steunpunt pubertijd honden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

steunpunt pubertijd honden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 13:31

Zo, ik ben echt wel toe aan een steunpunt hoor. Mijn twee honden zitten in de pubertijd. Mijn beagle is ZO ondeugend (7 maanden). En mijn duitse herder die jankt om alles (6 maanden). Loopt de hele tijd voor je voeten en vindt zichzelf zoooooo verschrikkelijk zielig. Het leverd werkelijk heel erg lachwekkende momenten op, maar af en toe dan kan ik niet al het geduld opbrengen en dan word ik moe van ze (zijn niet mijn eerste honden)... hahahaha... laat het even duidelijk zijn dat ze geweldig zijn, totaal geen serieuze problemen. Wat hobbeltjes misschien, maar die horen gewoon bij het opvoeden van een hond. Maar dacht misschien dat er meerdere mensen op bokt zijn die af en toe stoom af moeten blazen of wat hulp kunnen gebruiken of gewoon lieve woorden...

Anoniem

Re: steunpunt pubertijd honden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:34

Dit staat verkeerd ik tem wel even.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 13:36

dacht ik, eindelijk nog iemand die steun kan gebruiken, maar blijkbaar niet... hahahahha

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:39

ik heb er een van 9 maanden, hij is wel eens boefig maar ik heb geen stoom afblaas momenten nodig

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:39

nou die van mij is 1,5 en die is nog steeds een puber :')
(ook een duitse herder)
heb d'r pas gekregen toen ze bijna 8 maand was, dus ze heeft wat in te halen :Y)

Word wel steeds beter.. consequent zijn is het toverwoord
maar af en toe! -:(-

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:43

ik heb er een van 18 weken die momenteel iets aan het slopen is, het kaartje van kpn met een pukcode, gelukkig heb ik steun van drie volwassen honden en die gaan daar wat makkelijker mee om dan ik....
jee en een beagle daar kan je inderdaad wel wat steun bij gebruiken :(:) maar met de dh toch niet ? ;)
jou pech is dat je twee jonkies hebt, :(:) heel vele sterkte en af en toe even buiten lekekr uitwaaien kan ook helpen, wel je honden meenemen dan, de beagle maar aan de lijn ;)

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:50

Die van mij is nog niet in de pubertijd met z'n 16 weken, maar je zou haast zeggen van wel & anders wil ik niet weten wat mij nog te wachten staat :') (ja, ook ik heb al genoeg ervaring met honden... maar iets eigenwijs als dit heb ik nog nooit gehad :+)

Verder is het een schat van een hond hoor, maar soms :7

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:52

peuter puperteit :D _O-

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:55

die van mij is een golden retriever trouwens, maar met hem heb ik minder moeite dan onze demente bouvier
ha ha die kan soms zo irritant zijn

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 13:57

MissToseland schreef:
peuter puperteit :D _O-

:') _O-

De fase die ze gewoon niet in de boeken hebben beschreven, omdat anders niemand meer aan een hond begint O:)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 14:04

garny95 schreef:
ik heb er een van 18 weken die momenteel iets aan het slopen is, het kaartje van kpn met een pukcode, gelukkig heb ik steun van drie volwassen honden en die gaan daar wat makkelijker mee om dan ik....
jee en een beagle daar kan je inderdaad wel wat steun bij gebruiken :(:) maar met de dh toch niet ? ;)
jou pech is dat je twee jonkies hebt, :(:) heel vele sterkte en af en toe even buiten lekekr uitwaaien kan ook helpen, wel je honden meenemen dan, de beagle maar aan de lijn ;)

Ik heb 12 jaar een maltezer gehad en een duitse herder en die is met mij meegeweest is naar australie. Heeft nooit aan de riem gelopen (was mijn super hond) maar altijd aan het been. Mijn maltezer overleed en toen wou ik een tweede hond erbij voordat mijn herder te oud zou worden. Dus ik nam een beagle omdat ik mijn herder had die kon helpen opvoeden. Helaas 2 weken na het aanschaffen van mijn beagle en 5 weken na het overlijden van mijn maltezer werd mijn herder aangereden en brak zijn rug. Bij de DA moest ik de keuze maken of hij met een rolstoeltje door het leven zou gaan of ik hem in zou laten slapen. Voor mij was er geen keuze... dus helaas... (praat er heel lucht over, maar was het zeker niet!)
Dus toen had ik die beagle alleen... die was zeer depri omdat hij mijn herder miste. Ik werk als nachtkoerier en heb voor mijn gevoel dus een grote hond nodig. Dus ik ben asiels af geweest om een herder te vinden, maar er waren er geen die geschrikt waren. Dus toen zijn we bij de fokker van mijn herder langs geweest en die had nog een neefje van mijn herder zitten ( de moeder van mijn nieuwe is de volle zus van mijn oude herder).
En ik wilde per see niet twee pups in huis, maar tja, omstandigheden...

