico's.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:53

Onze hond van 7 kilo is ongeveer 7 jaar geleden gesteriliseerd, kostte geloof ik iets van van tussen de 100 en 200 euro in, weet het niet meer precies :P

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 00:17

Mijn Hond is vorige maand gestereliseerd en dat kostte 304 euro
Hond woog 9,5 kilo.
Bij haar is niet de baarmoeder verwijderd.