Diefstal of normale bezorgdheid? Graag jullie mening

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Diefstal of normale bezorgdheid? Graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 22:51

Stel je voor:
Je woont op het platteland, hebt een aantal katten, die vrijwel altijd buitenlopen.
Omdat je aan een drukke weg woont besluit je om een dogwatchsysteem te instaleren.
Katten een bandje om en zo kunnen ze in ieder geval niet overreden worden.
Kat nummer 1 die al tijden op op het terrein woont, en al die jaren zonder bandje, wil geen bandje om en omdat deze als enigste al zeker 4 jaar de weg kent op het terrein en omgeving besluit je om die geen bandje om te doen.

Sinds en paar dagen is Kat nummer 1 vermist, na een maand komt deze terug met bandje en adreskoker om.
Het adres blijkt van mensen uit de buurt te zijn.
Je belt deze mensen op met de mededeling dat Kat nummer 1 van jou is en vraagt vriendelijk om deze niet te voeren, anders blijft Kat nummer 1 namelijk daar hangen en komt deze niet meer terug naar huis.
Prima, is afgesproken, Kat nummer 1 loopt weer vrolijk rond op het terrein.

Tijdje geleden was Kat nummer 1 weer verdwenen.
Na 4 maanden maakte we ons toch echt zorgen, is ze dood? aangereden en gewond? Is hij ergens vrolijk aan het ronddwalen?
Kat nummer 1 word op amivedi gezet, we zoeken in het bos en lopen regelmatig met bakjes rond het terrein opzoek naar Kat nummer 1 die misschien wel ergens opgesloten zit??

Als na een tijdje kat nummer 2 met bandje om ook verdwijnt gaan er een aantal mensen weer het platteland op om te zoeken.
Vervolgens vinden we kat nummer 1 en 2 bij dezelfde mensen uit de buurt.
Kat nummer 2 zonder bandje, deze hadden zij afgedaan.
Dit was dierenmishandeling en ze hadden de dierenbescherming al gebeld.
Kat nummer 1 bleek al die maanden gewoon doodleuk bij deze mensen te zitten.
Ze hadden hem even laten helpen, maar toen de dierenarts m open had gesneden kwam deze er achter dat hij al geholpen was!!!
Ook wilde de mensen de katten niet afstaan ,we zorgde niet goed voor ze want ze hadden een bandje van dogwatch om en dat is dierenmishandeling.
Het ergste is nog dat kat nummer 1 al eerder bij deze mensen is geweest, er is toen telefonisch contact geweest om te melden dat deze kat van ons is.
Daarna is hij gechipt.
We hebben ons maandelang drukt gemaakt om kat nummer 1 die dus gewoon door deze mensen bij hun gehouden is.
Terwijl ze wisten dat de kat van ons is!

Wat vinden jullie hier nou van?!
Is dit normaal?
Wat moeten we hier mee? Alle katten maar binnenhouden omdat ze anders allemaal richting deze mensen lopen omdat die hun tuin vol zetten met kattenvoer?!
Alles is gechipt, geent, goed verzorgd, we vangen katten op uit het asiel, kittens die gedumpt zijn en zoeken daar dan een goed plekje voor.
Vervolgens worden we uitgescholden voor mensen die dieren mishandelen.
En omdat je dat dan vindt, mag je om die reden dan een kat van iemand anders als je eigen beschouwen en deze dus gewoon nooit meer terug geven?
Graag jullie reactie!

_00_0

Re: Diefstal of normale bezorgdheid? Graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:54

wat een brutaliteit van die mensen zeg jeetje.

IMO is het diefstal; het zijn immers jou katten en ze hebben ze zonder toestemming maar als die katten daarheen willen wordt het moeilijk. Ik zou ze binnenhouden

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:57

Rare lui die mensen. Zou nogmaals een gesprek met ze aangaan en daarin aangeven dat het toch echt jullie katten zijn en dat ze juist omdat jullie ze heel willen houden een dogwatch bandje om hebben. Volgende keer dat een van jullie katten langere tijd weg is weet je in ieder geval waar je ze zoeken moet. Zou dan trouwens, als je de kat weer daar moet halen, gelijk de politie bellen en aangifte doen van diefstal (weet niet of dat kan, maar ermee dreigen klinkt al heel aardig).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:42

Inderdaad diefstal ze weten dat ze van iemand zijn maar toch niet terug geven.
Zit niks anders op als ren maken, tuin afzetten of binnen houden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:44

naar mijn weten maakt een kat nog altijd zelf uit waar ze wil wonen........... als die kat het daar meer naar haar zin heeft........... dan komt ze toch niet terug naar jullie

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:45

wat een associaal volk zeg!
Woont dat bij mij in de buurt?

