kattenvraagje..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

kattenvraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 14:53

oke... ik sta op mn toppunt van irritatie op dit moment..
wat doe je tegen een kat (5 maand) die alles afbreekt?!

hij heeft al 3 telefoonopladers doorgebeten, vanmorgen kom ik aan het kijken heeft ie mn stijltang doorgebeten, gister mn laptopoplader!!

hij sprint hoog in de lampen bij ons (we hebben van zulke stoffenachtige die aan de grond beginnen)

en nu weet ik niet meer wat ik moet doen...

ik heb overal al mispoes opgesprayed.. (dan zouden ze uit de buurt moeten blijven) met een plantenspuit water op hem spuiten als ie wat doet... schreeuwen..
ALLES

hij word in december gecastreerd.. misschien helpt dat nog iets. (dat ie dan wat rustiger wordt)
maar ik weet het anders echt niet meer?

iemand tips? ;(

vuurneon

Re: kattenvraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:55

Komt je kat wel buiten?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:56

Dit hadden wij inderdaad ook, tótdat de kat naar buiten kon.. Dat scheelde zóveel!

Solaria_Liz

ik heb hier een dame van 1,5 jaar die ook alles afbreekt dus ik kijk even mee :) Madam heeft 2 kattenbakken ( heb ook 2 katten) en nog vind ze het nodig om haar behoeftes op de vloerbedekking te doen..

Myca

Misschien moet je juist ergens een kattengrasluchtje op spuiten.
Daar zijn ze helemaal gek op, dan wordt de rest minder interessant.

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:57

Castreren helpt we iets, maar het blijven kleine etterbakken. Bij ons slopen ze constant het behang van de muren (vandaag is toevallig net het behangen klaar, dus ben benieuwd). Wij hebben zelfs 1 muur met schroten gedaan, omdat die muur fungeert als krabpaal en klimobject. Verder kunnen die van mij niet naar buiten (zit 4 hoog) en ik denk dat dat ook een reden is. Dus zodra wij verhuizen gooi ik ze gelijk buiten ;)
Laatst bijgewerkt door Sissavi op 31-10-09 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 14:57

ja dat durf ik niet zo goed... ten eerste hij is nog niet gecastreerd.. ten tweede ben ik bang dat ie niet meer terugkomt.. of overreden word of wat dan ook.. en wij hebben best veel honden hier in de buurt...

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:59

Terugkomen doen ze wel hoor. Die van mij is 4 hoog van t balkon gevallen en kwam na 1.5 week terug naar de plek waar hij geland is.

vuurneon

Castreren zou ik sowieso doen en heb je een tuin? Want dan kun je ook best een stukje afzetten voor de kat (kattenren maken oid :P). Af, wie weet vind je kat het ook leuk om met een tuigje te lopen!
Denk dat dit blijft zolang de kat binnen blijft: zo te horen heb je geen binnenkat.

Ze komen inderdaad wel gewoon terug: ze weten waar hun huis is :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-10-09 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

EstherMe

Mijne houdt ook van wilde spelletjes, maar dat is een poes. Nu komt ze buiten af en toe en ze is al weer een stukje rustiger!
Nog steeds heeft ze haar buien, maar dat hoort bij de leeftijd :)

Ik ben ook wel bang dat haar iets overkomt omdat ze zo jong is (ook 5 maanden) maarja ze stond te springen voor de deur, dus dan liever een gelukkige kat die naar buiten kan!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 15:01

bah vind het maar eng als ze naar buiten gaat hahaah
maar goed.. dit is ook niks..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 15:07

ow trouwens.. ik heb een tuin.. en heb een tuigje.. maar ook al doe ik die zo strak om.. krijgt ze ook wel weer af... en loslaten in de tuin kan niet.. want dan komt ze ook weg haha

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:08

DianneF schreef:
ja dat durf ik niet zo goed... ten eerste hij is nog niet gecastreerd.. ten tweede ben ik bang dat ie niet meer terugkomt.. of overreden word of wat dan ook.. en wij hebben best veel honden hier in de buurt...

Wij hebben onze katten allemaal vanaf 5/6 maanden naar buiten gelaten. Onze katten lopen nu vaak buiten, en als we thuiskomen gaan ze met ons naar binnen, of als ze voor de deur doen komen ze binnen en dan gaan ze binnen hun gangetje. Mijn katten die ik 5/6 maanden binnen heb gelaten gaat absoluut niet verder dan 2/3 blokken verder.

