Ik vond het leuk om eens een topic te openen waarin ik iets vertel over mijn muizenhobby.

Het begon in september vorig jaar, met twee muisjes, Eefje (choco schimmel (= kleine bruine vlekjes)) en Fenna (choco tan (= oranjebuik)).

Bijna drie weken later overleedt Fenna aan uitdroging: Het Sippyflesje (flesje dat je bij bijna elke Duna of traliekooi krijgt) werke niet goed.
Diezelfde avond nog reed ik naar de fokker waar ik Eefje en Fenna ook vandaan haalde. Ik kreeg in plaats van 1 bruin meisje, 2 bruine meisjes. Noubi en Noeka, die al gauw Chocoladerepen gingen heten. En om dat makkelijk af te korten: De Reepies.
Dat was allemaal nog in september. Pas in december kreeg ik er weer muizen bij. Weer twee. Miyah (zwart tan) en Jubel (sable (= rood met zwarte haren erdoorheen).
Miyah vroeger en nu (ondertussen is ze alweer veel groter, laatste foto is van februari dit jaar):
En Jubel vroeger en nu:
Pas in april dit jaar kreeg ik er weer twee. Bella (zwart tan lakenvelder (= witte streep) en Esmee (wit DO (= wit met Donkere Oogjes

Afgelopen donderdag werd Esmee opeens ontzettend snel ziek en.. Je raadt het al. Ze overleed. Nog voor ik iets voor haar kon betekenen. Het is raar hoe je met zo'n klein beestje toch zo'n sterke band kan hebben..
Vandaag was er een exoknaag in Houten, waar ook een reptielenbeurs was. Daar heb ik weer twee muizen vandaan gehaald: Merle (rood satijn (= glimmende vacht) en Sunne (choco bont (= gevlekt).
Op mijn website http://www.hofstad.net/nicemice kun je van alles vinden over ze

Bedankt voor het lezen