nieuwe pup ! maar wat voor 1 ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

nieuwe pup ! maar wat voor 1 ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:19

hoi :)

ik en mijn vriend zijn opzoek naar een nieuwe pup, maar wat voor 1?
het liefst een klein hondje, en dan denk ik aan een jack, boomer en ga zo maar door.
het is zo moeilijk een leuke en geschikte pup te vinden.
wat zijn nou de voor en nadelen van bepaalde rassen ? dus graag een ras noemen met voor en nadelen ..
we hebben zelf nu een boerefox dus het is ook merendeels voor hem als maatje.

alvast bedankt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:21

perse een pup?
Kijk eens in het Asiel, een ras is niet altijd hetzelfde, je hebt heel verschillende honden in elk ras.
En aangezien je alleen als prioriteit klein hebt zullen ze je vast wel een flink aantal honden kunnen tonen, ook pups ;)

Binky_Zephyr

Re: nieuwe pup ! maar wat voor 1 ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:24

nee ik wil geen hond uit het asiel !

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:24

misschien een bull? Wij hebben nu een old English Bulldog! Deze zijn waarschijnlijk te groot! Maar een Franse bull bijvoorbeeld is makkelijk met omgang! niet zo groot en toch een stoer hondje! (je moet alleen wel oppassen met de neusjes!)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:25

waarom niet?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:27

ten eerste ik wil een pup en bij ons in het asiel zitten helaas geen pups en als ik een oude hond neem die dus de baas zou kunnen gaan spelen over mijn hond het ruzie word.

zijn wij hebben idd ook naar een bull zitten kijken. maar ik vind 600 euro toch te duur worden voor een bull. en de meeste die wat goedkoper zijn zitten erg ver weg, wij hebben zelf geen auto en het moet dus met het openbaar vervoer te doen zijn.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:31

Een pup kan ook de baas gaan spelen hoor, en asiels in omliggende omgeving?
Ben je al in het Asiel in de buurt geweest, of dénk je dat ze geen pups hebben? Aangezien niet alle honden op internet staan bijvoorbeeld ;)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:34

ik ben in het asiel geweest .. een pup zal eerder onderdanig zijn dan dominant. en een pup is natuurlijk veel leuker.:D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:37

600 duur voor een pup? Dan zal ik je maar niet vertellen wat ons ras kost want dan sla je recht achterover, een ras hond kost geld, ben je niet bereid dat te betalen ga dan idd eens kijken in het asiel en vraag naar de aard van het beestje en kijk of het klikt met je eigen hond! Want ook zeker een pup kan de leiding over gaan nemen!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:39

nou sorry hoor maar niet elke kleine ras hond kost 600 euro .. ik heb het er gewoon nu op het moment niet voor.

maar goed ik heb geen zin in nutteloze discussie ..
als je een leuk ras weet en daar de voor en nadelen van weet te noemen ..tegen over een anders hond. graag :D

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:40

Tja, Rassen zijn duur onze jack russel was 600 euro en onze bouvier 800. En de bouvier was nog wel met korting van een kennis.. Maar ik zou toch eens een beter kijkje nemen in het asiel, Geef het een kans ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:42

Je moet je wel bedenken dat een hond in de kosten duurder is dan de aankoop.. Dus als je 'm nu niet kunt betalen, kan je 'm dan wel bijna 10 jaar onderhouden?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:43

dat ben ik mezelf heeeel goed bewust van heb er zelf al 1 rond hobbelen .. hetzelfde idee als een paard ? ja daar heb ik er ook 1 van .. dus dit hoef ik eigelijk niet te horen

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:44

ik heb in het asiel gekeken .. en zit ook op marktplaats te kijken .. ben trouwens nog nooi een jack tegen gekomen die 600 euro kost .. de duurste op marktplaats is 350 euro ..

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:44

Maak voor jezelf eens een lijstje wat je graag wilt.
Een Jack is bv over het algemeen een hondje die veel energie heeft, een malteser is over het algemeen heel rustig.
Overdenk zulke rasseneigenschappen.
Vandaar uit kun je al een heel aantal rassen laten vallen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:45

Je zegt zelf dat je er op het moment niet meer voor hebt, misschien wel omdat je al een andere hond en een paard hebt.
Ik wil zeker niet banketstaaf doen, maar een pup kost meer geld, tijd en moeite.

Mijne heeft 1000,- gekost, maarja, dan heb je zeker wel wat :+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:46

Damariis schreef:
ten eerste ik wil een pup en bij ons in het asiel zitten helaas geen pups en als ik een oude hond neem die dus de baas zou kunnen gaan spelen over mijn hond het ruzie word.

zijn wij hebben idd ook naar een bull zitten kijken. maar ik vind 600 euro toch te duur worden voor een bull. en de meeste die wat goedkoper zijn zitten erg ver weg, wij hebben zelf geen auto en het moet dus met het openbaar vervoer te doen zijn.

