Werken en een hond - probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Werken en een hond - probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 16:55

Binnenkort ga ik verhuizen. Mijn vriend en ik werken allebei 40 uur.
Tussen de middag ga ik nu altijd naar huis om een half uur met de hond te wandelen en te spelen. Daarna ga ik weer terug naar mijn werk, en een paar uurtjes later is mijn vriend weer thuis.
Nu gaat dat prima en zit ie nooit langer dan 4 a 5 uur alleen.

Nu gaan we dus verhuizen, en woon ik niet meer op fietsafstand van mijn werk.
Ik kan niet meer tussen de middag naar huis. Een uitlaatservice vind ik erg duur, en ook een beetje eng. Ik geef niet graag mijn huissleutel aan een wildvreemd mens.

Hoe doen anderen dit?

eekhoornerik

Re: Werken en een hond - probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:00

een vriendin van mij doet haar hond tijdens de dagen dat zij werkt (3) naar een 'dagopvang'. Dus een soort hondencreche.

Lekker de hele dag spelen en dollen met de andere honden. Het kost wel geld maar dat moet je er dan voor over hebben.

Wat ook kan is de hond overdag bij je ouders doen? Dit doet een vriendin van mij. Dan gaat haar hond en haar kindje naar haar ouders op de dagen dat ze werkt.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:01

Mijn vriend zijn hond zit ook elke dag 8 uur in zijn hok buiten.
(hok: oude paardenstal van 4*4 met een dichte palet in en een geïsoleerd binnenhok.)
Deze zomer komt er een vriendinnetje bij zodat hij niet meer alleen zit. En is het de bedoeling dat ik meer daar ga zijn ovedrdag om ze bij me te hebben.
Niet ideaal, maar het gaat. De hond is enkel superhyperactief als je hem uit het hok laat, maar hoe zou je zelf zijn.
(Trouwens een border collie)
Voor de rest van de tijd is hij wel altijd bij ons, en gaat vrijwel overal mee naar toe.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 17:54

laetitia schreef:
een vriendin van mij doet haar hond tijdens de dagen dat zij werkt (3) naar een 'dagopvang'. Dus een soort hondencreche.

Dat is fantastisch!! Daar heb ik zeker wel geld voor over. Met uitlaatservice vind ik het gewoon niet prettig dat een wildvreemde steeds in je huis kan rommelen.
Is er iets over op internet te vinden? Ik ga naar Molenhoek verhuizen, dat ligt net onder Nijmegen.
Edit: als wij thuis zijn, is het wel altijd hond voor en hond na. Als we er zijn, krijgt hij alle aandacht van de wereld, hij wordt 4x per dag uitgelaten waarvan 1x dat hij los mag en zich zo idioot mogelijk mag gedragen, een uur lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:12

Majo schreef:
Edit: als wij thuis zijn, is het wel altijd hond voor en hond na. Als we er zijn, krijgt hij alle aandacht van de wereld, hij wordt 4x per dag uitgelaten waarvan 1x dat hij los mag en zich zo idioot mogelijk mag gedragen, een uur lang.

Maar je verhuisplannen liggen al vast alleen nog niet hoe het verder moet met de hond?
Persoonlijk zou ik éérst kijken of het voor mijn dieren goed is en dán pas gaan kijken naar een huis :)
Hoop dat ik een stukje mis want ik vind dit zo heel vaag overkomen :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:15

is er een verzamelsite van dagopvang voor honden in heel nl toevallig?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:17

Balou heeft ook een tijdje op een hondencreche gezeten :j. meer omdat ie té onderdanig was één keer in de week maar hij was de hele dag lekker aan het spelen en lekker buiten. Nog een voordeel: Je hond is doodmoe :Y)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:19

Tja, dingen kunnen altijd veranderen natuurlijk.
Hoe heeft de hond het in de nieuwe situatie; zit hij daar op een kleine ruimte of kan hij ook naar buiten?
Als de buitenruimte groot genoeg is zou je daar ook een hok kunnen plaatsen voor als het slecht weer is.
Dan is een uitlaatservice ook geen probleem aangezien ze (afhankelijk van je situatie) ook niet je huis inhoeven maar de hond zo uit de tuin kunnen halen.
Je kunt de hond overigens best aanwennen om langer alleen te zijn, wel zorgen dat hij zich niet verveeld en imo zou je er dan dus een hond bij moeten nemen (ben sowieso niet zo van het aanschaffen van 1 dier).

Maar ja, alles valt en staat met je nieuwe thuissituatie.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:23

Ik heb voor ik van baan wisselde geregeld dat mijn hond naar een oppas kon.

Vorige werk kon hij mee, nu niet meer.
Elke ochtend breng ik hem, 's avonds haal ik hem weer op.
Niemand in je huis...
Hond heeft zekerheden in zijn leven, gewoon 2 huizen.
Hij zou het liefste iedereen in 1 huis of auto bij elkaar houden.

Honden creche zit hier ook, uitlaat service ook, niet verwachten dat je voor 2 euro per dag klaar bent.

Overigens is mijn hond prima in staat om alleen thuis te blijven, sloopt niets, maakt geen herrie, vind alleen dat je dat niet structureel kunt doen met een roedel dier.
Vandaar mijn "oppas'" oplossing.

En als reserve als de oppas op vakantie is, dan sleep ik mijn hond dwars door Nederland en dump hem tijdelijk bij mijn vader, tot de oppas weer terug is.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:05

Kijk anders eens op Marktplaats bij de Rubriek Dieren voor oppas!
Er is volgens mij heel veel aanbod.

En inderdaad je hond komt moe maar voldaan thuis na zo'n dag op de creche :-)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:09

Mijn hond gaat 4 dagen in de week mee met de uitlaatservice. Maar wij hebben het geluk met een ontzettende goeie uitlaatservices. Ze wordt s`ochtends om 10 uur opgehaald en tegen 4 uur weer een keer thuis gebracht. Ze had vreselijke verlatingsangst toen we haar kregen maar die uitlaatservice heeft zo veel voor haar betekent. Dus ik heb juist hele goeie ervaring met een uitlaatservice maar ik hoor ook wel is anders.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:16

mijn honden zitten ook van 8:15 tot 15:30 en soms langer als Sanne uit school gaat spelen alleen.......

maar dat vinden ze prima, ze hebben 80 vierkante meter om zich te vermaken, inclusief de keuken ( en daar ben ik niet altijd even blij mee als ik thuis kom :D )

Het is wel eens voorgekomen dat ze 20 uur alleen waren... zolang er eten en drinken is is het geen probleem.

Nou had ik ineens van de zomer wel een probleem, gingen ze ineens blaffen aanhoudend....... maar dat is ook niet meer aan de orde.

mijn honden hebben er niet zoveel last van....... die hebben elkaar, en vinden het eigenlijk wel goed.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:52

Majo schreef:
laetitia schreef:

Dat is fantastisch!! Daar heb ik zeker wel geld voor over. Met uitlaatservice vind ik het gewoon niet prettig dat een wildvreemde steeds in je huis kan rommelen.
Is er iets over op internet te vinden? Ik ga naar Molenhoek verhuizen, dat ligt net onder Nijmegen.

Is dit iets voor je? http://www.hetbestevoorjehond.nl/
Ligt toch aardig bij je in de buurt zou ik zeggen.
Heb er zelf geen ervaringen mee, maar ben het ooit eens tegengekomen op internet en vind het er wel goed uitzien. Maar alleen voor een sociale hond lijkt me.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:55

Die van mij zijn thuis van 9 tot half 5. Nou kun je zeggen een hond kan niet aangeven of hij dat vervelend vind, maar vaak honden die zoiets vervelend vinden gaan slopen, piepen etc. Hun slapen de hele dag, ook als ik dan wel thuis ben. Overigens gaan we savonds of in het weekend vaak naar het bos en krijgen ze met regelmaat hersengymnastiek door ze weer eens wat bij te leren.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:01

Ligt natuurlijk ook aan je hond, maar heb je in je nieuwe buurt geen mensen met een hond of familie in de buurt?
Dan is het een idee om te regelen dat zij hem smiddags meenemen, als je iig je buren vertrouwt wat betreft sleutels.
En voordat je weg gaat een flink eind lopen, zodat ie goed moe is.

Dagomvang moet wel echt bij de hond passen, er zitten ook honden bij die het niks vinden.
Zou het zelf niet doen, ook pension tijdens vakantie's doen we hier niet. Je hebt totaal geen zicht op de
beweging, de rangorde, de voeding e.d. en aangezien we een vrij gevoelige hond hebben nu is dat zeker geen goed idee.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:38

Ik zie het ook niet als een groot probleem als ze maar hun energie kwijt kunnen als je thuis komt. En dat ze niet een hele dag in een kleine ruimte zit.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:43

KiWiKo schreef:
Het is wel eens voorgekomen dat ze 20 uur alleen waren...

