Acties van dieren die je doen lachen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Acties van dieren die je doen lachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:05

Als ik in de morgen naar mijn werk rij, dan kom ik over een rondweg. Aan de binnenzijde van die rondweg beginnen de wijken. Die worden van de rondweg gescheiden dmv een verhoogde wal die begroeid is met gras.

Sinds ze daar gemaaid hebben lach ik me iedere keer dat ik daar rij helemaal rot :D

Tientallen poekels zijn als volleerde tijgers aan het jagen in het struikgewas :+ Door het hoge gras heen loeren zij op muisjes en kikkers en weet ik wat daar rond loopt ;) Je ziet ze echt in de sluiphouding, of met die kontjes omhoog, nou ja, de kattenliefhebbers weten wel wat ik bedoel :) Op de dag na het maaien telde ik er wel 15 over een lengte van pak m beet een kilometer of 2. Nu zie ik er toch nog minstens drie per keer dat ik daar rijd. Ik vind het geweldig en het tovert echt een big smile op mijn gezicht!!

Wie heeft nog meer van die geniet-momentjes?

Caira

Re: Acties van dieren die je doen lachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:07

poekels of poedels? Wat zijn dat?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:07

Dat doet onze hond thuis ook. Vooral als hij in de weide mag als ik bij de paarden ben. De gevangen muis wordt dan keurig afgeleverd :+ .
Maar ik snap wat je bedoelt, heerlijk om te zien.

Wat voor mij ook genieten is als de paardjes bij de eerste zonnestraaltjes uitgebreid liggen te genieten van de warmte :z .

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:09

Ik denk poezen.

Maar ik ken het wel ja, als ik bijv over een b-weg fiets en ik zie een stelletje hazen spelen op het land. Of een setje vogeltjes die een nestje proberen te bouwen in de boom van de buren. Enz enz.... Ik zie altijd en overal wel wat!

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:26

Als de poes met zijn pootje om het hoekje van de deur maait om de deur open te krijgen om bij me te kunnen komen.
Als het dan eindelijk lukt kijkt hij altijd zo tevreden, dan schiet ik spontaan in de lach :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:07

Als je het ziet is het veel leuker, maar ik probeer het te omschrijven :D

Wij hebben 2 honden. Wanneer ze beiden een koekje krijgen, wacht de een altijd tot de ander klaar is.... Die ander eet dan gauw zijn eigen koekje op en wil dan uiteraard ook die ander wel...
Hij gaat dan voor de ander staan/zitten. Dan hoor je een soort van geluidje. Dan gooit ie z'n koppie achterover en begint te janken als een wolf................. De eerste kan wanneer hij is begonnen met janken niet meer stoppen tot ie zijn 'liedje' heeft afgemaakt... De ander stopt dan gauw, pakt het koekje en rent ermee weg......................

Echt, als je dat ziet :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:15

als die bolle van mij gaat rennen (grote hond) dan levert dat altijd een lachend gezicht op

zeg nou zelf: hier kan je toch niet serieus bij blijven?
Afbeelding

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:17

:D :D :D

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:21

Haha, geweldig!

Ik werk op een kinderboerderij. Daar hadden we een groot pietrain varken. We hebben voor de dieren badkuipen als waterbak.
Het was een warme dag en ik liep met mijn collega even een rondje ter controle, zagen we ineens het varken in de badkuip vol water zitten. Ik heb mij werkelijk waar kapot gelachen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 14:27

ik heb het tegenovergestelde, ik zie teveel dieren dood langs de weg liggen omdat een heel stel idioten elke dag veel te hard rijd en geen rekening met de daar rondspelende dieren houden ;( Ons stalkitten van net 5 mnd oud heeft het spelen van de week ook met de dood moeten bekopen.

