Kat stinkt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Kat stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:09

Onze kat is vorige week vrijdag geopereerd aan zijn kruisbandje die hij
had gescheurd (ja we hebben er nu 2 die het hebben.. -O- ) maar
omdat hij zijn hechtingen eruit haalde heeft hij een kraag gekregen,
wat hij vreselijk vind, maar hij kan zich nu ook niet wassen en omg
wat stinkt die! Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet wat
we het beste kunnen doen om het huis wel fris te laten ruiken? Hij
zit in de computerkamer en als je daar binnen komt ruik je meteen die
vieze "zweet" lucht... (hij mag geen trap lopen etc dus hij blijft in 1
kamer)

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Kat stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:11

Andere kat erbij zetten die hem kan wassen of zelf even met een lauwnat washandje eroverheen gaan op de plekken waar je wel mag komen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:13

wij hebben 2 katten, zijn broertje en zusje, alleen ze mogen elkaar meestal niet :+ en hij moet echt rust hebben en mag niet lopen, en ze jutten elkaar nogal op... dus beslist geen andere kat bij... Puk is zelf ook niet meer de beste ter been, rugbeschadeging opgelopen bij de 2e operatie aan haar kruisbandje (ja hele kruisbandjes geschiedenis -O- )

Wassen met een washandje zal denk ik erg moeilijk gaan, hij is nu niet zo lief omdat die erg pijn heeft van de operatie, hij is lief totdat je hem wil optillen (kijk mij maakt het niet uit, maar wil hem geen trauma geven, gezien hij nu echt weerloos is en amper kan lopen)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:15

Vraag me af of het wel normaal is dat hij nu zo stinkt, hij zal misschien wat gestresst zijn. Als hij zo blijft stinken misschien even na vragen bij de dierenarts misschien komt het wel vaker voor en hebben zij de oplossing. Misschien kan je de kamer iets beter ventileren als het echt zo'n walm is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:18

Het lijkt mij normaal, hij slaapt gewoon veel, hij kan zichzelf dus helemaal niet schoonwassen, dan gaat een kat stinken. Puk heeft geen kraag gehad en die rook ook gewoon prima. Daarom was ik ook benieuwd naar ervaringen met een kraag, gezien dit de eerste keer is voor ons dat de kat een kraag heeft...

En ervaring met een kruisbandje mag je altijd met me delen, maar gezien het weinig voorkomt zal het wel niet gebeuren := wij hebben juist weer de enige katten in de omgeving met een gescheurd kruisbandje

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:36

Heeft hij niet misschien ergens geplast waardoor het zo stinkt.
Op een kleedje, kussen of achter een kast ofzo.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 13:37

het ruikt niet naar kattenpis, dat heeft een ergere geur, dit is echt zweetlucht :P hij doet zijn behoeftes in de kattebak ontdekte wij.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:01

er bestaat droogshampoo voor katten, misschien kun je dat proberen, of gewoon met babypoeder en dan goed uitborstelen, dan maar even kraag af, dan kun je er goed bij. Eerst inpoederen en even in laten trekken en dan weer uitborstelen. er ondertussen wel bij blijven uiteraard.
Weet je wel zeker dat het niet de wond is die je ruikt (even goed snuffelen aan hem)? dan moet je naar de DA!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 14:05

De kraag moet er 10 dagen aan blijven, schijnt lastig om te doen zijn, en al helemaal bji hem, hij wil je liever vermoorden dan dat ding weer om :+

Maar ik zal als ik thuis ben even ruiken, maar denk neit dat het de wond is hoor, het ruikt echt naar een kat die zweet en erg klam is (denk maar aan een kat met koorts) Ik zal dan thuis even kijken wat we kunnen doen, en de DA bellen, want het stinkt nog erger dan de kattebak :+ ik kan het weten want ik heb een half jaar met de andere invalide poes in mijn kamer gezeten met een kattebak :')

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:08

Je hebt in de dierenwinkel soort washandjes met lotion erop, dat hoef je ook niet uit te wassen. Lijkt me nog handiger dan droogschampoo. Ze zijn van het merk gimpy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:29

Is de wond wel mooi schoon?
Want daar kan ook een vreselijke lucht vanaf komen als het aan het onsteken is... ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 14:32

De wond is wel mooi schoon, het ziet er niet echt ontstoken uit, ik zal anders wel proberen vanavond of morgen een foto van de poot te maken, maar voor zover ik weet zou het dat niet kunnen zijn, maar het zekere voor het onzekere dan maar haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:34

Even z'n temperatuur opmeten, dan weet je direct of het ontstoken is. Bij een ontsteking zal de kat namelijk koorst hebben.

