Maar nu vroeg ik me toch af of ik niet iets kan doen waardoor die hond in ieder geval niet meer tegen mij opspringt?
Want ik vind het niet echt plezierig zo'n zware, grote hond met baggerpoten die tegen mij opspringt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikki__ schreef:Dat is dan heel jammer voor de hond, dat ik hem 'kwets' maar ik geef de hond zeker zijn zin niet, dag! Ik heb geen zin om steeds onder de krassen te zitten van een opgevoede hond. En tegen elkaar springen ze ook niet aan, dus dan kwets ik hem maar!
Je gewoon omdraaien en weg lopen. Helpt dit niet, dan kan een knietje soms de juiste oplossing zijn.
annepaardoes schreef:Want omdraaien en weglopen is voor de hond in dit geval een afstraffing.
Chiqa schreef:annepaardoes schreef:Want omdraaien en weglopen is voor de hond in dit geval een afstraffing.
Precies de bedoeling, springen is blijkbaar voor TS onacceptabel gedrag, zij wil dit niet.
Dus heeft de hond dit maar te accepteren, ik begrijp dat wel dat ej niet zit te wachten om baggerpoten tegen je lijf te krijgen of nog erger omver wordt geworpen omdat ze hun hele lichaam gebruiken.
Dus hoe zou jij dit dan aanpakken?