Gekke buurman?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Gekke buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 15:03

Nou wat ik nou weer meemaak...

Ik ben mijn kat al vanaf woensdag kwijt.. Helemaal in paniek, alles afgebeld,overal gezocht,flyers opgehangen...
Ga ik vrijdagavond naar bed, hoor ik ineens gemiauw en het klonk exact als mijn kat. Ik naar beneden, vragen aan mijn huisgenoot of hij het ook hoorde maar hij hoorde niks.. dus nouja toen ging ik aan mezelf twijfelen en ben weer naar bed gegaan.

Gistermiddag bel ik aan bij de buurman om even te zeggen dat het gisteravond hier best wel druk en luidruchtig zou worden omdat ik mijn verjaardag vier. Hij was niet thuis, maar tot mijn stomme verbazing hoor ik mijn kat miauwen! Kijk ik door de brievenbus, zit hij daar gewoon binnen!
Nou, ik de hele avond in de stress gezeten gisteren want ja wat moet je doen?
Gekeken of die niet een raam open had staan of iets, maar alles potdicht en die buurman die kwam maar niet thuis.

Maar vrijdagavond was hij wel thuis toen ik mijn kat hoorde miauwen.. dus heeft hij hem dan gewoon expres vastgehouden?
Of is hij nog vrijdag in de nacht weggegaan en is mijn kat daar toen naar binnen gegaan?

Het laatste lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dus ik denk dat hij gewoon expres mijn kat binnen houd. Maargoed, ik was gister in alle staten en wilde al ramen gaan intikken enzo maarja voor hetzelfde geld heeft hij het niet expres gedaan.
Ik nog brokjes naar binnen gegooit door de brievenbus..
Maar de buurman is dus helemaal niet thuisgekomen gister, en nu zijn we een dag verder en is hij er nóg niet.

Ik heb de politie al gebeld maar zij zeiden ook dat ze niet zomaar naar binnen kunnen breken voor een kat, en de verdere buren hebben ook geen gegevens van de buurman.

Maar nu ben ik het wel zat, ik wil mijn kat terug!!! Ik ben hartstikke blij dat ie nog leeft en dat ie gevonden is, maar als hij daar echt al vanaf vrijdag zit en de buurman weet het niet dan zit hij dus ook al 2 dagen zonder drinken!!

Dus zit ik nog in spanning te wachten tot hij thuiskomt, en ik wil gewoon voor dat ik vanavond ga slapen uiterlijk mijn kat terug. En anders gaat er wel degelijk een baksteen door de ruit heen...

Vjestagirl

Re: Gekke buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:05

Ik zou iig geen baksteen door de ruit heen doen. Misschien kun je bij een kluszaak een glassnijder kopen? Dan geeft het wat minder rommel voor de buurman, die misschien wel helemaal niet express jouw kat vasthoudt.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:06

Jeetje meid ik zou hem ook zo snel mogelijk terug moeten. Ik hoop dat die kerel snel terug komt.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:11

wat een rare gast die buurman. Misschien toch even afwachten tot hij weer thuis komt en dan weer aanbellen of je je kat terug mag... te zot voor woorden eigenlijk.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:12

Misschien is de kat gewoon stiekem binnengeslopen.
Het komt bij ons wel regelmatig voor dat wij onze kat bij onze buren vinden := (meestal komt dat omdat wij de kat van onze buren soms voeren en dan vindt onze kat heel gezellig om mee te lopen. Hij wordt dan niet gezien. Tja paar uur later of een dag later zie je hem heel zielig mauwen achter de raam van de buren :)) :D )

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 15:13

ik wil ook echt wachten tot de buurman terug is want dan kan ik tenminste aanbellen en verhaal halen enzo.. maar ja ik maak me gewoon zorgen dat die kat zonder water zit.

@moonchloe ja maar ik hoorde die kat miauwen vrijdagnacht en toen was de buurman gewoon thuis.. lijkt me dat je dat dan wel doorhebt?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:14

Kan kan toch best dat die kat door een open raam naar binnen is geglipt en onder een bed of in een kast is gekropen, en dat de buurman voordat hij wegging alle ramen dicht heeft gedaan?

Misschien kun je tot die tijd een boterhammen zakje vullen met water, daar een klein gaatje in prikken en dan door de brievenbus doen (er vanuitgaande dat de buurman geen vloersoort heeft die je daarmee sloopt)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:16

Tja dan is het wel raar, misschien is je buurman wat doof o.i.d? Staat er geen raam op kiertje die je beetje meer open kan maken zodat je kat er doorheen kan?

