Vanacht werden we wakker en hoorde we in de wei een luid geblehr, het leek net een rituele slachting. Omdat vandaag allebei onze geiten opgehaald worden, en meer mensen ons adres weten, waren we er zeker van. In het donker aangekleed en naar beneden. Beneden aangekomen hoorde we water lopen, ik raakte in paniek en riep; 'zie je, ze zijn de handen al aan het wassen!!!'. Mogley wakker gemaakt, onze megawaker, deur opengegooid en mogley op pad gestuurd. Mogley deed niks, en het gekrijs hield aan. Marco de wei in, en die zag een geit liggen, heel zwaar aan het hijgen. Wij dachten dus echt dat er iets fout was gegaan en ze dood aan het gaan was. Ik riep nog voor de grap; is ze niet aan het bevallen???
Marco dacht echt dat het fout ging, dus wij er met zn 2en op af. Goed aan het kijken, en ineens zagen we het een en ander erachteruit hangen! Onze kleine meid werd mama!!!!!
Wat gepers, wij ondertussen van alles aan het regelen zodat de andere beesten er niet bijkonden. Pootje eruit.. Kopje eruit.. En daar bleef het bij, een half uur lang. Marco wou gaan helpen (ik blij dat ik al veel koeien op de wereld geholpen heb, dus wist wat ik moest doen). Hij was het tweede pootje aan het zoeken, maar daar bleef het kleintje achter hangen, zat nog in de mama. Marco wat lopen frotten, en hij kon het tweede pootje eruit krijgen. Toen was mevrouw snel geboren! De leek het moeilijk te hebben met ademen, en moeders deed niks.. Lag met de rug naar die kleine toe. Dus wij hoofdje schoongemaakt, neusje en mond open gemaakt. Nageboorte was er inmiddels ook, en moeder deed nog steeds niks. Ze keek niet eens naar de kleine.
Dierenarts gebeld, we waren echt bang dat ze het af zou gaan stoten. We moesten het jong voor moeders neerleggen, en ineens zag moeders het jong. Snuffelen, en toen ging ze haar overeind helpen. Wat een mooie ervaring! Ik heb behoorlijk wat traantjes gelaten haha! Ik ben 'oma'!!!!!! En dat zonder dat we wisten dat ze dragend was!
Moeders in inmiddels echt moeders! Vanmorgen toen we gingen kijken zagen we echter een vreemd gedaante tegen het jong aanliggen... Jawel.. Babe (ons varken) voelt zich ook baby... Moeders denkt ook dat het haar jong is, ze zorgt voor allebei. Babe drinkt gelukkig niet bij haar, maar ze helpt hem ook overeind, en likt hem ook schoon.... Ik ben apetrots!!!!! Op mijn kleine lieve geit, op m'n ventje dat hij het zo stoer heeft gedaan!

Een foto van toen moeders en kind..
Omdat het al vrij laat in het jaar is voor zo'n klein ding, moeten we moeder en kind voorlopig in de stal laten. Daar is het nog een beetje warm... Ik hoop echt dat ze het red!