De genietmomentjes heb ik echter ook hoor, ik heb ook poezels en ze kunnen soms zoooo ontzettend stom doen of met iets spelen waarvan je denkt... huh? zoals een wattenstaafje of tampon :+ of gewoon met helemaal niets...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:06

Je katten verse forel geven....en dan sávonds als je naar bed wil gaan een vissekop midden op je hoofdkussen vinden :')

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:09

Of een kipfiletje naast de plantenbak of een pakje gehakt achter de wc-pot... Achteraf kan ik daar wel om lachen, maar op het moment dat ik erachter kom meestal niet zo...

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:12

Mijn kat die duivels goed weet dat ze niet op de tafel mag komen als daar eten opstaat, dan op een stoel gaat zitten, met haar kopje ONDER de tafel duikt en ALLEEN het pootje boven de tafel uit laat maaien op zoek naar voedsel :D:D:D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:15

*proest* Mist, je meent toch niet serieus dat dat je is overkomen he? Getver!

Mijn kitten doet ook van die debiele dingen af en toe; dan is ze zo druk aan t spelen dat ze ergens vanaf valt ofzo en dan met zo'n domme kop naar je staan te kijken van wat gebeurde dr nou?! :P

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:16

Mijn honden zijn altijd zo blij als ze mee naar buiten mogen en de voorraadstal in met het hooi/stro/kuilpak. Overal klimmen ze op (Patterdale terriers, zie profiel) en als ze een rat ruiken zijn ze helemaal gek. Ze kijken dan zo "blij" dat ik er vrolijk van wordt. Of een kat die zoooooo heerlijk kan slapen onder de houtkachel. Of kleine vogeltjes in de tuin aan de vetbolletjes. M'n paarden die lekker lomp met elkaar aan het spelen zijn. Of de jaarling die de tinker "pest" en dan wordt weggestuurd...
En zo kan ik nog wel even door gaan.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:55

Oooh jee, dieren maken mij altijd aan het lachen maar sommige acties springen er wel uit.

Wij hadden toen mijn hond nog jong was onder de trap een hekje geplaatst, zodat hij daar zijn plekje had. Dat hekje is inmiddels afgezaagd en hangt gewoon los. Maar als hij op zijn donder krijgt of we zijn hem even zat (dan hoeven we alleen maar te zeggen 'Jack, WEGWEZEN'), kruipt hij achter het halve hekje en gaat ons met zijn koppie omlaag, zodat je het wit van zijn ogen ziet, hééél zielig aan zitten kijken. Zo door de tralies van het halve hekje waar hij gewoon langs kan lopen. :D Probeer dan maar eens de verleiding te weerstaan....*zucht*

Of mijn paard in spagaat onder het stroomdraad door grasjes plukken, ziet er ook niet uit kan ik je vertellen!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:59

Mist schreef:
Je katten verse forel geven....en dan sávonds als je naar bed wil gaan een vissekop midden op je hoofdkussen vinden :')

Ooooooowh bah bah bah!

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:13

ik had een salontafeltje waar mijn kat graag onder zat
en die kon in afslutien met een glazen deurtje.
Ik had de raampjes ervan gelapt en toen het deurtje dichtgedaan
mijn lieve kittekat had een ADHD bui en scheurde door de kamer
toen ze onder het kastje wou duiken kwam ze met haar snoet
tegen het raam hihihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:15

Mijn ratten maken me elke dag wel aan het lachen. :) Vooral de jongste, Pukkie, is erg leuk en creatief.

ikdoemaarwat schreef:
als die bolle van mij gaat rennen (grote hond) dan levert dat altijd een lachend gezicht op

zeg nou zelf: hier kan je toch niet serieus bij blijven?
http://i154.photobucket.com/albums/s249 ... border.jpg

http://i154.photobucket.com/albums/s249 ... border.jpg

Wat een briljant dier. :D

Mist schreef:

Dat is alleen leuk als het iemand anders overkomt. ;) Mijn ouders hebben een keer meegemaakt dat hun kat midden in de nacht een muis die nog leefde in bed legde. Volgens mijn vader heeft mijn moeder nog nooit zo hard gerend. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-11-09 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:16

saarie schreef:
Mijn kat die duivels goed weet dat ze niet op de tafel mag komen als daar eten opstaat, dan op een stoel gaat zitten, met haar kopje ONDER de tafel duikt en ALLEEN het pootje boven de tafel uit laat maaien op zoek naar voedsel :D:D:D

