Onze lieve Bull Mastiff van 11,5 jaar moeten we helaas laten inslapen.
Afgelopen februari hebben we haar nog laten opereren aan kanker en we hoopten dat ze in ieder geval de zomer nog door zou komen (ze ligt de hele zomer nl heerlijk in het zonnetje te genieten bij ons achter) en dat is gelukkig gelukt !
Gisteren zijn we bij de dierenarts geweest omdat haar buik steeds dikker werd, ze overal over haar lijf kleine bultjes kreeg, ze sinds 4 weken stokdoof is en daardoor vreemd gedrag vertoont en ze als een gek ligt te hijgen.
De doofheid duurt dus al een paar weken maar de rest heeft ze eigenlijk pas sinds een dag of 3.
En we voelden al aan wat de DA zou zeggen, ze is gewoon op!
We hebben het lang kunnen rekken en ze heeft nog heel lang een heel vrolijk geleefd maar het is nu gewoon klaar.
Maar jeetje... wat vind ik dit erg zeg ! Wat ga ik haar missen!
We hebben haar weer mee naar huis genomen met pijnstillers zodat ze we haar het weekend nog thuis hebben en iedereen nog afscheid van haar kan nemen.
Ze doet het gelukkig goed op de pijnstillers en loopt (weliswaar moeizaam) en kwispelt en eet weer goed (dat deed ze al 3 dagen niet meer) en toont toch best wel vrolijk.
Maandag komt de DA bij ons thuis en laten we haar inslapen. Daarna brengen we haar naar het crematorium en de dag erna halen we haar as op wat we later gaan uitstrooien op haar favoriete scharrelplekje hier in de straat ,.
Ze is ook heel oud voor een Bull Mastiff (de gem. levensverwachting is 8 jaar) dus ik heb er op zich ook wel vrede mee dit ze niet meer kan en dat we haar moeten laten inslapen.
Maar ze is zooooo verschrikkelijk lief en ik ga haar zoooo onwijs missen. Ik weet dat dit het juiste is om te doen maar ik wil het gewoon niet.
Ik wil haar niet kwijt,,
ik wil niet zonder het getik van haar staart op de grond,
het kwijl op de bank als ik van boodschappen terugkom en ze me heel schuldig aankijkt ( nee. hoor... k heb echt niet op de bank gelegen)
ik wil nog 1 keer zien hoe ze haar hele kop onder het zand heeft omdat ze een konijnenhol heeft ontdekt,
ik wil haar nog 1 keer op het strand in het water zien happen alsof het het kan opeten,
ik wil haar nog 1 keer met onze andere hond zien spelen...
ik wil... alles nog een keer doen wat we in al die jaren hebben gedaan..
Het enige wat ik kan doen is haar dit weekend gruwelijk verwennen en veel knuffelen
.....heel veel knuffelen
Dag ontzettende lieve schat van me !!!
Dag maatje en praatpaal !!
Dag allerliefste Nikki

In haar jonge jaren

2 jaar geleden