Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Raiza schreef:Mijn hond heeft ook dit probleem.
De eerste 2,5 jaar nooit iets gehad, toen ineens krabben (tot bloedens toe), poten bijten etc.
De dierenarts heeft toen een huidafkrabsel gemaakt en bleek hij mijten te hebben (jonge honden schurft), waarschijnlijk uit de nest meegekregen, maar dit openbaart zich vaak pas als ze 2-3 jaar oud zijn.
We hebben hem toen moeten wassen met een vreselijk ruikend spulletje tot de mijten wegwaren. Helaas heeft hij daarna een allergie ontwikkelt tegen mijten en zijn we nu al een jaar aan het dokteren.
Hij heeft nu een kuur met maandelijkse injecties en helaas ook pillen omdat de jeuk echt niet te doen is anders.
Het kan van alles zijn, je dierenarts kan je hier beter over informeren en onderzoek doen.
Talonius schreef:Mijn hond krijgt gelijk een allergische reactie als ze ook maar 1 vlo is tegengekomen, helaas....Ik ontvlooi regelmatid de hond, kat en huis en kom er gelukkig nooit eentje tegen, maar als de hond bv via buiten er toch mee in aanraking komt, dan bijt ze zichtzelf binnen 1 dag stuk. Ik heb nu zalf staan voor nood en anders is het direct naar de DA voor een spuit, maar daar ben ik zelf ook niet zo blij mee. Vaak is dat prednison en dat is zulke troep.
opisop_shop schreef:Wat bij onze hond goed hielp was VSM Huid en iedere dag 2 biergisttabletten. Verder alle huisdieren GOED ontvlooid voor het geval hij allergisch was door ze alleen maar te ruiken bij wijze vanNa 1,5 maand ongeveer was hij compleet van de jeuk af.
Asyaa, ik denk neit dat een hond jeuk tussen de oren krijgt van het 1x wassen met een shampoo, lijkt me eerder dat er daadwerkelijk iets aan de hand is