Hoe oud is jullie konijn geworden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Hoe oud is jullie konijn geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 15:20

Hallo,

Hoe oud zijn jullie konijnen geworden?
Ons vorig konijn is 15 of 16 jaar geworden, was een dwergkonijn.

benangelique

Re: Hoe oud is jullie konijn geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:01

ik heb er nu 4 zitten; allemaal rond de 4 jaar. exact weten wet het niet, want ze komen uit de opvang.

1 eerder konijntje is met 5 jaar gestorven aan cunnicullie, een ander nijntje met 4 maanden aan een groot abces en een daaruit voortgevloeide bloedvergiftiging.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 16:29

Jeemig, het zit jullie niet mee zeg.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:30

nee, die 2 gingen ook nog eens vlak na elkaar hemelen en voor beiden hebben we echt geknokt! vooral cunicullie wil je niet meemaken met een nijn.

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:32

die van ons was 12 geworden was ook een dwergje
het konijntje wat daarna kwam is door de kat van de buren uit zn buitenren gehaald ;(

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:38

1ste vrouwtjes konijn (hollander) was 5. Gestorven vanwege baarmoederkanker. Erg lief maar alleen voor mij, de rest van de mensen viel ze aan := :P
2de vrouwtjes konijn (gewoon bruin konijn) 6 jaar. Gestorven vanwege blaaskanker (waarschijnlijk). Heel lief, wilde alleen maar in je nek zitten en knuffelen, hield niet van loslopen, behalve in de tuin. Is nog nooit bij ons weggelopen (open tuin).
3de mannetjes konijn (black&tan) vorige maand gestorven, was bijna 3. Reden: onbekend. 1 dag lusteloos, naar de DA geweest en die kon niets vinden, de volgende morgen dood ;( Niet zo lief, was gek op loslopen zowel binnen als buiten. Liep wel door de straat maar als je dan riep kwam ie weer als een speer teruggerent :+ Was ook gek op ''zijn hok' je mocht er niet bij in de buurt komen want dan was meneer aan het grommen (en echt hard ook!) _O-
Ben altijd gek geweest op konijntjes maar op de een of andere manier krijgen ze kanker of zoals de laatste onbekende oorzaak aan dood gegaan. Ik wilde eigenlijk gaan voor een kat, maar vriendlief is niet zo'n grote dierenfan en houdt niet van katten. Een konijn zou er wel mogen komen maar absoluut geen kat/poes! :( Zeuren helpt niet... vriendlief staat op zijn strepen :')

Ik wil eerst een juiste beslissing hebben genomen over wat voor huisdier ik wil, en of ik weer een konijn wil...misschien worden het wel fretten, papegaaien, overige vogeltjes...iemand nog iedeeen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:40

wat dacht je van 2 konijnen ipv 1?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:44

Het worden zowiezo 2 dieren ;) Maar wat, ben ik nog niet helemaal over uit :+

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 16:45

benangelique schreef:
wat dacht je van 2 konijnen ipv 1?

Daar ben ik ook voor.
Je ziet veel te vaak een konijn zielig in een veel te klein hok ergens achter in de hok.
Men denkt volgens mij dat dat normaal is of zo???

Royen, niet voor jou dus bedoeld!!!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 16:46

Maarre, is het niet wat om je vriend de deur uit te doen, kan je veel meer dieren opnemen, ha, ha. :D ;) :+ }>

Keus was bij mij makkelijk geweest.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:48

Het eerste konijn was alleen ja, dat komt omdat mijn ouders er maar 1 wilde en ik 8 jaar was (gewoon nooit over nagedacht) hoewel je aan kanker weinig kunt doen, ookal heb je er 2 ;)

Die 2de: zelfde verhaal.

Die 3de is veel later gekomen, hier hadden we eerst andere konijnen bij geprobeert maar hij scheurde ze aan stukken := Ook rustig opbouwen etc. hielp niets ook niet met tralies etc. echt alles al geprobeert en veel adviezen gehad, daarna besloten om hem alleen te houden en dan binnen (meer aandacht, mensen om zich heen etc.)

Als ik nu een dier zou nemen worden het er 2. Behalve als het een kat zou worden, dan is 1 meer dan genoeg omdat alle buren meer dan 1 kat hebben dus genoeg contact. Maar denk niet dat dit gaat lukken vanwege mijn vriend ;)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:49

R.X. schreef:
Maarre, is het niet wat om je vriend de deur uit te doen, kan je veel meer dieren opnemen, ha, ha. :D ;) :+ }>

Keus was bij mij makkelijk geweest.

