Ik heb sinds 2 maandjes een 9 jarige dwerg pinscher. Hij is door mij geadopteerd omdat hij bij zijn vorige eigenaar weg moest ivm een andere hond waar hij niet mee samen kon, welke groter was en geleerd werd te bijten ( politiehond )
Anyway, toen hij bij mij kwam was hij dof, had kale oren, ruwe, rafelige vacht en was hij mager. Nu is hij een glanzend, gladharig hondje met haar op zijn oren en hij is ook een stuk voller geworden, hij is vrolijk, attent, leert supersnel en is echt heel erg braaf..

Echter, nou komt het: Hij kan NIET alleen zijn. Ik neem hem zo veel mogelijk mee overal naartoe, maar soms moet hij ook even alleen blijven. Zodra ik mijn hielen licht thuis begint hij met huilen/blaffen. Hij blijft net zo lang huilen/blaffen tot ik weer thuis ben.
Daarnaast sloopt hij alles wat ik in zijn bench leg. En bijt hij zijn tenen stuk (deed hij al bij vorige eigenaar ) tot bloedens toe. Gisteren was ik even weggeweest, had hij zijn hele mandje gesloopt en onder gepiest en aan zijn poten geknaagd, hij heeft geen nageltjes meer omdat hij deze afbijt, dit doet hij altijd.. Dus niet alleen als ik weg ben, maar ook als ik op een zaterdagavond lekker thuis op de bank hang met hondenbeest tegen me aan.. Hij knaagt altijd.
En ik heb al van alles geprobeerd: Eten in de bench( wat hij niet aanraakt zo lang hij alleen is ) wc rollen erin die hij helemaal sloopt, trainen door iedere keer wat lekkers erin te leggen, heel even opsluiten en in de andere kamer gaan zitten ( dan geeft hij overigens geen kik ) 's nachts in de bench opsluiten, maar wel in dezelfde kamer als ik neerzetten, ook dan geen kik.. Maar zodra de voordeur dichtgaat gaat het "luchtalarm" af tot ik thuis ben, of dat nou 2 minuten is, of 2 uur, gillen, gillen, gillen.
Ook anti-blafband is al geprobeerd, zowel op geluid als nu met statische electriciteit en het werkt iedere keer welgeteld 2 dagen..
Ik wil nu nog een gedragstherapeut eraan wagen, helpt dat ook niet, dan ga ik een tehuis zoeken waar hij echt overal mee naartoe kan en nooit alleen is.. Een oudere dame ofzo..

Wat oh wat doe ik nou verkeerd? Ik denk dat hondenbeest echt zo'n enorme verlatingsangst heeft dat hij helemaal dol word. Hij is overigens niet geholpen, wat ik nog wel kan laten doen, ook al rijd hij nergens op en heeft hij er (verder) geen last van..
Wat zie ik over het hoofd? En sorry voor het lange verhaal..