Waar gaat je kat heen na overlijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Begraven in de tuin
78 (56%)
Laten cremeren (en in urn bewaren)
30 (21%)
In de kliko
7 (5%)
De Rendac
10 (7%)
Anders, namelijk...
12 (8%)

Totaal aantal stemmen: 137

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:01

Naar aanleiding van een gesprek wat we net in ons HK topic hadden over waar je je kat heen zou doen als hij/zijn ter overlijden zou komen, dit topic.

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen of hebben gedaan.
Toen mijn kat overleden is, hebben we hem laten cremeren..
Laatst bijgewerkt door Sodeletuut op 29-10-09 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Re: Waar gaat je kat heen na overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:02

begraven op een mooi plekje

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:02

Ik heb mijn Maine Coon in 2001 laten cremeren en de urn staat hier bij mij thuis. Sientje was alles wat ik nog van mijn moeder had toen ze overleed en dus wilde ik haar een speciaal plekje geven.

Overigens zou ik dat niet met mijn huidige 3 poezen doen denk ik...

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:04

Heb nooit een kat gehad, maar ik denk dat ik hem gewoon op een mooi plekje zou begraven.. Doen wij met al onze huisdieren (maar die zijn kleiner)

Imaginaerum

Toen Miles in mei overleed hebben we hem begraven in de achtertuin.

Sjolvir

optie laten cremeren en uitstooien mist.. (groeps crematie versus crematie kat alleen.. )

overigens ligt het eraan, als kan ergens begraven, als niet kan, groepscrematie
(en dan worden ze dus automatisch uitgestrooid, anders krijg je 5 katten in 1 urntje... ;) :+ :D wel gezellig..
of 2 katten en 1 hond, of... )

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:08

Ik laat mijn katten individueel cremeren als ze zijn overleden wel wat duurder maar ik wil niet de kat van een ander mee naar huis.
Daarna uitstrooien op een mooie plek.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:09

Toen Grolsch verdronken was kwam ik er na drie maanden net te laat achter dat hij gevonden was. Ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat hij net die morgen was afgevoerd. Hij had drie maanden in het water gelegen. Ik weet niet wat er met hem is gebeurt.
Biertje is hier thuis overleden. Mijn bonuskids wilden perse dat er een kistje om heen ging en toen is hij waar alle andere dieren bij waren begraven in de tuin.
Baileys hebben we bij de dierenarts in laten slapen. Op de terugweg heeft mijn dochter hem vast gehouden en thuis hebben we hem samen begraven. De eerste schep had ik echt heel veel moeite mee.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:09

Begraven op een mooi plekje ergens in de tuin.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:11

In de achtertuin. Daar ligt Max ook :).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:12

hihi straks krijgen ze ruzie in de urn :D

Hopelijk kan ik de kat bij de DA achterlaten en dus mee met de Rendac :)
Hebben niets met de omhulsels.... kan ook best zijn dat hij met de vuilnis meegaat als hij thuis komt te overlijden: als ik bv op vakantie ben, dan doet pa de kat in de kliko als het binnen een paar dagen vuilnisophaaldag is.
Want ik durf de kliko niet te openen als er een dood dier in ligt := (onze hamster, cavia en kippen zijn ook met de vuilnis meegegaan) En het is natuurlijk heel vies als de kat er 2 week in moet liggen...
Nee, het wordt de rendac! :) Dus alsnog de groepscrematie wat dat betreft!

(onze tuin is ook niet geschikt nu op er iets in te begraven: mama is errug fanatiek geweest met bestraten... dus het is nu 1 groot terras)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:13

Begraven zou ik nooit kunnen, ik ben gek op verhuizen en het lijkt me verschrikkelijk om je kat dan achter te moeten laten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:13

Carm, je bent een belangrijke optie vergeten: de Rendac (want daar gaan de dieren heen die bij de DA achterblijven),

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:15

TOen ik nog thuis woonde werden de katten, hamsters etc ook altijd begraven. Officieel schijnt het niet meer te mogen als ze ingeslapen zijn bij de DA, in andere gevallen weet ik het niet