Hihi, nee dan geef ik meer om mijn vriend! :+ Maar ik heb al een paard zegt ie en dat is toch ook een huisdier?! _O- (is ook wel zo...maar die kroelt niet ff bij je op schoot hahaha)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 16:55

Royen schreef:
Het eerste konijn was alleen ja, dat komt omdat mijn ouders er maar 1 wilde en ik 8 jaar was (gewoon nooit over nagedacht) hoewel je aan kanker weinig kunt doen, ookal heb je er 2 ;)

Die 2de: zelfde verhaal.

Die 3de is veel later gekomen, hier hadden we eerst andere konijnen bij geprobeert maar hij scheurde ze aan stukken := Ook rustig opbouwen etc. hielp niets ook niet met tralies etc. echt alles al geprobeert en veel adviezen gehad, daarna besloten om hem alleen te houden en dan binnen (meer aandacht, mensen om zich heen etc.)

Als ik nu een dier zou nemen worden het er 2. Behalve als het een kat zou worden, dan is 1 meer dan genoeg omdat alle buren meer dan 1 kat hebben dus genoeg contact. Maar denk niet dat dit gaat lukken vanwege mijn vriend ;)

Net als bij paarden en honden kan niet elk dier met een soortgenoot tuurlijk.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 16:58

[[/quote]

Hihi, nee dan geef ik meer om mijn vriend! :+ Maar ik heb al een paard zegt ie en dat is toch ook een huisdier?! _O- (is ook wel zo...maar die kroelt niet ff bij je op schoot hahaha)[/quote]

Moet je voortaan je paard maar een keer in huis nemen, misschien snapt hij het dan, ha, ha.
Laat je het paard even fijn bij hem op schoot liggen, geweldig ik zie het al helemaal voor me.
Maak je dan wel een foto, ha, ha.

En ik ben ook stapel op mijn vriend hoor, maar die is dan ook nog eens stapel op al onze dieren, beter kan je het niet hebben hé.

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:44

Mijn eerste konijn is 9 maanden oud geworden, overleden aan een hersenvliesontsteking |(
Mijn tweede konijn heb ik nu nog steeds (inmiddels 10 jaar)
En ik heb nog een zelfgefokt konijn (inmiddels 5 jaar)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:03

12 jaar, oude bikkel :D.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 16:05

13, bij mij wordt alles oud. :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:47

Vorig jaar augustus is een voedster vlak na m'n vakantie natuurlijk overleden.. Was niet helemaal fit toen ik thuis kwam, dag later doodziek en 's nachts 'gelukkig' overleden.. 11 jaar geworden.

Andere voedster afgelopen jaar in laten slapen.. Haken op kiezen, onder narcose laten helpen maar is niet lekker uit narcose gekomen. Wilde niet goed eten, bleef zwak. Na week zelf beslissing genomen en in laten slapen. Ook 11 jaar.

Heb nu nog een voedstertje zitten van... bijna 4 geloof ik.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:53

Mijn vorige konijnen:
Knabbel is 9 jaar oud geworden
Snoepie 12 jaar oud
Hummeltje 11 jaar oud
Bebbels (helaas heel plotseling overleden) is maar 2 jaar oud geworden.

Wow TS, 15 a 16 jaar is best oud voor een dwergkonijn :j

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:54

10 :D

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:56

die van mij is 8/9 geworden een dwerg konijn

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:56

Volgensmij was mijn konijn iets van 9/10 toen hij doodging.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:57

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ammiedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 17:58

uhhm ik had een albino alleen dan de grotere versie..:
Afbeelding

hij is 12 jaar geworen, hij had de laatste 2 jaar alleen wel staar. ;(

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 18:28

15 á 16 is inderdaat aardig op leeftijd, hij was vanaf het begin af aan een volwaardig lid van de familie.
Hij was zo zindelijk als was en kwam gezellig bij je op de bank zitten en als hij geen zin meer had ging hij weer.Hij liep los buiten en binnen, niet als we er niet waren tuurlijk.
Toen hij er niet meer was kwamen er al gauw weer andere konijnen, broer en zus (netjes beide geholpen hoor, er zijn er al zovelen die een goed thuis nodig hebben).
Ik betrapte me er toen op toen ik alle dieren koekjes gaf dat ik de naam van mijn vorig konijn noemde.
Hij hoorde er echt bij.