De herder is een droom. verschrikkelijk makkelijk, maar ik denk ook dat het is omdat hij zo veel op mijn oude lijkt. De fouten die ik toen gemaaktheb maak ik nu niet en ik kan dingen al van mijlen ver zien aankomen bij hem. Dus met hem totaal geen probleem, behalve dat als hij zichzelf pijn doet hij gilt alsof hij zijn been gebroken heeft en ik hem in mijn armen moet nemen om m weer rustig et krijgen ( serieus, een herder van nu 26 kilo). Hij is zooo en verschrikkelijk klein kind dat ik af en toe denk dat hij toch echt wat harder moet worden, want hij is zo kleinzerig. Is super waakt en een echte vent, maar als hij alleen met mij is is het een klein kind.
De beagle is super, ondeugend en is aan het kijekn hoever hij het kan duwen bij mij, en dat is niet ver. Ze gaan twee keer per dag met mij mee naar mijn paarden, zijn gemiddeld 3 uur per dag buiten op het land bij de paarden en kippen aan het rennen. kunnen geen seconde zonder elkaar. de beagle gaat ook perfect los, maar nu heeft hij wat kuurtjes en dus die worden gelijk de kop in gedrukt. Is aan zijn versnipper periode bezig. Heeft zoveel speeldjes, maar dingen mollen is toch wel de leukste hobby. Dus tja, dan maar goed in de gaten houden en er snel bij zijn.
Zo staat er een emmer met walnoten in de kamer en allebei jatten ze een hele dag walnoten uit de mand, vind door het hele huis walnoten, kapot of bekwijld of wat dan ook...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:17

jee wat een naar verhaal van je herder, wat vreselijk zeg....
en heel herkenbaar van het gedrag van je dh, die van ons legt zijn kop zo op tafel zo groot is hij, als je aan de deur komt durfen de meeste niet naar binnen, maar als je zijn nagels moet knippen of hij heeft iets onbenulligs dan kan hij zich ook enorm aanstellen, ze zijn enorm kleinzerig, maar een heel klein hartje of eigenlijk een heel groot hart want hij is een echte knuffel en stapelgek op kinderen.
Succes met je boefies, het komt vast wel goed, lekker veel kluiven aanschaffen en misschien een kong, kan een broodje pindakaas in en als je mazzel hebt zijn ze daar wel een uurtje mee bezig...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:21

Haha ja dat is erom vragen zo'n emmer met walnoten erin, met 2 jonkies die aan het uitproberen zijn _O-
Pas straks maar op met de kerstboom :P

Wat een verdrietig verhaal over je oude hondjes...

Kun je ze binnen niet afleiden met 2 grote kluiven o.i.d.? En misschien tijdelijk niet in de huiskamer laten als jij er niet bent?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:24

als ik bailey even zat ben soms, geef ik d´r ook haar kong, heb ik even rust :')
en ik fiets nu met haar, kan ze d'r energie kwijt.
maar dat moet jij nog langniet aan beginnen ;)

sneu verhaal idd van je oude dh :(:)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 14:26