Ik hoop voor je dat 't probleem snel opgelost kan worden. Want 'n stinkende kat in huis is niet erg prettig...

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:37

Nou kan me best voorstellen dat het beest gaat stinken als hij zichzelf niet kan wassen, maar zijn temp checken kan nooit kwaad. Bij geen koorts toch maar even naar de dierenwinkel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:52

lifaya schreef:
Het lijkt mij normaal, hij slaapt gewoon veel, hij kan zichzelf dus helemaal niet schoonwassen, dan gaat een kat stinken.

O maar dat is niet voor de regel hoor, ik heb hier heel wat katten gehad met kappen op tot wel een maand,
en die rook je beslist niet.
Maar bij één dus wel, ook zo'n vieze zweetlucht als waar jij het nu over heb, en die had een ontsteking in de wond....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 14:55

Chiqa schreef:
lifaya schreef:
Het lijkt mij normaal, hij slaapt gewoon veel, hij kan zichzelf dus helemaal niet schoonwassen, dan gaat een kat stinken.

O maar dat is niet voor de regel hoor, ik heb hier heel wat katten gehad met kappen op tot wel een maand,
en die rook je beslist niet.
Maar bij één dus wel, ook zo'n vieze zweetlucht als waar jij het nu over heb, en die had een ontsteking in de wond....

Oke! Wel raar, want het ziet er wel gewoon heel schoon en netjes uit, niet ontstoken ofzo!
Maar ik zal dan wel even een foto maken en kijken of we de temperatuur kunnen opmeten en anders de DA weer bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:07

chocobroodje schreef:
Nou kan me best voorstellen dat het beest gaat stinken als hij zichzelf niet kan wassen, maar zijn temp checken kan nooit kwaad. Bij geen koorts toch maar even naar de dierenwinkel ;)

Honden wassen zichzelf níet zoals katten, en die stinken ook niet per defenitie meer dan katten, ondanks dat ze veel minder tijd besteden aan vacht verzorging.

Dus er is een kans aanwezig dat het niet aan het "niet wassen" ligt.
De kat zit ook opgesloten in een schone kamer met een pootje dat nog zeer doet, dus erg vuil en bezweet zal hij niet zomaar worden.
Een kat die dagelijks lekker buiten speelt zal sneller vuil en bezweet raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:36

Ben benieuwd hoe het nu met het katje gaat van TS, ben je al wat wijzer waar de geur vandaag kwam?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:14

nou de wond die stinkt in elk geval niet, ik denk echt dat het gewoon de lichaamsgeur moet zijn in combinatie met de kattenbak en alles, de won zelf is erg schoon en de kat is nu erg levendig en aanhalig, dus ziek is die in elk geval niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:42

Ik heb foto's gemaakt van de wond, is dus vorige week vrijdag geopereerd, ben ze nu op de pc aan het zetten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:46

en de kap afhalen en erbij blijven zodat die zichzelf kan wassen
mijn kat moest ook een kap om, bij ontstoken afgerukt pootje, maar kwam steeds klem te zitten met pootjes tussen de kap, dat ik hem afgedaan heb
hij likte niet aan de wond, en kat voelde zich happy

als je errbij blijft kan je hem toch in de gaten houden
en bij omdoen even hulp vragen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:47

Figaro haalt de hechtingen eruit, vandaar die kraag. Alleen de kraag afdoen en weer omdoen is geen optie gezien hij heeeeel moeilijk is daarmee en je hem dan onder verdoving moet brengen denk ik zo...

de foto van de wond:
Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:49

krijgt hij antibiotica?misschien dat dat door zijn huid ruikt?
Of inderdaad die wond..

ik zie de foto...dat ziet er goed uit.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:50

Vind het er opzich niet slecht uitzien hoor, maar bij onze hond was de wond ook ontstoken en daar zag je heel weinig van. Het voelde wel een beetje warm, maar zag er netjes uit en onze hond was heel actief. Pas toen we terug kwamen voor controle bleek het niet goed te genezen.

we moesten wel vrij snel op controle dus ze heeft er niet superlang mee gelopen ofzo, maar in het begin had ze niet zoveel symptomen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 22:53

Hij krijgt elke dag wel een soort van pijnstillers heb ik begrepen (ik kan daar nu niet mee helpen, vanwege stage, ik vertroetel hem alleen :+ ) misschien dat dat ook kan bijdragen hieraan?