Dit is echt de grootste onzin die ik in een lange tijd gehoord heb..
Je pup kan net zo hard de baas geen spelen over je hond. net zoals een volwassen hond dit zal kunnen gaan doen.
Dat is echt niet leeftijds gebonden. Hier is de jongste in huis de baas en de oudste in huis de underdog. Gaat prima. Want uieindelijk ben ík de baas en bepaald ík of er knok komt of niet.

En 600,- voor een hond vind je veel.... tja, dan zou ik voor een marktplaats hondje gaan. Met vergrote kans op Petella Luxatie, wat met en operatie verholpen kan worden, die ook weer een hoop geld kost. Maar he, je hond heef tenminste geen 600,- euro gekost!
Dus ja, ik zou voor een marktplaatshondje gaan! Doen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:47

Ja, een jack op marktplaats wel. Hallo broodfok en oost europese invoer. Misschien moet je eens kijken bij fokkers die geregistreerd staan bij de rassenvereniging?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:47

ja dat heb ik voor mezelf al eens gedaan .. wij hebben zelf een boeren fox met heeel erg veel energie :D
we lopen dus op een dag zoiezo 2 uur met de honden ..
hmm ja waar zou ik nog meer aan moeten denken ..??
ik vind eigelijk alles best .. en drukke hond vind ik leuk maar een lekker rustig hondje vind ik ook prima.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:48

Marktplaats is wel een plaats waar veel broodfokkers te vinden zijn, dus hou daar goed rekening mee.

Verder begint een pup na een tijdje te puberen en dan kunnen de rollen tussen de honden heel erg veranderen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:49

Damariis schreef:
ik heb in het asiel gekeken .. en zit ook op marktplaats te kijken .. ben trouwens nog nooi een jack tegen gekomen die 600 euro kost .. de duurste op marktplaats is 350 euro ..

Nee, die zal je op marktplaats ook niet tegen komen ;) Want een goede fokker zal namelijk nooit zijn honden op marktplaats zetten. Heeft hij niet nodig want er zijn zat mensen die wél verder willen kijken dan hun neus lang is.
Ga je asljeblieft eens wat meer verdiepen voordat je aan een pup wil beginnen. Cursussen ook over na gedacht? Of ga je het allemaal zelf doen?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:50

ik sluit dit topic .. omdat mensen altijd beter moeten weten en omdat het altijd maar `duurder` is als wat ik kan uitgeven .. 400 euro voor een hondje vind ik duur genoeg en geloof me het is op marktplaats heus niet allemaal broodfok ik hen mijn hondje daar ook vandaan en daar is niets mis mee .. jeetje je kan ook nooit is normaal een topic starte zonder dat er word gezeurd over dingen waar het topic niet eens over gaat .. ik vraag alleen maar voor en nadelen over rassen is dat nou zo moeilijk ?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:50

Je kunt dit topic niet sluiten

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:52

nou dan laat ik hem sluiten !

ik ben mezelf er heus van bewust hoe je met honden om moet gaan .. heb me hele leven al honden en ben nog nooit op een cursus geweest .. en geloof me als mijn honden kunnen los lopen .. ik kan niet meer werken vanwege een prive iets dus ik heb genoeg tijd voor mijn hondjes !!!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:59

Damariis schreef:
ik sluit dit topic .. omdat mensen altijd beter moeten weten en omdat het altijd maar `duurder` is als wat ik kan uitgeven .. 400 euro voor een hondje vind ik duur genoeg en geloof me het is op marktplaats heus niet allemaal broodfok ik hen mijn hondje daar ook vandaan en daar is niets mis mee .. jeetje je kan ook nooit is normaal een topic starte zonder dat er word gezeurd over dingen waar het topic niet eens over gaat .. ik vraag alleen maar voor en nadelen over rassen is dat nou zo moeilijk ?

Geef je helemaal gelijk gewoon geen reactie meer geven, het slaat ook helemaal nergens op zelf kopen ze wel Zeer dure PUPS want dan zou je een goede ras hond hebben wat een BULL zeg!
Snap ook niet dat jullie niet naar een asiel zijn gegaan zitten zoveel honden te wachten :Z
Ik heb zelf een duitse herder teefje uit een nest bij iemand aan huis gehaald waar de beide ouders aanwezig waren en nu zullen ze wel steil achterover slaan wel voor F 175,00!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb haar nu al 8jr en ze is zo gezond als een vis en dat zonder een duur papier maar ik hoef dan ook niet op te scheppen over een papier maar als ze haar al zien weten ze al genoeg dat het een schat van een hond is!
En niet eentje met een prijskaartje!

Fotootje:
Afbeelding