Tips gevraagd, Zindelijkheid, pup, 11 maanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BBMarin

Tips gevraagd, Zindelijkheid, pup, 11 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 15:11

Hoi hoi,

Ik ben opzoek naar tips over het zindelijk zijn van mijn pup van 11 maanden.
Sifra heeft nóg steeds moeite om snachts haar behoefte's op te houden.

Wat doen wij eraan om het te behoeden:

Ze gaan 3 tot 4 x op een dag uit waarvan de eerste rond half 9 smorgens en de laatste om ± 11 uur (savonds) en dan word ze goed uitgelaten waarbij ze dus poept en plast.
ze krijgt na 8 u ong. geen water meer.
Rond 5 u/half 6 krijgt ze haar avondeten.

Het is een grote hond ( Kangal ) van 75 cm hoog.. dus in een bench stop je haar niet zomaar en daar beginnen we ook niet aan ( nooit in gezeten ook alle honden ( die we gehad hebben ) niet.

soms heeft ze periodes van (1 a 2 weken) dat ze droog is snachts en dan weer een periode dan plast of poept ze weer in de kamer.

Wat voor tips hebben jullie??

Jenny21

Re: Tips gevraagd, Zindelijkheid, pup, 11 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:55

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om 's ochtends eerder uit te gaan.
En toch een bench aan te schaffen... (maar hier verschillen duidelijk te meningen over, hier is het altijd een succes geweest :D )
En ik heb alleens gehoord dat mensen de hond pas net voor het naar bed gaan voeren, zo hebben ze pas 's ochtends de ontlasting ''klaar'' :P

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:58

De grote maaltijd doet er een uurtje of 8 over om te verteren, de maaltijd verschuiven naar de ochtend of tussen de middag. Ik zou toch ook gaan voor de bench in combinatie met bovenstaande........... Wij hebben door 's ochtends of tussen de middag te voeren tot noch toe alle pups met 10 weken zindelijk gehad, succes ermee!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:01

Toch nog wat vaker uitlaten zodat de tijden ertussen minder lang zijn...

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 16:03

ze krijgt smorgens, na haar ochtendmaaltijd haar eerste ontbijt zegmaar en om half 6 ong. haar diner.
Het gaat het grootste gedeelte om het plassen snachts.

De tijden dat ze het doet is ook heel wisselend.

soms heeft ze om 2 uur al geplast en soms pas na 4e.

En als ze in coma in dr mand ligt hoef je haar ook niet buiten te zetten want dan staat ze buiten van.. ja en nu? :+

Let op: Het gaat alleen om de nacht!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:19

Ik blijf erbij, een bench proberen! Normaal gesproken bevuilen honden hun nest niet :D
Waarom ben je er zo op tegen?? Het is toch alleen voor de nacht en dan behoren ze toch te slapen, dus wat is het probleem??

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:28

Blijkbaar is de nacht dus gewoon nog net iets te lang om het op te houden. Laat de hond om half 7 uit i.p.v. half 9. En bouw dit gewoon heel langzaam uit.
Bedenk wel dat 9 1/2 uur wachten wel aan de lange kant is en zeker voor een pup van 11 maand. Zo lang hoeft onze hond van 7 jaar ook niet te wachten.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:35

Idd, 'sochtends er eerder uit.

Geeft de hond het aan dat ze eruit moet? De onze (2 jaar) komt echt naar ons toe als wij op zondag een keer willen uitslapen, maar meneer moet dan toch echt naar buiten.

Als het niet mogelijk is zou je haar ook in de tuin haar behoefte laten doen... heb je alleen zelf wel werk mee met opruimen, en ze zullen het niet zo snel meer afleren...

Succes ermee!

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 16:40

Jenny21 schreef:
Ik blijf erbij, een bench proberen! Normaal gesproken bevuilen honden hun nest niet :D
Waarom ben je er zo op tegen?? Het is toch alleen voor de nacht en dan behoren ze toch te slapen, dus wat is het probleem??

Nou omdat wij een bench nodig hebben voor een shetlander :+ en we willen niet dat ze aan die bench gehecht raakt zodat we hem nooit meer kwijt kunnen.

@ Suusje26: Helaas geeft ze niet aan dat ze eruit moet.. :(

We hebben wel een tuin hoor maar daar doet ze het in principe niet ( tenzij ze het écht niet meer houden kan )

@ Annepaardoes: Onze andere hond heeft er geen problemen mee, nog nooit gehad. de andere die wij gehad hebben ook nooit.
soms gaat ze nog wel eens om half 1 uit snachts..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:49

Nimroy schreef:
@ Annepaardoes: Onze andere hond heeft er geen problemen mee, nog nooit gehad. de andere die wij gehad hebben ook nooit.
soms gaat ze nog wel eens om half 1 uit snachts..

Maar niet elke hond is het zelfde. En als ze er om half 1 's nachts uit gaat en 's ochtends om half 9 weer wordt uitgelaten, doet ze dan ook haar behoefte in de kamer?
Ik blijf er nog steeds bij, even een stapje terug doen in het zindelijk maken.

Is dit trouwens altijd zo geweest of opeens plotseling? Dat je eerst medische zaken uitsluit.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:47

de tijd tussen de avondwandeling en de ochtendwandeling is veel te lang. Probeer eens 12 uur 's avonds en 7 uur 's morgens.
Dat zal al een stuk beter gaan verwacht ik.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:02

Ik zou s ochtends haar eerder uitlaten. Rond half 7 ofzo, even een klein rondje voor wat te doen. En dan om half 9 met de andere hond een grotere ronde lopen.

Onze hond kon als pup het s nachts ook niet altijd even goed ophouden. We legde kranten neer en daar deed ze haar behoeft te.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 22:36

Ja maar het heeft geen nut, om haar om 7 uur uit te laten, als ze het midden in de nacht al doet.. want om 7 uur doet ze het niet meer, ze doet het niet smorgens vroeg.. echt midden in de nacht.

Kranten neer leggen hebben we ook geprobeerd en dan doet ze het net ernaast.. :+

@ annepaardoes: Het verschilt heel erg, soms doet ze het 5 nachten niet en dan 4 weer wel.. Het is eigenlijk altijd al zo geweest.. en in het begin gingen we heel vaak haar snachts (rond 3 u) ook nog in de tuin zetten maar dan staat ze je schaapachtig aan te kijken van duhh.. ik wil weer naar mn mand..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:53

Ik denk zelf dat je gewoon vaker zou kunnen uitlaten. Hoe weet je nou dat het geen zin heeft als je het niet probeert :?
Onze hond was wel zindelijk en die ging al 4-5 keer per dag eruit.. lijkt me dat een hond die nog niet zindelijk is aan 3-4x per dag lang niet altijd genoeg heeft, zeker als het dus duidelijk niet gaat. :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:05

Wij hadden laatst een oppas-puppy van 3 maanden oud. Na 1 dag hier wist hij dat hij zich moest melden bij de tuindeur als hij er uit moest. Dat gebeurde misschien wel 10 keer op een dag. Dan deed de kleine man een grote plas, was apetrots en ging weer mee naar binnen. Verder lieten we hem ook regelmatig uit. De eerste nacht heeft hij in de bench geplast, daarna niet meer. 's morgens om half 7 ging hij even snel de tuin in voor een plas. daarna ging ik met hem en onze eigen hond een groter rondje. en 's avonds om half 12 was zijn laatste ronde. Ik denk dat je hem overdag toch vaker uit moet laten, dat hij het zindelijk worden weer leert. Waarschijnlijk is hij 's nachts zo diep in slaap dat hij niet merkt dat hij moet plassen. Of even half in slaap gaat plassen. En ook al heb je dan een bench nodig maat shetlander, misschien kun je een stuk van de keuken/kamer/schuur afzetten, zodat hij daar zijn eigen plek heeft.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:09

Als je dit echt wilt oplossen is een bench de effectiefste oplossing.
En ja....dan heb je een hele grote nodig, maar die bestaan.
Wij hebben er namelijk eentje, want onze hond is een leonberger van 80 cm hoog.
En je hoeft niet bang te zijn dat ze er aan gehecht raken.
Toen onze Leo op een gegeven moment helemaal stabiel zindelijk was, hebben we de bench opgeruimd en haar het kleed gegeven dat er in lag en toen werd dat haar plaats. No problem.
De bench kwam later nog een keer goed van pas voor een zieke kat die niet mocht bewegen 3 maanden lang (ivm met gebroken poot met hele stellage er aan). Die kon er met mandje en kattenbak en al in en heeft er prima in gerevalideerd....

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:10

Ik zou toch voor een (hele grote) bench gaan. Die van ons is even oud en hebben we ook met een bench zindelijk gemaakt. Zoals al eerder gezegd is maken ze hun eigen nest niet vies dus zal ze het als het even kan ophouden.

Voordat we dr van de bench lieten ontwennen hebben we er een echt hondenkussen ingelegd. Na een paar weken gewoon kussen eruit en lege bench laten staan en mevrouw ging toch echt op dr luxe kussen hoor.

Verder zou ik dr ook voorlopig wat later dr laatste ronde laten doen en eerder dr eerste, hoewel het wel gek is dat ze soms al voor 2en dr ongelukje gehad heeft. Ten slotte nog wat eerder eten zodat ze dr laatste behoefte heeft gedaan voor ze naar bed gaat of vlak voor het slapen zodat de behoefte pas de volgende ochtend komt.

annepaardoes schreef:
Bedenk wel dat 9 1/2 uur wachten wel aan de lange kant is en zeker voor een pup van 11 maand. Zo lang hoeft onze hond van 7 jaar ook niet te wachten.

Vind dit wel per hond verschillend hoor. Die van ons draait zich echt letterlijk nog een keertje om als we voor half 9 met dr riem aankomen ongeacht of ze om 10 uur of om 12 uur voor het laatst is geweest (heeft zich gelukkig aan ons aangepast want bij ons is ook niemand een ochtendmens :') ). Ben wel eens om half 2 's nachts thuis gekomen met dr en toen heb ik dr om 11 uur maar wakker gemaakt omdat ik zelf vond dat ze zo lang sliep := .

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:14

Wij hebben naast onze leonberger nu een beaglepup van negen maanden. Die slaapt rustig van half 11 's avonds tot acht uur 's ochtends en heeft dan nog geen haast als ze naar buiten gaat....
Dit is wel rustig uitgebouwd natuurlijk....(met bench)

Punt is nu met de hond van de TS, dat hij iedere keer de fout in KAN gaan en dat het risico steeds groter wordt, dat het een gewoonte wordt, die je nooit meer af kunt leren.....

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:18

Ik zou het ook met een bench proberen, Heb zelf ook de grootste in de kamer staan is gewoon een uitvinding. Heb daar een oeb in en in een kleinere bench een franse bulldog en mijn andere hond ligt gewoon los want ik weet dat ze niks doet. Van mijn franse bulldog durf ik dat niet aan heb dat wel eens geprobeerd, maar dan ligt er smorgens toch wat. Dus bij voorbaat gaat hij snachts de bench in. Is voor een pup ook lekkerde als hij er een keer aan gewend is geeft hem dat een veiliger gevoel. Bij mij is het zo als mijn honden rust willen hebben gaan ze in de bench liggen en weet mijn zoontje dat hij er niet bij mag komen.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 23:19

Vanacht weer zo'n voorbeeld..
Ze is om 12 uur uitgelaten.. goed. ( zeker 20 min. wandelen en behoefte's )

Toen kwam mn vader om 2 uur beneden en heeft ze gepoept én geplast..

dan heb ik echt zoiets van.. :o?

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:21

Mijn Bull Mastiff is bijna 7 maanden en ik adviseer je
om haar of savonds later uit te laten of sochtends eerder !

Ik denk dat die periode net iets te lang is .

Voor mijn pup staat er gewoon 24 u per dag water beschikbaar en deze heeft gelukkig nergens meer last van betreft plassen en poepen in huis :)

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:22

Je laatste bericht had ik niet gelezen , sorry !!!!

Heeft ze niet een blaasontsteking ofzo ?

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:26

Nimroy schreef:
Vanacht weer zo'n voorbeeld..
Ze is om 12 uur uitgelaten.. goed. ( zeker 20 min. wandelen en behoefte's )

Toen kwam mn vader om 2 uur beneden en heeft ze gepoept én geplast..

dan heb ik echt zoiets van.. :o?

Hebben we met onze beagle ook gehad. Was een terugval, want die was eerst wel 's nachts zindelijk.
De bench er weer bij gepakt....en klaar....

Het kan zijn dat je hond het dan nog niet op kan houden, maar onze beagle begon dan te piepen omdat ze het niet in de bench wilde doen en dan ging ik er even uit.
En op een gegeven moment sliep ze ineens weer de hele nacht door.
Werd ik 's ochtends wakker en besefte me dat ik haar niet had gehoord....sindsdien geen gebroken nachten meer....

Je moet gewoon zien te voorkomen dat de hond de fout in kan gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:36

Vroeger werden honden ook gewoon zindelijk zonder bench, maar dan lieten mensen ze ook vaker dan 3-4x per dag uit.. kijk, het is een leuke oplossing, maar vooral omdat het makkelijk is natuurlijk (geldt niet altijd, maar 3-4x per dag is gewoon te weinig als je een hond zindelijk wil krijgen).(Ik bedoel het echt niet zo bot als het hier staat trouwens :) )

@TS, zijn jullie eigenlijk langs de DA geweest om eens te kijken wat die ervan zegt? Misschien is het wel iets medisch :)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 00:04

Jaa steeds advies etc gevraagd maar die zeggen dat het "pup-eigen" is.. we laten haar dan nu 3-4 per dag uit.. (klinkt misschien raar, maar we hebben niet altijd tijd om ze 5/6 x pd uit te laten! )

Maaarrrr we zitten nu toch maar te kijken voor een bench.. voor tijdelijk! :+

worden er toch wel erg moe van ook omdat ze gewoon totaal geen sjoege geeft van helleeww ik moet piese!!
Terwijl als je beneden komt dan schuilt ze achter haar mand-randje van ik heb iets gedaan wat niet hoort..

*zucht* zullen zien hoe het vanacht gaat.