Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Natasja22_01 schreef:Volgens mij gebeurt dat in een konijnenopvang heel vaak hoor.
Anders moet je gewoon even bellen/mailen naar een dichtbijzijnde opvang. Er zal vast wel een leuk vriendje tussen zitten voor je konijn
zodiacje schreef:Mijn vorige konijntjes hadden 6 jaar samen gezeten toen 1 doodging. De ander leed daar echt onder. Hij werd mager en zat alleen maar stil in een hoekje ipv lekker rond te rennen.
Heb het toen nagevraagd bij de DA en die vertelde dat een konijn heel goed door heeft dat ie nu alleen is en dat hij na 6 jaar huwelijk ineens alleen was.
Heb toen een konijn uit de opvang in Zoetermeer gehaald.
Je moeder heeft echter wel een beetje gelijk want een jaar later overleed het 1e konijn alsnog. Tja die nieuwe wilde ik ook niet alleen laten zitten dus nu heb ik weer twee konijnen...![]()
Blijf zo idd met konijnen zitten maar mijn nijntje zat echt weg te kwijnen in zijn eentje.
Misschien is er iemand anders met maar 1 konijn die er een maatje bij zoekt?
Ik wilde de mijne overigens niet weg doen. Vooral omdat ze bij mij altijd los lopen en ik m niet in een hokje wilde stoppen.
Overigens is het het allerbeste om een mannetje en een vrouwtje bij elkaar te zetten. Moet je wel het mannetje laten helpen maar dit is het beste. In de natuur zitten ze ook zo. Schijnen ze gelukkkig mee te zijn
Bunga schreef:Ik heb ook altijd twee konijntjes, als er een overlijdt haal ik er een nieuwe bij.
Een kennis van ons vangt konijnen op, dus hij is altijd blij als ik er een kom halen.
Ik heb trouwens altijd vrouwelijke konijntjes, naar mijn idee gaan die beter met elkaar om?
Natasja22_01 schreef:Als ik jouw was zou ik er ook een gecastreerde ram aan koppelen.
In Gieten (aa en hunze) zit een opvang. Dat is geloof ik maar iets van een half uurtje van Hoogeveen vandaan. Ik geloof dat er in Dalfsen ook nog 1 zit. Maar dan moet je even googlen.
Ibalia schreef:http://www.hangorenparadijs.nl
Dit is de site van een konijnenopvang in Steenwijkerwold. Volgens mij zit Aniek zelf ook op Bokt maar dat weet ik niet zeker.
Wij hebben daar onze Elmo vandaan. Een 9-jarige ex-ram als maatje voor onze 10+ oma Fleur.
Je kunt ook gaan kijken op Bunnybunch.nl als je meer info wilt over koppelen.
alano schreef:Ik heb precies hetzelfde als jij gehad. 1 konijn van de 2 ging dood en toen was er nog maar 1. Meestal gaat snel daarna de 2e ook dood omdat dat konijntje nog in zijn eentje zit. Ik heb toen voor die ene 2 konijnen bij gekocht en het oude konijn vond het geweldig met twee kleintjes. Dat oude konijn heeft nog 1 jaar geleefd en nu heb ik dus nog 2 jonge konijntjes.
Miss_Malfoy schreef:Zou absoluut snel een tweede aanschaffen, anders heb je grote kans dat je binnenkort geen een konijn meer hebt!
Ze kunnen helemaal omslaan kwa karakter ook, bijten, hok overhoop halen, allemaal tekens van stress.
Manou schreef:Problemen met koppelen komen vaak ook door slechte voorbereiding van de eigenaar. Niet zomaar een konijn in het hok er bij zetten, maar op neutraal terrein ze bij elkaar zetten. En op zijn minst inlezen welk gedrag alleen bedoeld is om de rangorde te bepalen en wanneer het wel vechten is. Of bij een opvang koppelen waar mensen met veel ervaring zijn. Als je ziet wat een aantallen konijnen er bij de opvangen overal gekoppeld worden, dan zijn volwassen dieren echt niet lastiger te koppelen.
love_western schreef:Miss_Malfoy schreef:Zou absoluut snel een tweede aanschaffen, anders heb je grote kans dat je binnenkort geen een konijn meer hebt!
Ze kunnen helemaal omslaan kwa karakter ook, bijten, hok overhoop halen, allemaal tekens van stress.
Ik ben toch al op zoek naar een maatje voor haarMoet alleen mijn moeder nog zien over te halen
Maar ik denk dat ik gewoon wat feiten opzoek op internet, wat er kan gebeuren met een konijn die alleen zit en dat dan aan haar laat lezen.
Miss_Malfoy schreef:love_western schreef:
Ik ben toch al op zoek naar een maatje voor haarMoet alleen mijn moeder nog zien over te halen
Maar ik denk dat ik gewoon wat feiten opzoek op internet, wat er kan gebeuren met een konijn die alleen zit en dat dan aan haar laat lezen.
Dat snapte ik ja, maar ik hoop dat je ziet dat je de juiste keus hebt gemaakt en niet gaat twijfelen.