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 16:55

Nee hij is niet doof en alles zit potdicht. ik ben al zijn tuin ingeklommen met een ladder maar ook daar zitten alle ramen dicht...

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:01

Vjestagirl schreef:
Kan kan toch best dat die kat door een open raam naar binnen is geglipt en onder een bed of in een kast is gekropen, en dat de buurman voordat hij wegging alle ramen dicht heeft gedaan?

Misschien kun je tot die tijd een boterhammen zakje vullen met water, daar een klein gaatje in prikken en dan door de brievenbus doen (er vanuitgaande dat de buurman geen vloersoort heeft die je daarmee sloopt)

Dit wou ik net gaan zeggen, lijkt me even de beste optie.
Ik zou nog even afwachten hoe vervelend het ook is, maar in ieder geval wel een zakje met water door de brievenbus doen.
Zonder drinken is het ergste..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:26

[LZP] > [BB]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:40

Jeetje wat een nare situatie zeg! Kan idd goed zijn dat de kat onopgemerkt naar binnen is geglipt. Hopelijk komt er snel duidelijkheid en heb je snel je kat terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:40

Zijn het huurwoningen?
Dan kun je misschien via de verhuurder/huismeester een sleutel krijgen om je kat te halen.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 17:42

Nee het is anti-kraak wonen. De hele straat is antikraak. Helaas zitten die mensen van die organisatie er niet op zondag..

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:44

hm wat vervelend! inderdaat even een zakje water doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:47

Heb je al bij andere buren gevraagd of zij misschien een sleutel hebben?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:58

hm erg vervelend!
Ik had vandaag ook zoiets,
heb 2 kleine katjes van 4 maanden en vandaag mochten ze voor de 4de keer los naar buiten. De zwarte ging de tuin in van de buren waar hun dochter liep.
Ik riep mijn kat maar hij kwam maar niet terug, ik een beetje onrustig want was natuurlijk bang dat hij weg zou lopen.
Dus ik heb zitten roepen en rammelen met eten en hoorde hem afentoe miauwen maar kon hem niet vinden.
Toen vroeg ik aan het kindje of ze mijn kat had gezien die zojuist in hun tuin was gekropen. ze zei toen van niet, maar ik had haar de schuur in zien lopen en die deur dicht zien doen.
Mijn kat bleef maar miauwen en ik kwam toen tot de conclusie dat hij echt in haar schuur zat. En toen reageerde ze helemaal niet meer als ik wat vroeg! uiteindelijk probeerde ik het nog een keer en vroeg ik haar of ik even in de schuur mocht kijken omdat ik zeker wist dat mijn kat daar zat. zegt ze inene: ja dat weet ik, heb hem er al uitgehaald.
Had ze hem dus zelf in de schuur gedaan, vervolgens niks tegen mij zeggen en hem daarna weer los laten en doen alsof ze niks gedaan heeft.
Vind het nu al eng om ze nog een keer naar buiten te laten.

Hoop dat je je kat vlug weer terug krijgt!

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:09

als de buurman het wel weet vind ik het gewoon belachelijk tegenwoordig nemen zoveel mensen gewoon dieren in huis die niet aan het zwerven zijn maar iedereen vind ze zielig en als die het niet weet hoop ik dat die er snel weer uit kan.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:15

heb je hem al?

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:20

en hoe zit het nu?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:26

Ik zou ook wel degelijk een ruit intikken hoor!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:36

Silvaantje schreef:
Nee het is anti-kraak wonen. De hele straat is antikraak. Helaas zitten die mensen van die organisatie er niet op zondag..

Dat wordt toch een klein kraakje dan... :P :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:39

valt er nergens te achterhalen waar die buurman is dan?
sjee wat een verhaal joh.

je kunt een ruitje intikken en dan later dat allemaal weer vergoeden voor hem.
als je goed contact hebt met je buurman vergeeft hij je dat best..
gooi in de tussentijd wat vleesbrokjes door de brievenbus,zit ook nog flink vocht in.

wat balen zeg! :(:)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:43

Ja ruitje intikken zou ik niet zo snel doen.
Wie weet is het per ongeluk gegaan en dan sla jij ff een raam in.

Ik zou toch nog even afwachten en anders morgen vroeg antikraak vereniging?? bellen.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 22:13

Ik heb hem terug!! Mijn buurman is gelukkig gewoon een normale aardige man en die is het hele weekend weg geweest en heeft het gewoon niet door gehad. Charlie is erg schrik achtig en heeft een flinke wond op zn hoofd. Ook is hij hongerig. Ik weet natuurlijk ook niet wat er nou die andere dagen is gebeurd. Maar hij is weer thuis gelukkig!