kongs, botten (grote, mergpijpjes, etc) huidenbotten, peesjes, stickjes, etc, piepers, zakdoeken met knopen, knopenbotten, rubber botjes, bijtringen, noem maar op... hebben ze allemaal. Buiten hebben ze elkaar, stokken, paardendrollen, modder, regenplassen etc... dus aan speeltjes scheelt het ze niet. Ze willen alleen wat de ander heeft. Zijn zo jaloers op elkaar (als het op aandacht en speeltjes aankomt) maar kunnen ook niet zonder elkaar. Als ik weg ben geweest en de herder meeheb genomen dan rent hij naar de voordeur en gaat janken tot dat hij bij de beagle kan. De beagle is de held. Doet zich ook nooit pijn. de herder doet niet anders. Zit zeker een keer of drie op een dag te janken. Loopt ook bijna elke dag wel een keer mank.
Zo een watje was mijn vorige herder niet hoor.
Maar af en toe, wow, dan heb ik echt zo iets van... snert honden... hahhhahaha, hebben ze weer een krant versnipperd of een wc rol of zo iets. Liggen de walnoten en speeltjes door het hele huis heen en struikel je over ze met elke stap die je zet. Buiten dat heeft de herder een beetje verlatingsangst en gaat altijd voor de wc deur liggen als ik erin zit. Kom dan met moeite uit de wc omdat hij de deur blokkeerd...
En dan nog niet over hun brokken gesproken. Die herder die pakt een bek vol brokken en loopt dan door huis heen, laat ze overal vallen. hele dag stap je met je sokken op kleine brokjes...

Wow, puperteit, idd, dat gedeeltje is niet duidelijk genoeg omschreven in boeken. hahahah

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:27

Ik heb ook een DH van 6 maanden nu, en opzich valt het wel mee.. Maar af en toe.. _-:(
Barstensvol energie (en zo hoort het ook :D) maar zonet moest onze Cocker van 9 het ontgelden.. Die had geen zin in spelen, dus hond maar in bench. Vanavond appél en pakwerk op training, dus dan slaapt ze vannacht weer goed. :))

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 14:32

(kan niet echt praten over mijn oude DH, is allemaal net iets te intens, maar heel erg bedankt voor jullie oprechte medeleven).

Ik klaag niet hoor, mijn twee jongens zijn werkelijk geweldig en ik zou ze geen dag willen missen. Ik heb werkelijk geen enkel probleem met ze buiten de gewone puberteits problemen en eigenlijk zijn die ook bijna niets. Ze zijn super braaf, liggen nu ook braaf te slapen. Zijn wel actoef, maar niet hyper.
Het is alleen dat het af en toe niet makkelijk is om twee pups op te voeden in je eentje en je gewoon even wil klagen om niets. Kennen jullie dat?

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:34

Ik heb een pup van 13 weken .. een zwarte labrador ..
En ja die begint nou ook ..

En dan heb je er ook nog is de normale puppy dingen bij .. Af en toe kan ik het wel uitschreeuwen..
Ik zit dan met haar op puppycursus en doordeweeks doet ze het thuis bijna perfect..

En dan vraag je wat van haar op puppy cursus en dan kijkt ze je echt aan van: waar heb je het over?!?!

gelukkig heb ik hierbij nog een boomer van 4 jaar en die luistert super ..
Ik hoop maar dat ze er niet te lang ik blijft hangen.. Anders ren ik echt nog een keer gillend het huis uit haha

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 14:36

vannacht was echter wel een ander verhaal. Ik had de beagle en herder even in de tuin gelaten net voor ik naar werk ging. de herder kwam netjes binnen, de beagle niet. Die was gaan wandelen. Kwam netjes na 10 minuten thuis, dus ik een beetje kwaad en toen mocht hij niet mee naar werk, moest thusi blijven, dus alleen de herder mocht mee. De beagle was zo kwaad dat hij al mijn kleding uit de kast had getrokken, het tapijt heeft kapot getrokken, de kussens van mijn bank heeft getrokken en een stuk laminaat omhoog heeft getrokken en de gordijnen naar beneden.
Dus tja, was niet zo blij. Heb niets gezegd... gewoon genegeerd. Wil m niet het idee geven dat hij op die manier zijn zin kan krijgen. Maar tja, hij heeft het wel voor elkaar nu. de bench gaat weer op ( heeft hij maar 1 week in gezeten van zijn leven tijdens het zindelijk maken) en daar gaat hij dan maar in wanneer hij alleen thuis is, totdat hij door heeft dat die dingen niet gewaardeerd worden door mij.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 14:45

PrinsesJ schreef:
Ik heb een pup van 13 weken .. een zwarte labrador ..
En ja die begint nou ook ..

En dan heb je er ook nog is de normale puppy dingen bij .. Af en toe kan ik het wel uitschreeuwen..
Ik zit dan met haar op puppycursus en doordeweeks doet ze het thuis bijna perfect..