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:15

Ik zou ze idd nooit begraven in de tuin...niet dat ik veel ruimte heb (heb ook veel steen) maar vind het gewoon geen fijn gevoel. :+ Ik denk dat ik ze ook bij de DA achter zou laten...worden ze gewoon gecremeerd en uitgestrooid.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:16

Ik zou mn poezen graag willn begraven in het bos of de tuin oid, ware het niet dat mn ene poes doodsbang is voor 'buiten' én we geen tuin hebben... Hopelijk tegen de tijd dat ze overlijdt wel, anders wil ik wel cremeren maar weet niet hoe vriendlief daar over denkt. Andere poes zelfde verhaal maar wel gek op buiten dus ook liefst tuin en anders cremeren. Ik wil geen urn oid hoor, liefst uitstrooien op een plekje waar ze veel van hielden ofzo, of ergens in verwerken. Deze beestjes betekenen toch wel heel veel voor me :j

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:17

rainbow8 schreef:
Toen Grolsch verdronken was kwam ik er na drie maanden net te laat achter dat hij gevonden was. Ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat hij net die morgen was afgevoerd. Hij had drie maanden in het water gelegen. Ik weet niet wat er met hem is gebeurt.
Biertje is hier thuis overleden. Mijn bonuskids wilden perse dat er een kistje om heen ging en toen is hij waar alle andere dieren bij waren begraven in de tuin.
Baileys hebben we bij de dierenarts in laten slapen. Op de terugweg heeft mijn dochter hem vast gehouden en thuis hebben we hem samen begraven. De eerste schep had ik echt heel veel moeite mee.

allereerst heel vervelend, maar die namen _O- _O- _O- :') grolsch verdronken _O- _O- _O- :') en sorry, vind het echt sneu en is ook echt zielig als ze verdronken zijn...maar omg. hihi...en biertje :D wat zijn bonuskids?

Mic

ik zou het liefst mijn dieren bij mij in de tuin begraven maar het probleem is als je nog een keer gaat verhuizen. Onze kat Pietje hebben we wel in de tuin begraven maar onze hond Flair hebben we individueel laten cremeren. Ik moest er niet aan denken als ze achterblijft in de tuin als wij verhuizen en de nieuwe bewoners gaan precies op die plaats graven !

_janet_

de meesten liggen hier begraven op het erf.
Een andere hebben we achter gelaten bij de DA, en die is weg gegaan voor destructie (wat met de meeste katten gebeurd als je ze achter laat bij de DA tenzij je aangeeft dat je ze wil laten cremeren)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:18

Bij de dierenarts de ton in. Zodra het dier overleden is, is het lijf slechts een leeg omhulsel..

Rachelll

maar goed nu weer serieus. begraven in de tuin of crematie en in een urn :Y)
overigens ligt er al een fretje in de tuin, maar wat jullie zeggen met verhuizen :(:)

Solleke_Noah

In de tuin. Hij is 16 jaar jaar bij mij geweest, ik zou hem echt niet kunnen meegeven met iemand anders...

Sjolvir

zonnebloem18 schreef:
Begraven zou ik nooit kunnen, ik ben gek op verhuizen en het lijkt me verschrikkelijk om je kat dan achter te moeten laten.

ahum dat is toch soort van de kliko???

begraven als je dat doet, niet in kistje, niet in plastic bakje of zo, zo naturel mogelijk.
Aangezien je anders als je x aantal jaar later je tuin omspit of verhuist er van alles boven komt wat je niet wilt tegen komen.
Tevens minstens 60 cm aarde bovenop je dier, anders heb je kans dat ahum.. iets anders het weer opgraaft..
Overigens is hamster in je stadstuintje van 2 bij 2 wel te doen, je new foundlander wordt al stuk lastiger....

Helma_Amber

Hier vlakbij is een crematorium voor huisdieren. Als een van de katten overlijdt, dan breng ik ze daarheen.
Ik word er niet vrolijk van als ze hier in de achtertuin ergens onder de grond liggen. Ook is de tuin daar niet groot genoeg voor.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:19

AngeliqueB schreef:
Bij de dierenarts de ton in. Zodra het dier overleden is, is het lijf slechts een leeg omhulsel..

je hebt gelijk, maar nee...gewoon het idee... ;(