Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Mijn duitse herder deedt dit erg bij de africhting. Naast je lopen en dan in arm of rug bijten. Heb hiervoor mijn hand en het commando foei gebruikt want dat gaat van kwaad tot erger als je niet oppast, ook als is het goed bedoelt. Gewoon platte hand en klets. Klinkt hard maar is het duideijkst en het eerlijkst tegenover je hond.
kohtje schreef:Even weg zetten? Of even van het veld weg lopen. Misschien iets in zijn bek geven bv een flostouw.
Wilawander schreef:Mijn duitse herder deedt dit erg bij de africhting. Naast je lopen en dan in arm of rug bijten. Heb hiervoor mijn hand en het commando foei gebruikt want dat gaat van kwaad tot erger als je niet oppast, ook als is het goed bedoelt. Gewoon platte hand en klets. Klinkt hard maar is het duideijkst en het eerlijkst tegenover je hond.
kohtje schreef:Wilawander schreef:Mijn duitse herder deedt dit erg bij de africhting. Naast je lopen en dan in arm of rug bijten. Heb hiervoor mijn hand en het commando foei gebruikt want dat gaat van kwaad tot erger als je niet oppast, ook als is het goed bedoelt. Gewoon platte hand en klets. Klinkt hard maar is het duideijkst en het eerlijkst tegenover je hond.
Als je dat bij ons op de club doet kan je meteen gaan. Tegenwoordig moet alles positief.
kohtje schreef:Wilawander schreef:Mijn duitse herder deedt dit erg bij de africhting. Naast je lopen en dan in arm of rug bijten. Heb hiervoor mijn hand en het commando foei gebruikt want dat gaat van kwaad tot erger als je niet oppast, ook als is het goed bedoelt. Gewoon platte hand en klets. Klinkt hard maar is het duideijkst en het eerlijkst tegenover je hond.
Als je dat bij ons op de club doet kan je meteen gaan. Tegenwoordig moet alles positief.
tantjeuh schreef:Hoe is hij in zijn basisgehoorzaamheid? Vermits je zegt dat hij wegloopt of zich niet laat vangen??
Eerst daarop gaan trainen zou ik zeggen... Belangrijk dat je'm gewoon kan aanlijnen na zijn rondje natuurlijk. Verder, wat bij de onze zou werken, is afleiden. Zet'm aan het werk, op een manier waarop hij rust kan vinden in het werk dat je'm aanbiedt. Basisgehoorzaamheid dus, volgoefeningen, blijfoefeningen, houdingen (zit/af/staan),... Hij moet rust in zijn hoofd krijgen, het bijten is puur een gevolg van zenuwen/stress. Dus bezig houden, zorgen dat hij moet blijven denken met zijn hoofd en zorgen dat zijn aandacht in die oefeningen op jou ligt en niet op de andere honden.
BlueStar schreef:Ik snap het positief corrigeren, maar als jou hond bijterig daardoor wordt wat is daar dan zo positief aan? Als het niet op het trainingsveld mag dan zou ik het gewoon in je eigen tijd corrigeren. Geef er idd een woord aan, als het indruk heeft gemaakt werkt het woord alleen ook wel.
Lol ik zie het al voor mij alfa hond wil een roedel lid corrigeren voor verkeerd gedrag, hij likt ff lief het hoofd.
kohtje schreef:Ik bedoel het niet negatief hoor. Ik wordt soms wel een beetje moedeloos van dat we niet mogen corigeren.
sunshine schreef:Wat doet hij als je stil gaat staan ? Dus zodra hij begint met happen, gewoon ineens stil gaan staan en wanneer hij dan weer rustig is weer verder gaan.
Kans is groot dat de hond dan weer opnieuw begint met bijten, maar dan ga je gewoon weer opnieuw stil staan ( en dit blijven herhalen, net zolang tot hij 't doorheeft wat je wil )
Ibbel schreef:Anti-blafband omdoen, en dan de handbediening gebruiken? Maw, hem via de blafband corrigeren als hij bijt? Kan je altijd op tijd doen, omdat je draadloos een schok kunt toedienen (vergelijkbaar met schrikdraad) ook als hij losloopt.