Vind het echt niet normaal.
Het is niet de 1ste keer voor jullie. En dan ook nog eens de dieren laten helpen.
De 1ste keer heb je 'm teruggekregen, de 2de keer hadden ze moeten weten dat de kat vn jou was.
Denk dat hun moeten uitkijken dat jij de politie niet belt.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:49

Dat zou dan inhouden dat ze de katten altijd maar vleesvoer moet geven, want dat is iets waarvoor katten graag bij een ander eten.
Ik vind het hondsbrutaal!
Zeker als je ook nog eens gezegd hebt dat het jouw katten zijn! Waar halen ze het lef vandaan.
Maar goed de chipnummers staan op jouw naam? Dus ophalen die katten!

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:53

Normaal gezien kunnen katten met een dogwatch systeem niet van het hof raken... Als een kat weg wilt, dan zal ze niet blijven.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:54

KiWiKo schreef:
naar mijn weten maakt een kat nog altijd zelf uit waar ze wil wonen........... als die kat het daar meer naar haar zin heeft........... dan komt ze toch niet terug naar jullie

Niet helemaal waar, ik heb hier een soortgelijk verhaal zitten, die na 10 jaar hier wonen opeens ergens anders binnen zat, en iedere twee maanden thuis kwam. Mensen hielden haar gewoon opgesloten. Feit dat ze gechipt is, een bandje met adresgegevens heeft en er totaal niet ondervoed uit deed die mensen niets.

Tegenwoordig is ze weer gewoon thuis, de mensen hadden zelf ook het bandje maar verwisseld voor een knalroze exemplaar :7

TS, wellicht een gesprekje met politie aangaan, kijken wat die kunnen betekenen?

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:56

Opsluiten is iets anders dan verhuizen.

Ik ken iemand die een kat had bij haar ouders. Ze verhuisden naa een straat verder en de kat ging eerst van het nieuwe huis naar het oude en omgekeerd, tot ze op een dag bij de ouders is gebleven.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:59

heel vervelend en ik snap ook dat jullie goed over je zeik zijn, maar verder denk ik dat ze wel het beste voor hebben met die 2 en als ze het daar naar hun zin hebben zou ik ze daar laten. Kunnen jullie misschien weer tehuis bieden aan twee andere die dat nodig hebben.
Zou ik wel zorgen dat ze niet van het erf kunnen anders blijf je aan de gang

wij hebben dit gehad met een konijn die was ontsnapt, weken gezocht, voeral aanplakbiljetten en uiteiendlijk kwamen we erachter waar ze zat, dus ik heen, moeders helemaal in de steigers ze waren er al zo aan gehecht en dochterlief hysterisch, konijntje was rustig en zat er prima bij, ik heb het zo maar gelaten toen en dat was prima.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:59

Dit is toch wel erg vreemd. Ik zou ook maar een gesprek aangaan met de politie en/of dierenbescherming. Het zijn toch jouw katten en hun houden ze zonder jullie toestemming in huis. Als jij echt kan bewijzen met de chipnummers en entbewijzen dat ze van jullie zijn, zou ik de politie maar eens bellen als jouw katten daar weer eens in huis zitten.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:05

sheela schreef:
Dit is toch wel erg vreemd. Ik zou ook maar een gesprek aangaan met de politie en/of dierenbescherming. Het zijn toch jouw katten en hun houden ze zonder jullie toestemming in huis. Als jij echt kan bewijzen met de chipnummers en entbewijzen dat ze van jullie zijn, zou ik de politie maar eens bellen als jouw katten daar weer eens in huis zitten.

Hoeveel katten zijn er gechipt? Hier in de buurt, zeker niet veel

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:08

raar dat de da ook zn chip niet heeft uitgelezen!!
enne tja het mag niet, misschien is het ontvreemding?
ik zou er in elk geval werk van maken. het zijn jouw beesten!!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:11

Sommige mensen denken blijkbaar dat een kat binnen gelukkiger is :n of ze denken standaard dat een stal- of boerderijkat niet goed verzorgt wordt.. vind het echt aso als ze hem binnenhouden terwijl ze weten dat ie van jullie is.
Als een kat aan komt lopen kun je hem voeren maar binnenhouden _-:(

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:14

Dit is héél vervelend.. Dit heb ik helaas ook gehad met mijn kat.
Deze buurvrouw van een paar straten verderop voerde mijn kat ook steeds. Ook aantal keer verteld dat dat niet hoeft want hij word goed verzorgd.. toen kwam ze met het verhaal dat we he verwaarloosde want hij kreeg geen eten ( lekkere gezonde volle kater met een glanzend zwart vachtje ) want hij moest de vissen uit de sloot halen ( hallow.. het is een kat :? )
Na heel vaak die kat gehaald te hebben ging die kat van ons afstand nemen, niet meer binnen willen zitten, niet meer aangehaald willen worden, blazen naar je.. Alleen maar omdat zij hem steeds binnen haalden..

uiteindelijk heb ik dit "gevecht" helaas verloren en is de kat definitief "overgelopen" naar haar..

Ik persoonlijk vind dit smerige diefstal helaas doet de politie/dierenbescherming hier niets mee..
Katten zoeken ook helaas hun eigen huis uit en zijn niet zo zeer persoonsgebonden.. als ze maar hun natje en droogje krijgen, een warm dak en wat aandacht afentoe.

Gelukkig blijft onze andere kat wel bij ons :)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:15

Chessie schreef:
Sommige mensen denken blijkbaar dat een kat binnen gelukkiger is :n of ze denken standaard dat een stal- of boerderijkat niet goed verzorgt wordt.. vind het echt aso als ze hem binnenhouden terwijl ze weten dat ie van jullie is.
Als een kat aan komt lopen kun je hem voeren maar binnenhouden _-:(

Voeren moet je ook niet doen, want dat zal hij altijd terug komen.

Kijk komt er nou een katje aanlopen totaal verdund etc. ja.. ff wat eten en even de dierenbescherming bellen..
Maar een gezonde kat waarvan je eigenlijk meteen kan zien dat die een baasje heb, moet je gewoon nooit voeren. Katten eten anders overal en worden moddervet.. (kijk hoeveel dikke katten er rond lopen!)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:18

Bedoel ik ook eigenlijk, alleen als ze er erg slecht uitzien
In dit geval hadden ze ook even een briefje aan de halsband kunnen doen om naar de eigenaar te informeren (hoewel ik dat eigenlijk ook al te ver vind gaan voor een normaal uitziende kat)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:19

ik had mijn kat toen expres een halsband omgedaan zodat ze zag dat hij van iemand was en toen zei ze doodleuk: Mooie halsband he, het staat hem goed!

En ondertussen zat hij nog steeds bij haar.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:22

ik vind het toch diefstal!
als je ze niet had gevonden hadden ze toch gehouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:41

Nimroy schreef:
Deze buurvrouw van een paar straten verderop voerde mijn kat ook steeds. Ook aantal keer verteld dat dat niet hoeft want hij word goed verzorgd.. toen kwam ze met het verhaal dat we he verwaarloosde want hij kreeg geen eten ( lekkere gezonde volle kater met een glanzend zwart vachtje ) want hij moest de vissen uit de sloot halen ( hallow.. het is een kat :? )

Dit verhaal had mijn verhaal kunnen zijn, alleen is dit gelukkig wel 'goed' afgelopen.
Mijn 17 jarige kater haalt ze al jaren in huis, ik heb wat lopen zoeken, even naar buiten en ze haalde hem naar binnen echt om radeloos van te worden.
Simba had ook nog eens nierfalen, dus kreeg speciaal voer daarvoor en medicijnen.

Was allemaal flauwekul zei ze, Simba had het bij haar ook goed met dr supermarktbende wat ze voerde :( :( Ondertussen heeft ze nog veel meer katten gestolen.
Als de eigenaar voor haar deur stond deed ze gewoon niet open, ik kende wel de code om haar de deur open te laten doen omdat ik toch maar op goede voet met haar verder wilde gaan.......Want ik wilde mijn Simba niet kwijt.
Tot een maand geleden De maar was al goed vol, want ze bleef hem rommel voeren waardoor hij dus sneller zal sterven.
Ze stuurde haar buurmeisje op een vroege morgen op mij af dat ik haar kat tijdens de ochtendwandeling met mijn hond inelkaar getrapt zou hebben.

Zie je het voor je? Ik een groet dierengek, met twee grote kalven van honden een kat inelkaar schoppend die als de dood voor honden is????

EIndelijk kon ik uit mijn dak gaan, na al die jaren. Dit was echt zo onredelijk, zo oneerlijk. Meteen geeist dat ze met dr poten van Simba af moet blijven en ik niet moest merken dat ze hem nog voerde of binnenhaalde.

Ik denk dat ze hier van geschrokken is, zelf durfte ze dit niet tegen mij te zeggen maar sindsdien zit Simba weer in mijn tuin....wacht hij weer op me als ik een uurtje weg ben geweest.....Wat heb ik dat gemist!!! ;(

Ik hoop voor je TS dat je je kat terug krijgt, maar helaas is mijn verhaal niet uniek.
Ik ken ook een verhaal van mensen die met elkaar op de vuist zijn gegaan, omdat er ook ruzie om een kat was.

Waarom gaan die mensen niet naar het asiel???????Ik snap het niet hoor.
Hoop dus dat er een oplossing komt.

Jordy schreef:
Omdat je aan een drukke weg woont besluit je om een dogwatchsysteem te instaleren.
K

Dit systeem ken ik niet, kan me dr ook niets bij voorstellen, dus door dit systeem kan je kat niet meer doodgereden worden?

Jordy schreef:

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:49

Jordy schreef:
Tijdje geleden was Kat nummer 1 weer verdwenen.
Na 4 maanden maakte we ons toch echt zorgen, is ze dood? aangereden en gewond? Is hij ergens vrolijk aan het ronddwalen?
Kat nummer 1 word op amivedi gezet, we zoeken in het bos en lopen regelmatig met bakjes rond het terrein opzoek naar Kat nummer 1 die misschien wel ergens opgesloten zit??

Ze hadden hem even laten helpen, maar toen de dierenarts m open had gesneden kwam deze er achter dat hij al geholpen was!!!

Goed.....

ik stel toch even vraagtekens bij dit verhaal..... :=

Je gaat ,als ik het dus goed begrijp je pas na 4 maanden zorgen maken :?

ik zou al gek worden als mijn kat zich 3 dagen niet heeft laten zien
nou ok het is een boerderij kat dus zeg een week
maar kom op zeg....4 maanden!??

dan ten tweede.....een poes of een kater is nummer 2? ik bedoel je kan van beide toch wel zien of ze geholpen zijn
bij de kater iets overduidelijker
maar als een poes geholpen is en je scheer haar dan vind je echt nog operatiesporen
dus of het is een vreemd verhaal of ze hebben een domme dierenarts :?

ik praat het absoluut niet goed dat mensen katten stelen!! ik vind het ronduit schofterig en brutaal
maar als de kat er telkens vrijwillig naar terug keert zegt het ook wel wat......

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:52

Bij mijn kater kan je niet zien dat hij geholpen is het is dat ik zijn balletjes in het potje heb zien zitten anders had ik het niet geloofd.
Zijn zakjes zitten er ook gewoon.

Maar als de katten gechipt zijn had de dierenarts eerst de chip moeten controleren en dan was hij er achter gekomen dat er iets niet klopte.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:54

maar de zakjes zijn wel leeg en je mag van een dierenarts toch wel verwachten dat hij na een voelonderzoekje kan zeggen hoe en wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:55

zonnebloem18 schreef:
Zijn zakjes zitten er ook gewoon.

Ja hehe....die hakken ze dr echt niet af hoor }:0

Verders heb ik ook wel mn vragen bij het tijds termijn waar Ikdoemaarwat het over heeft......