En dan vraag je wat van haar op puppy cursus en dan kijkt ze je echt aan van: waar heb je het over?!?!

gelukkig heb ik hierbij nog een boomer van 4 jaar en die luistert super ..
Ik hoop maar dat ze er niet te lang ik blijft hangen.. Anders ren ik echt nog een keer gillend het huis uit haha

wat vind je boomer van de pup?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:05

LecyTinker schreef:
vannacht was echter wel een ander verhaal. Ik had de beagle en herder even in de tuin gelaten net voor ik naar werk ging. de herder kwam netjes binnen, de beagle niet. Die was gaan wandelen. Kwam netjes na 10 minuten thuis, dus ik een beetje kwaad en toen mocht hij niet mee naar werk, moest thusi blijven, dus alleen de herder mocht mee. De beagle was zo kwaad dat hij al mijn kleding uit de kast had getrokken, het tapijt heeft kapot getrokken, de kussens van mijn bank heeft getrokken en een stuk laminaat omhoog heeft getrokken en de gordijnen naar beneden.
Dus tja, was niet zo blij. Heb niets gezegd... gewoon genegeerd. Wil m niet het idee geven dat hij op die manier zijn zin kan krijgen. Maar tja, hij heeft het wel voor elkaar nu. de bench gaat weer op ( heeft hij maar 1 week in gezeten van zijn leven tijdens het zindelijk maken) en daar gaat hij dan maar in wanneer hij alleen thuis is, totdat hij door heeft dat die dingen niet gewaardeerd worden door mij.

Oei :=
Volgens mij legt een hond trouwens de link niet hoor met "wat langer wegblijven, daardoor mag ik niet mee samen met de herder en baasje"

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 15:10

Ineke2 schreef:
LecyTinker schreef:

Oei :=
Volgens mij legt een hond trouwens de link niet hoor met "wat langer wegblijven, daardoor mag ik niet mee samen met de herder en baasje"

Hij was niet langer weggebleven.. Hij was weggelopen. Onder het hek door gekropen en wezen wandelen. Ik heb hem geroepen, gefloten (wat de buurt leuk vind om 3 uur in de nacht) en hij kwam niet. Weet zeker dat hij me wel gehoord heeft. Hij doet het wel vaker. Staat op 4 meter afstand naar me te kijken... ondeugend gedrag. Kijken hoever hij het door kan drijven...
Ik denk wel dat hij kan leren dat als hij niet luisterd dat hij niet mee mag. Luisterende honden krijgen het voorrecht om bij de roedel te zijn, honden die niet luisteren worden uit de roedel geduwd... zie ik dit verkeerd?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:13

Nou hier lopen nu twee boxerpups rond van 14 weken. Gelukkig niet samen in 1 huis maar wonen naast elkaar. Aangezien hun broer en zus zijn en broertje bij mijn ouders zit zijn ze wel elke dag even bij elkaar. Ze kunnen dan lekker spelen en zijn zo dan ook heerlijk moe.

Zitten beiden in de bench als ze alleen thuis zijn dus ook niks stuk te bijten. Maar ik lees even mee dan ben ik voorbereid als het zo ver is :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 15:16

de mijne zijn tanden aan het wisselen, dus dan is het gewoon dat ze op dingen gaan bijten, alleen jammer dat het niet hun speeltjes zijn, maar de mijne... hahahahahha

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:22

onze zwarte labrador wordt in januari 3 en hebben we nu sinds 5 maanden, uit het asiel gehaald, is ook nog in de puberteit geloof ik :) ze moet bijna altijd op iets knagen en als ze niks kan vinden gaat ze je uitdagen en op je armbanden, arm zelf, kleding wat ze ook maar kan vinden knagen. :Y)
Als ze iets doet wat ze niet mag en je word boos, dan wordt ze helemaal gek. Dan krijgt ze de "gekke 5 minuten". Ze rent dan loeihard rondjes door de kamer, springt op de bank, van de bank af, naar de volgende bank als een idioot. :+

Verder als ze niks meer heeft om aan te knauwen en wij zijn niet thuis begint ze aan het behang.
Ook heeft ze een beetje verlatingsangst, als je alleen met haar thuis bent, loopt ze ooooooveral mee naar toe (mee naar boven naar de wc, overal. ) }:0

Maar verder is het een schatje :D