20 :? uur alleen???
Konden ze dan wel gewoon naar buiten?

Wij hebben een luikje in de achterdeur zodat de hond gewoon lekker naar buiten kan...
Als ik moet werken is ze ook wel eens 8 uur alleen maar ze kan in de tuin poepen en plassen...

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:52

Die van mij breng ik 's ochtends naar mijn vader voordat ik naar mijn werk ga en aan het eind van de dag haal ik ze weer op. Ik weet dat ik enorm mazzel heb dat het zo kan. Ze zijn dus eigenlijk nooit alleen.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:56

Mijn hondje blijft soms ook de hele dag thuis als ik aan het werk ben. Een vriendin van mij woont aan de overkant, als het haar uitkomt laat ze hem wel eens tussen de middag uit. Maar soms kan het niet. S'avonds gaat hij altijd mee naar stal. Al moet ik er voor omrijden, ik haal hem altijd op.

Het is maar net wat je ze went.. Ik werkte 5 dagen, maar ben overgegaan naar 3 dagen buiten de deur werken en 2 dagen werk ik vanuit huis. Op dit moment heb ik geen opdracht buiten de deur. Dan merk ik wel dat hij weer moet wennen als ik hem even alleen laat. Hij is nu gewoon gewend dat ik er elke dag ben. Hij gaat dan ook overal mee naar toe. Morgen weer een klantenbezoek, dan moet hij weer even alleen zijn.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:02

Probeer of je iemand (vriend, vriendin, bekende) kan vinden die de hond een keertje per dag kan uitlaten. Toen mijn vriendin op zichzelf ging wonen en de hele dag moest werken, ging ik tussen de middag naar haar huis om de hond uit te laten. Heb ik toch een aardig tijdje gedaan voor haar, tot dat ze ging samen wonen met haar vriend en hij ploegendiensten draaide, waardoor hij de hond kon uitlaten.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:06

mijn honden gaan 1x per week met de uitlaatservice mee.
gewoon omdat ze het leuk vinden.
als je je hond mee geeft moet je als ze het goed doen een sleutel en een uitlaat contract tekenen.

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:17

Ik woon naast mijn schoonmoeder :D Erg handig.
Dus die laat ze even uit of lekker de middag in de grote! tuin.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 08:45

Ik ben minder gaan werken!
2 dagen uitlaatservice, en 1 dag was Kees altijd bij mijn moeder.
Nu gaat hij niet meer naar mijn moeder, omdat mijn vriend op woensdagmiddag reddingswerk training met de hond heeft.
De andere dagen gaat de hond lekker met me mee, op visite en naar de paarden.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 10:20

KiWiKo schreef:
Het is wel eens voorgekomen dat ze 20 uur alleen waren... zolang er eten en drinken is is het geen probleem.
Oei, dat vind ik ook wel erg lang hoor! Konden ze wel poepen en plassen?
We verhuizen van een flat met balkon naar een huis met een tuin. Dus dat werkt wel in zijn voordeel. Hij heeft de hele huiskamer en keuken tot zijn beschikking. Voordat ik ga werken ga ik minimaal een half uur altijd met hem lopen. We verhuizen naar een plek met een bos op loopafstand, heb mezelf voorgenomen om als het licht is, altijd met hem naar het bos te gaan waar ie kan rauzen, zodat ik daarna naar mijn werk kan en de hond moe is. Als we thuis zijn wordt er altijd met hem gespeeld, gestoeid, gewandeld en geknuffeld. als we in de avond toch nog eens wegmoeten, gaat hij altijd mee.
Zo te horen is mijn hond niet de enige.
Een maatje voor hem kopen zou inderdaad een idee zijn!
Dank allemaal, voor de eerlijke reacties, en het meedenken!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:24

Onze honden zitten ook thuis als wij werken, mijn zusje werkt in de buurt
en heeft elke dag een uur pauze waarin ze onze honden uitlaat en even eet
bij ons thuis. Op de dagen dat zij niet kon gingen ze naar mijn ouders.

Misschien dat je straks wel leuke buren hebt die ook honden hebben en de jouwe
even mee willen nemen tussen de middag? Of leuke buur(t)kinderen die dat voor
je kunnen doen?