nu ik bijna de sleutel krijg van mijn nieuwe huis werd de zoektocht gestart naar een 2e hond erbij.
Ik ben reeds in ''het bezit'' van een 3,5 jarige kruising Mechelaar X Labrador, een gecastreerde reu.
Cadíz vindt andere honden heerlijk en de 2e hond is dan ook met namen bedoeld voor hem (al geniet het baasje natuurlijk mee!)
Alle asielen hier in de buurt gebeld, niks,nada noppes

Alle honden hadden wel iets waardoor ze mij niet geschikt leken.
Naast sociaal naar andere honden moest hij/zij namelijk ook de katten in huis laten leven en alleen thuis kunnen blijven.
Stiekem had ik al eens op de Duitse Doggen herplaats site gekeken want ik roep al jaren dat ik een dog wil!
Leuke doggen maar allemaal erg jong en ik zocht juist een iets oudere hond voor de rust in huis.
Contact gehad met een aantal herplaatsingsorganisaties maar ook dat vond ik twijfelachtig, er werden gigantische bedragen gevraagd en de vraag blijft natuurlijk of er wel een klik met de hond is, je kan hem/haar natuurlijk moeilijk bezoeken *even naar spanje op en neer*.
Toch maar eens op marktplaats kijken, en ja hoor daar stond hij.........
6 jarige Duitse Dog, reu, op 5 km afstand, sociaal met honden,katten,mensen,kinderen.
Daarnaast kan hij goed los lopen, luistert perfect en kan alleen blijven.
De baasjes moeten meer gaan werken, hadden hem overdag bij familie die nog een dog had maar dat was nu niet meer mogelijk aangezien de andere hond daar weg moest ivm een scheiding.
Na 2 keer telefonisch contact te hebben gehad heb ik gisteren Cadiz in de auto gezet en zijn we op bezoek gegaan.....
Hun woonkamer was nog niet de helft van mijn woonkamer dus erg krap, Cadiz vond het eerst wat eng en heeft 2 keer gegromt/gesnauwd.
Aan het einde van de avond lag Cadiz op ZIJN kleed aan ZIJN bot te kluiven en de dog lag er naast te slapen.
Wát een super karakter!!!
Hij maakte na een uurtje goed contact met mij, hij was in het begin wat onzeker omdat hij imo voelde dat er wat stond te gebeuren!
Hij zocht duidelijk steun bij zijn baas, zo sneu om te zien!
Nog even een rondje in het donker gelopen en de 2 honden gingen buiten super met elkaar om, in huis ook geen probleem; geen angst bij beide honden te bespeuren, Cadiz was alleen wat jaloers.
Afgesproken dat we zaterdagochtend gaan wandelen in het bos zodat ik hem bij licht nog een keer kan bekijken en we wat langer met 2 honden kunnen lopen, gaat dat goed en dat verwacht ik wel dan mag hij het weekend van de 19e december komen

Hij is voor een reu zó zachtaardig, hij straalt echt rust uit, heerlijk dier

Nog even wat stats

Hoogte schat ik zo rond de 80/85 cm schofthoogte in, zijn kop is net zo groot als mijn hoofd en als hij rechtop staat kan hij over mij heenkijken

Ooooooh wat ben ik BLIJ met dit lotje (of lot