Vraag; Hoe breng je vlooienspul aan bij een kat?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Vraag; Hoe breng je vlooienspul aan bij een kat?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:23

De titel zegt het eigenlijk al, ik heb jaaaren geleden wel gezien dat mn moeder het in de nekvel gaf, maar weet het niet meer zeker.
Weet iemand of ik het over de hele kat moet doen, of moet het juist alleen in de nekvel van de kat zelf?!

Jolandaa_

Re: Vraag; Hoe breng je vlooienspul aan bij een kat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:25

zover ik weet een druppeltje in de nek. maar zeker weten doe ik het niet..

heeft je kat vlooien? (dan zou ik je kat ook meteen ontwormen)

wietske100

welke soort heb je :)? van die pipetjes?
dan moet je inderdaad in de nek doen (dat ik geloof ik ivm dat ze er zelf niet aan kunnen slikken). dan pak je een stuk nekvel en zorgt dat het haar aan de kant is en dan spuit je hem leeg :)

Marigold

staat het niet op het pakje?

bij een gewoon pipet:
kat goed vasthouden, en het pipetje leegdrukken terwijl je het goed over de huid in de nek wrijft, het middel moet dus óp de huid komen, zodat het kan worden opgenomen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:26

Ik zag net wel een beestje voorbij rennen, toen ik naar iets zocht in zijn vacht.
Hij is al een paar maanden geleden al ontwormd.

@ Wietske: Ik zal eens kijken wat het is...een pipetje of iets anders.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:27

als je ampulletjes hebt is het de bedoeling dat je die tussen de schouderbladen geeft. Daar kan ee nkat namelijk moeilijk zelf bij om te likken. Plekje uitzoeken om het op te spuiten, kat in de houdgreep, dat plekje eventjes de haren opzij duwen en SPUIT! Je hoeft het verder niet zelf te verdelen, dit gebeurt vanzelf...

Maar je hebt er toch wel een gebruiksaanwijzing bij gekregen? Daar staat alles ook in.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:31

Het zijn van een soort tubetjes maar dan kleine versie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:33

Vlooien brengen wormen over, dus je kunt beter ook meteen (nog een keer) ontwormen. Als dat een paar maanden geleden is gebeurd, is het nu weer tijd dus dat klopt.

Als je Frontline (of iets dergelijks) met een pipetje hebt: aanbrengen tussen de schouderbladen. Het verspreidt zich zo vanzelf via de bloedbaan in de rest van het lijf. Deze pipetjes lijken op kleine tubetjes dus ik denk dat je die hebt.

Als de kat evt. wat oplikt kan het niet zoveel kwaad (gebeurt namelijk al gauw omdat zo'n beest erg lenig is).

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:35

@ Rijerijerije: Ik zat al achter de computer en zat een beetje te klooien met de kat zelf, ook omdat ik iets voelde tussen de haren dus ik zoeken, kwam er opeens een vlo voorbij rennen/lopen..

Ben net naar beneden gegaan om te kijken wat het is en wat voor..
Het zijn tubetjes van advantage.

Ik zal morgen eventjes de DA bellen of ze hem kunnen ontwormen, maar ik denk dat de oudste ook maar meteen ontwormd moet worden.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:38

ja daarom vroeg ik het. ik heb vorige week op school gehad dat als je vlooien hebt, 9 van de 10 keer ook wormen hebt. (waarom ben ik al weer vergeten :+ )

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:41

Ik hoop niet dat ik er alleen naar toe hoef, want het is best veel gedoe om met die 2 beesten naar de DA te lopen, kan je niet zomaar ontwormings spul mee krijgen? Dat je het thuis doet ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:42

Als kat 1 vlooien heeft is de kans 99,9% dat de andere kat het ook heeft. Dus inderdaad allebei even ontwormen en ontvlooien. hopelijk zitten er nog geen vlooien in huis, maar ik zou voor de zekerheid wel de stoffen dingen waar je kat vaak ligt (kussentjes, beddengoed (?), dekens) even insprayen met anti-vlooienspul. Voor je het weet zit je huis onder en dat is niet echt leuk :=

Volgens mij moet je dat spul gewoon mee kunnen krijgen hoor, dat doe ik wel altijd.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:46

Kan je bij de dierenwinkel ook anti-vlooien spul krijgen? Zoals een spray?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:47

Ja, ook de pipetjes (die zijn prettiger in gebruik, zowel voor jou als voor je kat) kun je daar krijgen.
Edit: maar ook de spray voor je meubels enzo krijg je daar (koop ik wel altijd daar). Ook in de supermarkt ligt die, geloof ik.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:49

Wij hebben hier ook al pipetjes [advantage] voor katten van max 4 kg. maar ik denk dat de jongste geen 4kg meer is :=

Hier in de supermarkt heb ik nooit vlooien spul gezien :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:50

Dan kun je beter toch even in de dierenwinkel gaan kijken ;) succes! En niet vergeten te ontwormen he, anders zit je daar weer mee (nou ja, je katten dan).

