Ik heb al een klein beetje ingelezen, maar hoor vooral van de ervarings-deskundigen, oftewel Bull Terrier eigenaren!

Een paar vraagjes en een situatieschets:
- Ik heb zoiezo begrepen dat een Bull Terrier reu, en een andere reu gewoon NOT DONE is. Dat dan zoiezo het een keer mis gaat. Het lijkt me dan dat het met een teefje wel zou kunnen? (bij andere honden)
- Ik las dat het honden zijn die niet zo goed met andere honden liggen, maar wel heel goed bij mensen. Denk je/weet je of als een Bull Terrier pup opgroeit met een roedeltje hondjes het geen enkel probleem zal zijn? of staan Bull Terriers er 'om bekent' dat ze zoiezo al niet goed met andere honden kunnen (los van het 'wennen' zegmaar, en net zoals met een andere reu dat het dan fout kan gaan)
- Ze zijn lief naar mensen, ook naar vreemden?
Ik las dat ze erg eigenwijs zijn, en niet persee lekker luisteren zegmaar (natuurlijk is dit per hond verschillend) zijn ze wel duidelijk dat als vreemden door ons als familie worden aangewezen zegmaar, ze dat wel een beetje snappen? (dit leg ik raar uit haha.. ik heb hier iniedergeval een dominant reutje die je echt even moet 'vertellen' 'het is goed Jackje, het is familie/vrienden/goed volk'.
Hoe zijn Bull Terriers hierin?
- Zijn het waakse honden? Dus aanslaan/ zelfs grommen als er iemand aan je deur/hek rommeld?
- Kan dit ras goed tegen warmte? (uiteraard met schaduw)
Het is nu zo, mijn man en ik hebben een roedeltje van 4 chihuahua's 2 dames, en 2 heren (1 gecastreerd reutje)
De gecastreerde reu is erg dominant, dus een andere reu is al uitgesloten (het andere reutje is een 3e van zijn formaat, en vreselijk onderdanig, dus die 2 liggen goed)
We zijn bezig met verhuisplannen naar Curacao. Nu gaat het daar om een ruim huis met een ruim stuk rondom tuin. Het is zegmaar zo, geen hond, betekend (zo ongeveer) gegarandeerde inbraak.
Het is er heel normaal om een waakhond te hebben. Nu zijn wij helemaal hondengek, en zouden niet een waakhond willen voor het waakhond zijn zegmaar. Maar graag een hond die in ons (aankomende) gezinnetje kan, en in de roedel past.
Omdat het roedeltje Chihuahua's betreft, wilde we niet voor te grote honden gaan zoals dobermanns en rottweilers (buiten het feit dat ik ze al niet leuk vind).
Nu is de Bull Terrier volgensmij een super leukerd. Lief voor kinderen lees ik ook (mijn man en ik willen uiteindelijk een gezinnetje dus absoluut belangrijk)
Het gaat er dus ook om of hij (zij dus) leuk is voor mijn roedeltje (of dat uberhaupt gaat) en of hij warmte fijn vind.
Beetje waaks is mooi meegenomen!
Kom maar op met de info!