Wij wonen trouwens ook vlakbij grote weg/honden etc. maar ons kat zit meestal in de achtertuin/voortuin of rond het huis heen en alleen als wij ergens heen lopen loopt ze mee, maar dan ook niet verder dan hierboven staat.
Laatst bijgewerkt door Hinata op 31-10-09 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:09

Soms moet je ze loslaten! Wij hebben ook net een nieuwe kat, eerst een lange tijd binnen. Daarna voor het eerst buiten, wel spannend hoor. Maar hij kwam altijd terug. En hij mag niet 's nachts buiten, als we hem dan roepen als het donker is rond half 11, komt hij altijd! :)

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:11

Misschien niet het antwoord wat je wil horen , maar keer op keer op zijn kop geven en anders een keer een tik op zijn billen.
Meestal verschieten ze ervan en zullen ze het niet gauw weer doen.
Of met een plantenspuit wat water spuiten als hij iets doet, de meeste vinden water niet leuk.

En zo gauw mogelijk castreren.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:15

plantenspuitje bij de hand houden en als hij het weer doet dan gericht spuiten. soms helpt het wel en soms niet, je moet in iedergeval niet schreeuwen..

kun je niet een soort kattenren maken met kippengaas???

vind het wel jammer als een kat niet naar buiten kan

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:20

Oh plantenspuit werkt trouwens prima, 1 keer spuiten als ie iets verkeerd doet, en volgende keer dat je plantenspuit pakt alsie iets doet staat ie metteen op zolder!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:22

behalve bij die van mij ;) die hefet daar echt geen respect voor!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:22

Haha die van mij wel, die heeft hem nu wel door dus rent ze niet meer naar zolder, maar ze weet dan wel dat het fout is.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:26

Ik zou zeggen, laat je kat chippen(zo kunnen ze je vinden als er wat gebeurt met de kat) en lekker buiten laten. Daar kan ie z'n energie kwijt. Blijkbaar verveeld hij zich gewoon binnen. En is het dus geen binnenkat.
Die van mij is altijd buiten, komt alleen thuis om te eten en af en toe een paar uur slapen en dan gaat ie weer.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:30

Neem een vriendje/vriendinnetje voor je kat. Ik heb ook 2 kittens van 4 en 5 maanden thuis die niet buiten komen. Ik had eerst alleen Patser maar omdat ik onregelmatig en fulltime werk vond ik het sneu dat hij veel alleen thuis was. Kleine week later is Plum gekomen en het zijn dikke maatjes die enorm veel samen spelen, ook als ik niet thuis ben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:55

Plantenspuit, schreeuwen, van het aanrecht af sodemieteren (mijn katertje moest en zou persé op het aanrecht toen hij klein was) helpt hier allemaal geen reet. Wat wel een oplossing was: veel met hem spelen, gezelschap van een andere kat. Een jonge kat moet zijn energie kwijt kunnen, en als je het niet eens bent met de manier waarop hij dat doet, kanaliseer die energie dan.

Laat 'm niet buiten (buiten je tuin) voordat hij gecastreerd is. Voor je het weet bezwangert hij alle poezen in de omgeving en loopt hij kattenaids of weet je veel op. Castreren kan vanaf 6 maanden maar niet alle dierenartsen doen dat. Castratie heeft mijn kater niet direct veel rustiger gemaakt, dat werd hij pas toen hij uit de puberteit kwam (hij is nu 3 jaar en 4 maanden)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:09

Je kat binnenhouden :')..
Ik zou ook alles kapotmaken als ik al 5 maanden binnen zou zitten...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:13

Bij mij zijn er ook al 2 opladers kapot gebeten, gelukkig die van mn laptop niet. Ik probeer ze zelf goed bezig te houden met speeltjes enz.
Mijn katten zijn 3 maanden en zijn ook nog binnen, afentoe met tuigje om mogen ze naar buiten. Maar wacht nog even tot ze wat ouder zijn.

Marije112: vind beetje rare opmerking, zoveel katten blijven hun hele leven binnen :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:16

Nou, als ik er ook maar over na zou denken om een van de katten binnen te houden breken ze stuk voor stuk het huis af, dat heb ik dan liever in de tuin hoor...

Onze kleine ukkepuk is van de week gecastreerd (nu 7 maanden maar meneer begon ontzettend te sproeien :+ ik vond het eigenlijk nog errug vroeg ) maar het lijkt wel alsoffie met de dag wilder wordt. (Of het komt omdat hij een paar dagen niet naar buiten mocht vanwege infectiegevaar.. )

In elk geval, ik zou proberen het beesie naar buiten te doen en veel met hem te spelen.

Onze jongste kat loopt trouwens al vanaf 3 maanden buiten (met de andere katten als oppas... ) en toen kwam het ding toch nog niet over de schutting heen....