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 17:52

Ik ga morgen maar meteen naar de DW en zal na 12:00uur de DA bellen voor die ontwormings spul.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:59

Advocate® Spot-on Oplossing voor katten is een nieuw middel tegen inwendige en uitwendige parasieten zoals vlooien, mijten en wormen.

Ga dit maar voor je beide katten halen bij de DA werkt tegen vlooien en wormen en mijten e.d het zit ook in een pipet google er maar ff op ;)

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:01

Wij hadden ontwormingstabletjes gewoon gehaald bij dierenarts, druk je zo ver mogelijk achter in het mondje en dan mondje dicht drukken.

Pippetjes kun je gewoon tussen de schouderbladen doen en niet uitstrijken (gaat vanzelf)
Wel even in de gaten houden dat je bij B-merken wel eens reactie erop krijgt zodat de hele schouderbladen kaal worden en rood.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 18:04

Ik ga morgen gewoon eventjes langs bij de DA :)

Of ze die versie spul hebben.. Handig om te weten, Gaby12.
Nu maar hopen dat ze die versie hebben.

@ _Noraly: Nou....ik denk dat een tabletje echt moeilijk gaat thuis, de oudste houd zijn bek stijf dicht waar geen vinger tussen komt.
Als ie em binnen heeft dan spuugt ie het ook weer gelijk uit, ben een keertje met een half pilletje ongeveer 2,5uur bezig geweest.
En bij de jongste die maakt zich zoo ontiegelijk sterk, en begint zijn klauwen te gebruiken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:13

@ TS dan kun je de katten beter wel meenemen naar de DA, volgens mij gebeurt ontwormen normaal met een tube of een pilletje namelijk. Er zijn ook speciale combinatietubes (bijv. van Stronghold), maar die heb je nu niet in huis begrijp ik.

Kun je niet samen met iemand het ontwormingsspul geven?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 18:17

Mn vader heeft wel een keertje de jongste vast gehouden voor me, maar toen haalde hij uit MET nagels, en gaf em toen een tik.
Maar vraag me niet hoe hij hem vast hield..

Ik ga morgen gewoon eventjes langs na 12:00uur want dan zijn ze pas open. En vragen hoe en wat.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:26

Siggislief schreef:
Ik ga morgen gewoon eventjes langs bij de DA :)

Of ze die versie spul hebben.. Handig om te weten, Gaby12.
Nu maar hopen dat ze die versie hebben.

@ _Noraly: Nou....ik denk dat een tabletje echt moeilijk gaat thuis, de oudste houd zijn bek stijf dicht waar geen vinger tussen komt.
Als ie em binnen heeft dan spuugt ie het ook weer gelijk uit, ben een keertje met een half pilletje ongeveer 2,5uur bezig geweest.
En bij de jongste die maakt zich zoo ontiegelijk sterk, en begint zijn klauwen te gebruiken..

Oeh, de katten hier zijn geen probleem. Nog voordat ze het door hebben hebben ze d'r een in de mond. En ze moeten dr altijd 2,5 dus de tweede er meteen achteraan. Tegen de tijd dat het doorhebben wat er aan de hand is zit de laatste helft in hun mond :P die stop ik zo ver mogelijk achterin en klaar :P

Maar ik geloof best dat er lastige katten zijn ja

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 21:54

Had ik ook maar zulke katten! _O- die er geen vermoeden in hebben of niet zo'n snelle geheugen.

Want ik hoef maar bij de oudste [20] de bek open te trekken en hij weet al van oh...daar komt ze al met die knudde pilletjes.
En ik hoef het maar achter in zijn bekkie te hebben gegooit dan ligt dat pilletje in een paar sec. al buiten uit zijn bek... *zucht*

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:41

je kan bij de DA een soort kattenbonbon kopen om de pillen in te stoppen onweerstaanbaar zijn deze :Y) en hop geen gedoe met de pillen want weg zijn ze zonder enige moeite mijn kat vraagt gewoon om meer :P