hond wil niet in de bench

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

hond wil niet in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 22:43

iemand tips??

voorheen sleepte we altijd de mand naar onze keuken (zo vies vond ik dat. maar in de gang ging ze naar boven en in de kamer ging ze op de banken. en mijn ouders willen de hond niet buiten/in de schuur)

morgen krijgen we eindelijk een nieuwe keuken, dus hebben we een banche gekocht.

voorheen wilde ze ook al niet in de keuken (ze wilt gewoon niet alleen gelaten worden) als wij dan gingen slapen ging ze altijd stiekem naar boven en was het een ramp om haar terug in haar mand in de keuken te krijgen. ze heeft ook een heel gat in de gangdeur gebkrabt, we krijgen ook een nieuwe deur. dus no way dat ze in deze omstandigheden nog in de keuken mag komen. ze is gewoon bang.

nu wilde ze gisteren wel in de banche (helemaal beloond natuurlijk, snachts ook de radio en een lampje aangehouden. we hebben haar de hele nacht niet gehoord! terwijl ze ons normaalgesproken altijd wakker maakt) maar vandaag vertikte ze het.
ik heb alles geprobeerd, geduld, lief praten, positief, met een boterham, boos geworden.. maar ze gaat heel zielig kijken, trillen en plassen.

ik zou graag tips willen om de hond op een zo min mogelijk stresvolle manier in de banche te krijgen. en dit als iets normaals/positiefs te beschouwen.

reacties als 'waarom neem je dan een hond' hoef ik niet, want het is de hond van mijn ouders, ik ben er ook niet gek op. vind het alleen vervelend en sneu dat ze niet meewerkt, (wat natuurlijk een reden heeft) en aangezien ik altijd als laatste naar bed ga.. ben ik dus steeds de pieneut met uitlaten en het huis afsluiten (en dus de hond in de banche doen)

voorheen hoefde ik maar te zeggen 'in de mand' en dan ging ze al. we hebben haar kussen+kleedje in haar banche gedaan, haar kluifjes en speeltjes. en ik noem de banche nog steeds mand. ze trapt er alleen niet in
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 03-11-09 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Schrijffout uit titel verwijderd.

Mlies

Re: hond wilt niet in de banche.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:52

Ik heb mijn pup met 4 maanden gekregen en die wilde natuurlijk ook niet in de bench. :D Ze krijgt altijd haar eten in haar bench, en sindsdien is de bench prima. Eerste avond + nacht heeft ze lekker zitten janken, lekker laten gaan.. (Sorry buuf :=) Voor mij heel simpel, 'je went d'r maar aan.'
Wil het best positief maken door haar daar te voeren, verder geen gezeur. :D

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:54

Mlies schreef:
Ik heb mijn pup met 4 maanden gekregen en die wilde natuurlijk ook niet in de bench. :D Ze krijgt altijd haar eten in haar bench, en sindsdien is de bench prima. Eerste avond + nacht heeft ze lekker zitten janken, lekker laten gaan.. (Sorry buuf :=) Voor mij heel simpel, 'je went d'r maar aan.'
Wil het best positief maken door haar daar te voeren, verder geen gezeur. :D

Inderdaad dit helpt heel erg :j

Onze pup is nu zo verliefd op haar bench, dat ze daar liever in ligt dan in haar mand. Dat echt een heerlijk groot kussen is :+

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 22:55

maar jij geeft je hond vast 1x per dag eten?? niet onbeperkt zegmaar? dat doen wij wel. (mijn vader wilt dit haha) maar misschien kan ik haar voer overdag wel in de banche zetten.. dat kan ik proberen! ze heeft vandaag ook de hele dag op de koude tegels gelegen, ze vertikte het om erin te gaan

noekje

Re: hond wilt niet in de banche.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:57

Bij mij krijgen ze 2x per dag eten. Onbeperkt net zoals een kat? Wordt ie dan niet enorm dik? :oo

Het is zeker het proberen waard!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:58

hoe dik is jou hond dan wel niet als er altijd onbeperkt voer staat??

misschien kan je even op internet zoeken op bench training daar staan vaak handige tips

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:58

2 keer.. In het begin 3 keer.. Je kan het ook een tijdje op vaste tijden voeren, zodat ze alleen dan de kans krijgt om te eten. Nu is 't voor mijn hond geen probleem meer, met een 'naar je bed' hobbelt ze rustig de bench in, omdat de bench niks vervelends betekent. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:59

Wat is een banche, is dat een luxere versie van een bench?

