MissRoxyy schreef:Wat is de toegevoegde waarde om je hond poot te leren?
En al die vrijheidsdressuur trucjes?
Is toch gewoon leuk om zulke dingen op commando aan te leren?
Ik kan je helaas niet ermee helpen, krijg onze duitse herder het commando LUID ook niet aangeleerd..

umm.. voor dog dance misschien.
Dus het kan wel degelijk een toegevoegde waarde hebben.
Nikki__ schreef:clicker zou ik niet zomaar mee beginnen als je dit niet gewend bent. Clicken is al een hele kunst opzich, als je dit ook dan nog moet gebruiken bij het aanleren van een ingewikkeld commando, word het geen succes denk ik.
Bedenk je wel dat je hond ook goed misbruik kan maken van het aangeleerde commando.
Wil je het toch aanleren, heb dan veel geduld en ga door zoals je nu bezig bent. Belonen als ze het doet, daarna pas een commando eraan gaan voegen. Ze moet eerst weten dat het huilen goed gedrag is.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Niet zomaar op eigen houtje met de clicker beginnen. Als je wilt gaan clickeren volg er dan een cursus voor.
Maar je kan het prima ook zonder de clicker aanleren hoor, maar met de clicker is de kans groter dat je sneller resultaat hebt en dat je hond het beter begrijpt.
Als je het janken van je hond aanwilt leren op commando is het gewoon een kwestie van wachten tot dat je hond een keer jank en dan het commando zeggen waarom je wilt dat je hond gaat janken en dan je hond belonen. Na verloop van tijd gaat je hond vanzelf het commando aan het gedrag koppelen.