Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vjestagirl schreef:Degene die naar je toe komt is wel vaak het dominantste uit het nest, dus daar moet je wel mee om kunnen gaan.
eva1969 schreef:Een goede fokker zal door naar jullie te luisteren en veel te vragen begrijpen welk hondje het beste bij jullie past. Ik weet niet hoe oud de puppies zijn? Met een week of vier is het karakter al behoorlijk duidelijk.
Toch is het vaak een kwestie van liefde op het eerste gezicht en is echt dat ene pupje tussen die zeven anderen zo veel leuker.
Let er in ieder geval op dat beide ouders op de meest voorkomende erfelijke afwijkingen getest zijn mét een goed resultaat. Een stamboom geeft geen enkele garantie op gezondheid, immers stamboom + stamboom = stamboom.
Vraag of je de stambomen in mag zien van zowel vader als moeder en de uitslagen van de gezondheidstesten (officiële HD-uitslagen lijken mij bij dit ras van groot belang!)
suuzepuus schreef:diegene die naar jullie toekomt en lekker enthousiast is! hebben jullie al bedacht of een teefje of reutje wordt?
bernersenners hebben wel heel vaak last van HD. ik denk dat je daar even erg goed op moet letten! (geteste ouders ed)
veel plezier!!
blokje schreef:Ga ook andere nestjes bekijken ga er niet van uit dat het eerste nesje direct het beste nesje is. Praat met de mensen over bijvoorbeeld de bevalling. Kijk of de moederhond er goed gezond uitziet als je de kans hebt bekijk dan ook de vaderhond. Koop NOOIT een pup terwijl je de ouders niet ziet. Vraag eens hoeveel nestjes de hond heeft gehad en hoevaak zo kun je al een beetje zien of het een broodfokker is.
(slechte broodfokker :p want je hebt ook goede broodfokkers)
HET juiste hondje is makkelijk te vinden, je voelt DIRECT een klik.
linda_arnold schreef:Daarnaast een BS pup in een lagere prijsklasse...........................zegt vaak wel genoeg!