Ik ben ook voor de methode, langzaam opbouwen, er wat lekkers inleggen, iets om op te kluiven eventueel.
Lekkere dikke deken, en elke minuut dat hij dr inzit is je winst.
En het plassen, trillen, NEGEREN!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:04

O jee weet zo een kooi, zou jij daar in willen?

Ga met je hond op hondencursus, daar leer je voldoende om met je hond zo om te gaan, dat je veel problemen kan voorkomen.

Nog een les.Neem je een hond, dan is hij lid van je gezin, als je vind dat hij voorts nergens mag komen en manden verzetten vies vind, moet je geen hond nemen...

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:04

Nou gezellig voor dat arme dier hoe jij met haar omgaat!
Als eerste pak je het echt helemaal verkeerd aan.
De hond is zelfs zo bang dat ie gaat trillen en plassen.
En jij gaat boos op haar worden?!!!

Het dier voeld zowieso dat je haar niet moet.
Dus dat werkt ook al tegen, zo kan je haar natuurlijk moeilijk helpen.
Hoewel je volgens mij eerder jezelf wilt helpen.

Wij hebben het met onze hond zo aangepakt.
We deden allemaal lekkers in de benche en als hij er ook maar een stukje inging goed belonen, met stem en aaien, lekkers heeft hij al.
Dan steeds verder tot achter in de hoek.
Als dit onstpannen gaat, kan je het deurtje dicht doen.
Onze hond raakte dan in paniek, ik bleef ernaast zitten en tegen hem praten dan werd hij rustig en meteen weer open.
En zo opbouwen met vijf min en later wat meer en zeker niet hoe jij het doet van we bedenken dat je nu in een benche moet en je moet ook maar meteen een hele nacht.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
En vooral het dier.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:05

Als we thuis zijn laten we de benche altijd open dan gaat er geregeld 1 van de honden of katten inliggen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:06

Wat is er mis met een bench? Hier gaan de honden met plezier in de bench als ze vreselijk drekkig van buiten komen. Geen één die er met tegenzin ingaat.

Als je het goed aanpakt is een bench echt geen probleem

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:06

haha bench of banche.. is toch hetzelfde, jullie begrijpen me in ieder geval ;) . zeheeft een super lekker kussen met haar eigen dekentje eroverheen erin liggen, en haar kluifjes enzo ook.
klopt, slecht gedrag negeren.. heb het geprobeerd, maar het is toch balen als ze iedere x overal plasjes laat

meest recente foto: zo dik is ze niet hoor. ook altijd hetzelfde gewicht gehad. http://foto-uploaden.nl/img/0/zlg3zh6.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:08

Alles is er mis met een bench, het is gewoon een kooi, wie dat ooit heeft uitgevonden...

Een hond opvoeden is niet moeilijk, als je er maar tijd in steekt. gewoon in een kooi zetten is de weg van de minste weerstand, lekker makkelijk, lekker snel, maar niet diervriendelijk. Honden liggen niet uren achter elkaar, die slapen, doen hazeslaapjes en lopen weer even, gaan wat drinken, en gaan weer even liggen. Het is slecht voor de bloedsomloop.

Daarbij vind ik het vrijheidsberoving.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:09

russel schreef:

Ga met je hond op hondencursus, daar leer je voldoende om met je hond zo om te gaan, dat je veel problemen kan voorkomen.

Nog een les.Neem je een hond, dan is hij lid van je gezin, als je vind dat hij voorts nergens mag komen en manden verzetten vies vind, moet je geen hond nemen...

Hondencursus helpt veel, maar haalt niet de verlatingsangst weg. Na tig keer je draden en schoenen te vervangen hebben is het genoeg en gaat hij in de bench. Wij bouwen het nu rustig af. In het begin lieten we haar een half uurtje alleen uit de bench. Daarna uurtje, nog even en we hebben hem niet meer nodig. Alhoewel ik denk dat hij toch blijft staan, ze vind het een heerlijke mand. Vreemd dier..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:10

russel schreef:

zoals ik al zei.. de hond is van mijn ouders aangezien ik nog hier woon..

gatver, nou echt niet dat de hond op mijn voeteneind mag slapen, jakkes.

hondercursus??? die zogenaamde hondentrainers werden in haar vingers gebeten door haar, heb haar alle basisdingen zelf aan moeten leren. geen succes dus. daarbij scheldde ze hun eigen honden na de les helemaal verrot, en tijdens de les maar lief praten tegen ze.

ik heb ook niet gezegd dat ik manden verzetten vies vind. hoe kom je erbij??
in de nachts mag/kan ze inderdaad niet overal komen. overdag wel, maar niet boven. is heel normaal volgens mij. we hebben een rijtjeshuis, geen boerderij.

