Konijnen buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Konijnen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 15:58

Ik vroeg mij af wie zijn konijnen eigenlijk altijd buiten houd.
Ik heb een prachtig mooi groot hok waar ze ook prima in de winter in kunnen en ben dan ook van plan ze ook buiten te houden.

Wie doet dit nog meer, of zoniet, waarom niet?

Air

Re: Konijnen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:00

Ik houd ze lekker buiten :j
Ze hebben nu namelijk ook al een lekkere dikke vacht ontwikkeld :j
Doe wel altijd wat meer stro in hun binnenhok als het gaat vriezen 's nachts, maar als het goed is hebben ze ook aan elkaar genoeg warmte :)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:01

Die van mij blijft ook buiten maar het mannetje is een beetje een mietje en zit veel in zijn hok op het warme stro en het vrouwtje rent lekker rond in de paddock. Zomers is het andersom, ligt die meid op het stenen gedeelte en het mannetje "aan de bar" (zo noemen we dat) lekker in de zon.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:02

Ik hield mijn konijn altijd buiten. Maar we hadden voor in de winter wel een ander hok die een paar centimeters boven de grond stond ivm vorst. Zomers ging hij lekker in zijn hokje op het gras.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:03

Ik laat ze ook buiten. Sommige jaren heb ik een plexiglas ruitje voor het gaas gedaan, zodat ze boven helemaal uit de wind konden zitten. Met ernstige vrieskou zet ik ze in de schuur (denk aan -10 of minder). Lekker veel stro en dan kunnen ze het prima redden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:04

mijn hok staat zowiezo niet op de grond want de ren zit eronder, dus gaan ze met eent rapje naar boven en dan komen ze in hun hok wat weer in een nachthok en open hok verdeeld is. Ik heb de nijnen pas net sinds vandaag dus hoop wel dat ze nog goed wennen aan het buiten zijn. Maar denk het wel :j

En nu vraag ik me dus af, in wat voor hok hebben jullie ze dan buiten zitten?? :D

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:06

ivm ruimtegebrek (woon op appartement) 'woont' mijn ene konijn buiten op het balkon in zijn blokhut en het andere konijn staat binnen. 6jr geleden stonden ze dag en nacht buiten, samen met de cavia (woonde toen nog thuis). m'n konijntjes zijn al best oud (9 en 10 jaar). wanneer het erg koud wordt, hang ik zo'n jutezak voor het hok buiten. dan blijft de warmte in het hok.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:12

Mijn konijnen blijven ook buiten, eerste jaar voor ze. Ze zitten in een groot simpel houten hok met lekker veel stro. Het gaas heb ik nu afgedicht met plastic zodat het binnen ook lekker warm blijf en het hok staat op 2 houten balken. Overdag gaan ze nog steeds lekker naar buiten.

Dan zit er binnen nog een konijn, in een terrarium. Deze is een vondeling en is/was er niet al te goed aan toe. Deze blijft dus de winter lekker binnen en als het goed gaat met mijn konijnen, gaat hij in het voorjaar naar buiten. Anders een ander adresje voor hem zoeken...

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:13

Mijn twee konijntjes zitten het hele jaar door buiten. Ze hebben een grote ren met een hok op pootjes erin. Als het koud wordt dan doe ik meestal een plexiplaatje voor het gaas ivm met de wind. Verder wat extra stro in het hok en goed opletten dat het water niet bevriest. Maar ze zitten vaker buiten in de ren dan in het hok.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:14

ik heb al 25 jaar konijnen en altijd buiten gehad.
ook met -20,paar jaar geleden?

ze zitten zo:
Afbeelding
ik zet regelmatig het hok helemaal open zodat ze in de tuin kunnen rondrennen.

als het erg koud word gaat er een oude deken voor het hok langs,en krijgen ze wat extra hooi.
scheelt dat ik 2 konijnen heb,die kruipen lekker tegen elkaar aan :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:17

Ik zat er inderdaad ook aan te denken om wanneer het erg koud word, er een deken oid voor te hangen.

Mijn ren is alleen nog niet klaar maar ze kunnen we naar beneden in een klein stukje ren dat onder het hok zit. Wil deze nog groter maken maar voor nu gaat het wel prima.
Kan ze niet los laten lopen omdat wij geen afgesloten tuin hebben :P Dan heb ik ze straks overhet hele erf lopen en ik heb ook een paar hele lieve, grote, rooie, jaagkatten :+

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:20

Mijn konijnen hebben ook 2 verdiepingen en het is vrij ruim (2m lang, 1,2m diep en 1,6 hoog), we hebben het toen laten maken bij een man die gepensioneerd was en alle opbrengsten naar een ziekenhuis in Polen stuurde. Hij deed het bijna voor kostprijs voor het hout en we hebben er dus niet veel voor hoeven betalen. Het slaaphok is alleen wel met een grote ingang, vandaar het plexiglas ruitje voor het gaas. En ze lopen elke dag in de tuin.

Je hebt dus 2 konijnen, ts? Dan blijven ze wel warm hoor. Heb je een foto? Gefeliciteerd ermee ;)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:25

Ja ik heb er 2 :j dwerghangoortjes, wit met vlekjes. Ze zijn nu een week of 8.

Heb net foto's gemaakt, zal ze zo even posten. Ze zijn momenteel nog naamloos dus als iemand nog suggesties heeft :+ Het zijn 2 dames.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:26

ellepel springen jou nijnen daar niet overheen? :)) Of heb je het normaal overdekt?

Mijn hok:
Afbeelding

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:27

Mijn ouders houden ze buiten.
Als het gaat vriezen moeten ze alleen vaak de drinkflesjes verversen en hangen ze jute zakken voor de hokken voor extra warmte.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:30

Ik heb 2 konijntjes. Eentje van 3 en eentje van 14. Zij zitten al heel hun leven buiten. In de winter krijgen ze meer hooi om zich in weg te steken. Geen enkel probleem tot nu toe.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:32

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:37

@x_marr, dat is ook een mooi hok zeg, dan dat ze eroverheen zouden springen vroeg ik mij ook al af :=

Dit is dus mijn hok;
Afbeelding

1 van de nijns heeft zich al beneden gewaagd
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De andere is wat onzekerder en zit lekker in het nachthok.
Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:42

Aaaah wat een leukerds! :+:
Zal trouwens wel even je lik/knaagsteen eruithalen, kan niersteen(als dat het was iig) veroorzaken. (te veel calcium)

Jilleroo: Ik zou je konijn naar een opvang brengen, weet je zeker dattie weer goed terecht komt en samen met een partner :)
op www.bunnybunch.nl staat ene lijst met opvangen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:44

Oh serieus? :oo Dacht dat ze dat lekker vonden, zo'n knaagsteen, haal het er direct uit.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:46

Ja, vind het ook erg stom dat het nog verkocht wordt voor konijnen en cavia's etc.
Voor te knagen kan je beter een wilgentak geven :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:48

En die langwerpige knaagstokken dan, waar zaden e.d. aanzitten, kunnen die wel?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:50

opvangs zijn leuk , maar dan zit ik al met 1 probleem, dan moet ik hem daar zelf heenbrengen en ik ben niet in staat dat te doen momenteel.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:50

Heel gezond zijn ze niet(het is snoepgoed voor konijnen :))), maar ziek kunnen ze daar niet van worden geloof ik :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:52

Ik houd het maar bij een appeltje erbij denk ik :+ :))