momenteel in het bezit van 31 slangen
hierbij voornamelijk boa's en python regius slangen.
hier een kleine selectie van onze collectie die nu vollop in het paarseizoen ligt
eerst wat boa's

vrolijk zijn ze ook niet altijd

nu wat python's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pluisje88 schreef:Wordt al bang van de foto's laat staan dat je er in de buurt moet komen! kriebels......![]()
Maar ze hebben wel iets moois hoor. Moet ik toegeven. Ookal vindt ik ze al eng op de foto.
Hoe ben je eigenlijk in aanraking gekomen met slangen? die liggen nu niet bepaald op iedere straathoek
lindatje schreef:Oh geweldig! Wat ontzettend leuk
Mag ik vragen waar je ze in hebt zitten? Je moet toch best wat ruimte hebben om zoveel slangen te kunnen houden denk ik?
onley schreef:ja ik heb ze in een rek systeem (wat overigens niet iedereen goedkeurt)
het lijkt dierenbeul maar dat is het niet deze dieren hebben zo een hoog stress factor dat alle rust
wel erg gewenst is ik heb ze dan ook op een apparte kamer die verwarmd is het hele jaar door.
dit rek systeem zorgt voor alle waarborging die het dier zelf nodig heeft om zich op zijn gemak te voelen
en alle rust te krijgen die het nodig heeft.
hanteren doen we ook alleen als het nodig is denk hierbij aan het verschonen van de bakken
liedje89 schreef:Wat moet ik me daar bij voorstellen een reksysteem, als ik het google krijg ik allerlei bouwsystemen met rekken en slangen voor de riolering.
Huisgenoot van een vriendin van mij heeft ook vrij veel reptielen, veel hagedissen maar ook ratteslangen en boa's. Op zich vind ik de slangen best leuk alleen de dode muizen in de vriezer waar ook de ijsjes in staan vind ik wat minder. Zou ze zelf niet kunnen houden hoor ik moet beesten hebben die komen klagen als je ze vergeet
. Hij houd ze overgens in terraria, het is wel zeer verbazend hoeveel terraria hij op 17m2 krijgt
. Want hij heeft veel beesten op zijn studente kamertje
lindatje schreef:onley schreef:ja ik heb ze in een rek systeem (wat overigens niet iedereen goedkeurt)
het lijkt dierenbeul maar dat is het niet deze dieren hebben zo een hoog stress factor dat alle rust
wel erg gewenst is ik heb ze dan ook op een apparte kamer die verwarmd is het hele jaar door.
dit rek systeem zorgt voor alle waarborging die het dier zelf nodig heeft om zich op zijn gemak te voelen
en alle rust te krijgen die het nodig heeft.
hanteren doen we ook alleen als het nodig is denk hierbij aan het verschonen van de bakken
Ik wist niet zo goed wat ik me bij een rek systeem voor moest stellen, dus heb even google geraadpleegd. Daar vind ik dit: http://www.freewebs.com/mtbreeders/plasticcaging.htm Heb jij ook zoiets?
Waarom wordt het niet door iedereen goedgekeurd? Is het te klein? Ik heb geen idee hoeveel ruimte slangen nodig hebben en of ze in vrijheid bijv. een bepaalde afstand per dag afleggen ofzo
lindatje schreef:Ah oke
Dan is zo iets toch niet zo slecht? Geef je ze eigenlijk levend voer?
liedje89 schreef:ik kan inderdaad ook wel wat redenen bedenken waarom iemand zijn bedenkingen zou hebben bij zo'n systeem(vind dat van jou er wel veel ruimer opgezet uitzien als die van de link). Maar ik heb echt geen flauw benul over de behoefte van slangen dus ik kan daar niet over oordelen. Vind wel dat je hele mooi kleurvariaties hebt, Misschien een hele onbeleefde vraag maar is dat niet heel duur in aanschaf
?
onley schreef:en ze krijgen hier indd levend voer![]()
wat sommige ook niet zo leuk vinden![]()
maar goed de koe in de wei
ligt erna ook ergens op je bord dus ja![]()
zo gaat het gewoon
lindatje schreef:onley schreef:en ze krijgen hier indd levend voer![]()
wat sommige ook niet zo leuk vinden![]()
maar goed de koe in de wei
ligt erna ook ergens op je bord dus ja![]()
zo gaat het gewoon
Haha, tsja, zo'n beest moet ook eten...
Ik zou het alleen niet kunnen denk ik. Alles wat klein en harig is vind ik lief, zou dus nooit een muisje aan een slang kunnen geven
Ik heb zelf een tijdje een vogelspin gehad die ik krekels voerde, daar had ik dan weer niet zo'n moeite mee