ik heb ook helemaal niets aan reacties zoals 'dan moet je geen hond nemen'

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:11

Wij deden altijd toen mijn hond nog jong was. Een warme kruik erbij.
En nee ze vond hem ook niet leuk, heeft zelfs te tralies van de bench gesloopt :o.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:13

russel schreef:
Alles is er mis met een bench, het is gewoon een kooi, wie dat ooit heeft uitgevonden...

wie heeft er dan ooit bedacht dat honden in huizen horen?? en dat ze huisdieren zijn?? vind ik persoonlijk ook een belachelijk iets. ze kunnen jagen, met schapen werken, waken, helpen etc.. als het aan mij lag had onze hond van het begin af aan een hondenhok gekregen buiten, of was er helemaal geen hond gekomen. maargoed, zo is de nederlandse cultuur niet dus leg ik me neer bij de keuze van mijn ouders.

dit is alleen erg offtopic. ik ben van plan nu naar bed te gaan.. moet nu dus de hond in de bench doen :7

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:14

jameyskatje schreef:
voorheen sleepte we altijd de mand naar onze keuken (zo vies vond ik dat.

daar staat toch dat je het vies vond de mand te verslepen,en tja een oudere hond aan een bench laten wennen?,ik heb echt helemaal niets met die ondingen....maar een hond die al niet graag alleen gelaten wordt in een kooitje stoppen??

nee zou niet mijn manier zijn :n ,is er dan nergens een plekje waar ze zich veilig kan voelen (bv mand onder de trap,en een traphekje nemen,en de mand daar laten staan zodat het vieze verslepen niet hoeft? ) en toch niet boven op bedden hoeft te liggen?

denk dat je met een beetje meer fantasie best een andere slaapplek kan geven waar de hond zich wel op zijn gemak voelt,die bench is dat in ieder geval niet....

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:16

russel schreef:

Een hond opvoeden is niet moeilijk, als je er maar tijd in steekt. gewoon in een kooi zetten is de weg van de minste weerstand, lekker makkelijk, lekker snel, maar niet diervriendelijk. Honden liggen niet uren achter elkaar, die slapen, doen hazeslaapjes en lopen weer even, gaan wat drinken, en gaan weer even liggen. Het is slecht voor de bloedsomloop.

Daarbij vind ik het vrijheidsberoving.

Soms is het de beste oplossing.
In ons geval moeten we anders een hond wegdoen.
En dat willen we niet.
Eén van onze honden heeft epeleptie en één van de andere honden is zo onzeker dat hij niet weet wat hij ermee moet en die andere dan aanvalt.
De andere honden lopen wel altijd los als we weg zijn.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:17

die bench is er nu eenmaal. ze moet er maar gewoon aan wennen hoor.

daarmee bedoel ik dat ik het vies vind om de hond in de keuken te doen. maar dat een andere kamer geen optie was.

bij ons kunnen ze niet onder de trap. in de gang is echt geen optie, of er moet een 2meter hoog hek komen.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:17

de bench open zetten en daar het eten en drinken in zetten, als die honger krijgt gaat die er vanzelf wel heen en als die er in zit niet meteen er heen rennen en het deurtje dicht doen. gewoon alleen daar voeren en verder helemaal niks als die er in zit prima wilt die niet ook prima, hij krijgt vanzelf wel een keer zin om te eten. ( en ik hoef nu geen reacties van zielig enz, want dat is het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:17

Dan ben je naar een verkeerde trainer gegaan. Hij hoeft niet op je bed te slapen..., dat bepaal je zelf.

Zolang jij nog thuis woont, ben je ook verantwoordelijk voor de hond, dus ook jij kan de taak op je nemen om het dier op te voeden, rust en vertrouwen te geven. Snap niet waarom je ouders een hond nemen als het zo moet.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:18

waarom een bench :n
lekker makkelijk, hond laat ons 's nachts niet met rust dus we stoppen ze maar in een kooitje.
je kan ook even verder kijken dan je neus lang is, en zoeken naar een oplossing die voor beide fijn is ;) een mandje in een vertrouwde omgeving waar ze bijv. overdag ook wel eens ligt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:19

jameyskatje schreef:
die bench is er nu eenmaal. ze moet er maar gewoon aan wennen hoor.

daarmee bedoel ik dat ik het vies vind om de hond in de keuken te doen. maar dat een andere kamer geen optie was.

bij ons kunnen ze niet onder de trap. in de gang is echt geen optie, of er moet een 2meter hoog hek komen.

jeetje mina, onder de trap, niet in de kamer, niet in de keuken, niet in de gang, geen andere kamer. Leuk een hond nemen.