Geweldig :D :D

Op de eerste dag dat ik mijn katertje had zat ik heel braaf de aardappelen te schillen toen hij prompt de pan instapte en op zijn dooie gemak op mijn aardappelen ging zitten :+

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:26

Nou, mijn merrie die dol op eten is. En zelfs onder het inrijden,met losse teugel, heel stiekem haar hoofd langzaam naar het gras toebeweegt aan de bakrand. Dan oortjes naar mij gericht en heel stiekem een pluk gras pakken. En als ik er dan iets van zeg, doet ze gelijk haar hoofd omhoog en kijkt enorm onschuldig....

Of waar ze zo allemaal van schrikt. Ik ging rijden en op een dijk op 10 m afstand stond een geit. Zij zag hem nog niet en ik wist dat het een ramp zou worden. Dus ik stopte even. Ze keek en grote ogen dat ze opzette. Echt eng vond ze het geitje. Ik reed weer verder maar nog keek ze er verschrikt naar. Toen het geitje begon te lopen kon ze nog net hebben, maar toen ie aan zijn kont begon te krabben had ze het niet meer... :D

Of een kat die heel snel naar boven bij onze spiraaltrap op rennde. En een stap verkeerd zet en zo naar beneden tuimelt. Keek even beduusd en racete zo weer heel snel naar boven.

Of een die helemaal gek word als je met een laserpen of een lichtje bewegingen maakt op de muur of grond. Hij springt de hele tijd op het lichtje af, probeert hem op te eten of te pakken emt zijn poten en maakt dan zon tapgeluidje. Als je dan een hele tijd niets doet blijft hij zoeken naar dat lichtje. Zich snel omdraaien, zoeken, overal kijken en grote ogen opzetten.

Konijn die de vijver met kroos aanzag voor een stuk gras en zo de vijver insprong. Ik stond ernaast en pakte haar er zo uit, was niet diep, miss 10 cm, mijn konijn weegt 5 kilo en is reuzenkonijn. In plaats van een groot zwart konijn stond ineens het groene monster van Loch Vijver voor mn neus...

Zijn vast nog veel meer dingen met zoveel dieren hier, maar deze schieten mij gelijk te binnen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:30

Ook zo mooi, als je paard heel boos een ander loopt te bijten, vervolgens door heeft dat jij naar hem zit te kijken en echt zo'n onschuldig gezicht op zet met die oortjes naar voren.
Dan kán je toch niet boos blijven, hahahaa :+: .

Of een kat dat je tas loopt te mollen, vervolgens pak je hem heel boos op, begint ie te spinnen.. Ach ... :+:

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:33

Als onze kat in de hondenmand ligt, je de hond in zijn mand stuurt maar er niet bij in durft te gaan liggen :D En als de kat toch besluit er uit te gaan, de hond dan heeel snel languit in haar mand gaat liggen :D
Edit; of als het kerst is.. :+
Afbeelding

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 14:31

mijn teckeltje kwam s'morgens de bijkeuken niet uit nadat mijn dochtertje de deur had open gedaan..

mijn dochtertje roept nog""mam,jerry ligt een beetje raar''

allerlei gedachten gaan intussen door mijn hoofd.

kom ik aan,zit mijn teckel helemaal vast in een mouw van een fleecevest,met alleen zijn kop eruit..maar lijf dus in de strakke mouw,ik heb me dood gelachen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 20:32

als mijn honden lekker rennen en spelen, en echt even al hun energie er uit gooien, ik heb een witte herder en 2 kleintjes, de kleine zwarte en de herder kunnen zo geweldig spelen samen.. de kleine is zo snel en wendbaar dat hij haar soms kwijt is en loopt te zoeken, of uit de bocht vliegt terwijl zij wel zo snel kan draaien, geweldig om te zien als ze zo lekker uit hun bol gaan :+: