Hoe duur is een hond(je) zoal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

- beneden de 100 euro
Geen stemmen
- tussen de 100 en 150 euro
1 (5%)
- tussen de 150 en 200 euro
Geen stemmen
- tussen de 200 en 250 euro
Geen stemmen
- tussen de 250 en 300 euro
2 (10%)
- tussen de 300 en 400 euro
Geen stemmen
- boven de 400 euro
15 (75%)
- anders namelijk: (plaats bericht)
2 (10%)

Totaal aantal stemmen: 20

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:31

:wave:

Ik heb al heel lang zoiets van dat ik graag een hond(je) wil. Mijn vader heeft niks met honden en daarom mag het eigenlijk ook niet. Maar als ik hem zelf zou kopen maak ik mischien wel meer kans. Dus ik zou graga willen weten hoe duur is een hond (je) over het algemeen? Ik zou dan trouwens gaan voor een kleintje die ik bijv. ook kan meenemen op wedstrijden ofzo & ik zou absoluut geen puppy nemen!

Goof

Re: Hoe duur is een hond(je) zoal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:33

Tja.... een hond doordrammen terwijl je ouders niet willen??
Lekker wachten tot je oud genoeg bent om je eigen hond aan te schaffen in je eigen huis...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:34

vanaf 4 a 500 tot hoe duur je het zelf maakt.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:34

ligt er heeel erg aan wat voor ras, en waar je hem vandaan haalt en of het een ras is en hoe oud, niet te zeggen dus.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:35

Gewoon niet doen als je ouders het niet willen.
Wordt het hondje alleen maar de dupe van.

Captain

Bij het asiel zijn ze vaak gratis maar wat dacht je van entingen, voer, event. een gehoorzaamheidscursus, dierenartskosten etc..

Terpstra

Het is heel erg afhankelijk van het soort hond. Maar ik ben het met Goof eens ik zou lekker wachten totdat je zelf een huis hebt en dan daar een hondje nemen.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:39

Als je ouders er niet achter staan is het niet zo slim! Wie laat hem uit als jij naar school bent?, en als jij 's avonds al in bed ligt moet je vader hem ook uitlaten. Verder hoeft de aanschaf van een hond niet veel te kosten, maar de rest erom heen blijft niet onder de 300 euro hoor. Dus niet aan beginnen als je ouders het niet willen ;)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:41

bij het assiel is een hond toch niet gratis?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:42

Volgens mij bij sommige asiels wel hoor! :j
(Don't know it for sure)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:43

Oh, alsjeblieft! NIET doen! Ik voorzie al weer de nodige topics over een ziek diertje waarmee de ouders niet naar een dierenarts willen :n Je ouders moeten een dier willen en dan kan je daar als kind van mee genieten. Andersom werkt echt niet.

Een hondje aanschaffen is zo duur niet, maar als het ziek wordt ben je snel een berg geld kwijt.
Voorbeeldje van afgelopen week: mijn russeltje was gebeten, klein wondje, maar toch even naar de dierenarts. Antibioticakuurtje, injectie, schoonmaken wondje..... € 40,00
Als je ouders het niet willen zul je ook dit soort kosten zelf moeten dragen. Niet doen dus.....

Een asielhond is ook niet gratis, daar moeten de asiels ook van kunnen blijven bestaan.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:43

Goof schreef:
Lekker wachten tot je oud genoeg bent om je eigen hond aan te schaffen in je eigen huis...

Precies :j

En laat ik maar niet beginnen wat ons monster heeft gekost en nog steeds kost haha en dan is die hartstikke gezond, alleen al de voerkosten, verzekering en entingen e.d. kost al ontzettend veel!! Maar dat is bij ons geloof ik ook in 3 voud door de omvang van de hond :+

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:46

Hannah_Menno schreef:
(Don't know it for sure)

ja dat klopt maar dat is heel duur volgensmij

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 22:47

josewoos schreef:
Goof schreef:

Precies :j

En laat ik maar niet beginnen wat ons monster heeft gekost en nog steeds kost haha en dan is die hartstikke gezond, alleen al de voerkosten, verzekering en entingen e.d. kost al ontzettend veel!! Maar dat is bij ons geloof ik ook in 3 voud door de omvang van de hond :+

volgensmij denk ik dus te makkelijk.

maar mijn moeder vind het wel goed en als ik gewoon (+mijn zusjes) doordram kan ik mijn vader wel overhalen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:49

Ik weet niet hoe oud je bent, maar zou je niet in een asiel vrijwilligerswerk kunnen gaan doen?
(eventueel goed te combineren met een maatschappelijke stage)
Ik kan me voorstellen dat je ouders na dat werk bijv. eerder bereid zijn om een hond aan te schaffen..

Edit: overigens zijn de aanschafkosten haast nog de laagste kosten..
Op internet staan genoeg gratis honden, maar IMO zit daar altijd een verhaal achter..
De meeste kosten voor ons zitten in de voerkosten, en dat is nog niet eens veel(geen RC dieetvoer oid, maar "gewoon" eukanuba)
Dat is toch dik 50 euro voor een zak van 15 kilo..
Laatst bijgewerkt door siskeh op 09-12-09 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:49

Ha ha ik zie het al gebeuren. Kijk pap ik heb een leuke hond gekocht! Nu mag hij zeker wel blijven? Ik heb hem zelf betaald!

Honden uit het asiel zijn niet duur, daar betaal je alleen de basiskosten. Neem een rashond van een goed nest waarvan de ouders getest etc. zijn en je zit snel al tussen de 500 - 1000 euro per hond.

En dan heb je alleen nog maar de aanschaf..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:50

Hmm, je leeft bij je ouders in huis en dan zou dat hondje daar ook moeten wonen. Denk niet dat je veel te zeggen hebt als je vader er tegen is. Denk ook niet dat het slim is om door te drammen.

Waarom kan je geen ander huisdier nemen? Een cavia/konijn/hamster. Dan kan je iig laten zien dat je de verantwoordelijkheid kan dragen voor een huisdier en dan gaat hij er misschien anders over denken.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 09-12-09 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:50

Hannah_Menno schreef:
(Don't know it for sure)

Nee hoor, in geen enkel asiel!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 22:54

Hmm, ik zou geen hondje kopen als ik jou was. Iedereen in je gezin moet er achter staan, anders werkt het niet. :)

En om je vraag te beantwoorden ; dat verschilt toch echt per ras. Ik heb een Shih-tzu, hij moet iets van 6 (?) x in het jaar naar de trimster, wat elke keer 40 euro kost. Natuurlijk kiezen we hier wel zelf voor. Af en toe een nieuw speeltje en hij heeft inmiddels zijn tweede haarborstel (in 1,5 jaar). Natuurlijk moet je de jaarlijkse enting niet vergeten, al is dat het duurste ook niet. Verder het voer.. Ik geef mijn hondje geen voer van de supermarkt maar koop duurder kwaliteitsvoer. :) Ook krijgt ie wel eens iets extra's, wat natuurlijk ook weer extra kost.

Verder ben ik met hem naar puppytraining geweest, en ook daar zitten toch al snel weer (hoge) kosten aan verbonden. Inmiddels is hij twee keer ziek geweest en daarvoor ook naar de dierenarts geweest. Allemaal bedragen waar je eigenlijk niet op rekent, maar die wel erg aantikken..

Ik zou sowieso wachten tot ook je vader er achter staat. Want wie draait er voor op als je hondje ziek is en jij het geld daar niet voor hebt?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:52

Laika schreef:
Een hondje aanschaffen is zo duur niet, maar als het ziek wordt ben je snel een berg geld kwijt.
Voorbeeldje van afgelopen week: mijn russeltje was gebeten, klein wondje, maar toch even naar de dierenarts. Antibioticakuurtje, injectie, schoonmaken wondje..... € 40,00

WOW! ik wil jouw dierenarts!
Dat ben ik al kwijt om ze te laten KIJKEN naar een afgebroken teek! Zonder ook maar iets mee te krijgen, alleen 'advies'. (ik zei hoe ik het schoon hield en dat was goed)

Voor het 'wondje na aanvallen' gebeuren (dus wondje schoonmaken, antibiotica, injectie enz) ben ik toch echt bijna €200,- kwijt geweest!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:53

Rianne_ schreef:
En om je vraag te beantwoorden ; dat verschilt toch echt per ras. Ik heb een Shih-tzu, hij moet iets van 6 (?) x in het jaar naar de trimster, wat elke keer 40 euro kost. Natuurlijk kiezen we hier wel zelf voor. Af en toe een nieuw speeltje en hij heeft inmiddels zijn tweede haarborstel (in 1,5 jaar). Natuurlijk moet je de jaarlijkse enting niet vergeten, al is dat het duurste ook niet. Verder het voer.. Ik geef mijn hondje geen voer van de supermarkt maar koop duurder kwaliteitsvoer. :) Ook krijgt ie wel eens iets extra's, wat natuurlijk ook weer extra kost.

Vergeet de belangrijkste kostenpost niet! Het VOER! ;)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:55

Hannah_Menno schreef:
Bij het asiel zijn ze vaak gratis maar wat dacht je van entingen, voer, event. een gehoorzaamheidscursus, dierenartskosten etc..

Ik vraag me af welk asiel dit is??? Naar mijn mening moet je nog steeds betalen!
IK heb er destijds 100 euro voor betaald, uit het asiel!

@ts: als je ouders het niet willen dat ZEKER NIET doen! Een hond is een hele verantwoordelijkheid! Je kunt niet zomaar een hondje aanschaffen en dan thuiskomen en zeggen: kijk wat ik vandaag gekocht heb!!!??

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:57

tja, voor een hondje uit het asiel betaal je gauw zo'n 100,- meen ik, maar dan begint het pas.
hond(je) heeft spulletjes nodig, halsband, riem, mand
er komen dierenartskosten bij, entingen, ontwormen, chip etc.
voer, niet geheel onbelangrijk. Wij hebben een grote hond en die eet standaard brokken, ongeveer 15 euro per maand.
de hondenbelasting! in onze gemeente gauw zo'n 80,- per jaar.

en alle tijd die er in gaat zitten, 4 keer per dag uitlaten, aandacht en verzorging, kun je dat er allemaal bij doen. Je moet het echt zelf doen, want je ouders zitten er duidelijk niet om te springen, dus daar mag je niets van verwachten.

ik zou nog maar eens goed nadenken!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:59

Maar even los van mijn 2 reacties eerder, bedoel je met die pol de kosten per maand of voor de aanschaf van een hondje?
je hebt onder de 400 euro allemaal mini-stapjes, en boven de €400,- niet!
Terwijl de meeste hondjes toch echt in die categorie vallen met aanschaf.

Verder kwa maandelijkse kosten kun je het zo gek maken als je zelf wilt, maar ik heb per hond:
- €20,- verzekering (vergoed alleen, je moet alsnog geld achter de hand hebben)
- €20,- voer (vers is nog duurder)
- €15,- 'snoepjes', kauwmateriaal, nieuw speeltje enz

Verder kun je het zo duur maken als je zelf wilt :P
Mijn hondjes hebben duurdere kleding als ik haha (alleen niet/nouwelijks aan!) en veel tuigjes, halsbanden en lijnen, gewoon omdat ik dat leuk vind.
Ik zit op zo'n €50,- tot €100,- in de maand aan overige PER HONDJE :P

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:07

Wij hadden een klein hondje aangeschaft, was 400 euro, na 1 jaar sprong ze van de stoel af en brak haar voor pootje, dierenarts kon hier niks aan doen dus moesten naar kliniek in Utrecht, bij elkaar heeft het 3000 euro gekost, dus verzekering zou ik dan ook zeker doen.