Muis binnen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Everytime

Muis binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 23:50

Moet even mijn hart luchten.

Er zit een muis binnen :wow: :wow: :wow:

BEN BANG :oo

Corellaa

Re: Muis binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:51

heb je geen kat of hond :') ?

Of een vader of een ander mannelijk figuur :))

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:51

God, dat had ik vorige week ook, een dooie. De buuf heeft um opgeschept en weggegooid. :')

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:52

_O- Een MUIS? _O- Nou wees niet bang, hij vreet je niet op! :)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 23:52

Ja heb een hond maar die krijgt hem niet te pakken :Y)
Me moeder wil hem niet vangen want ze zit een spelletje te doen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:52

Awww zo'n lief muisje? :D Als je hem ziet en je vind hem echt eng, gewoon even luidruchtig je bureaustoel achteruit schuiven of een sleutelbosje in z'n richting (niet raak, da's sneu :o ) gooien.. beestje weet waarschijnlijk niet hoe gauw hij weg moet zijn, je bent zo'n beetje meer dan 100x groter dan 't muisje in kwestie :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:53

Moet je mijn Jack Russel even lenen? }>

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:53

haha, een muis :D

Ik stuur de kat erop af :D

Tegenwoordig probeer ik soms muisjes te redden :o

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:54

Ik ken dat probleem. :(

Ik heb ooit een muis op mijn kamer gehad. Ik zag hem gewoon rennen over mijn bed! Ik deed gelijk de deur dicht en smeet van alles en wat door mijn kamer en riep mijn moeder erbij en met mijn moeders hulp hebben we hem kunnen doden en daarna wist ik niet hoe snel ik gif/vallen in mijn kamer moest plaatsen. De eerste dagen was ik wel bang in mijn kamer.

Vraag aan je ouders of ie mee kan helpen met killen of koop anders vallen/gif. En maar hopen dat ie uit de buurt blijft van je kamer!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:54

een muis opzich vind k niet eng..
meer t feit dattie weg wil en allerlei kanten opvlucht/rent/springt :):)

Mijn jackies mag je ook lenen, die vangen tegenwoordig meer muizen als de katten :')

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 23:55

ja hij gaat telkens onder de vaatwasser zitten :\

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:55

Zou niet te bang zijn. Gewoon blijven adem halen morgen haal je muizenkorrels of vallen hij zal je heus niet opeten vanacht. Ik snap niet dat je zo bang kan zijn van zo'n klein beestje, Voor dingen die je kan vermorzelen door erop te gaan staan hoor je niet bang te zijn(igg niet hier in nederland)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 23:56

We hebben al een klem gezet :o , maar niet dichtbij genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:56

Je kan ook een muisvriendelijke val kopen, isse schattig, wordt het misschien ooit nog je huisdier O:)

Maar serieus, iemand opperde gif maar gif vind ik persoonlijk wel wat sneu, dat schijnt echt een gruwelijk nare dood te zijn..

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:57

Ik had er laatst 1 onder me zadel zitten. Vond het zo eng..
Gelukkig kwam de kat later, die ging hem plagen :D.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 23:57

Gif is zielig dan gaan ze van binnenuit langzaam dood -O-

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:58

WildWings schreef:
Je kan ook een muisvriendelijke val kopen, isse schattig, wordt het misschien ooit nog je huisdier O:)

Maar serieus, gif vind ik wel wat sneu, dat schijnt echt een gruwelijk nare dood te zijn..

Dat kan best, maar het is wel mijn huis en ik verdraag de gedachte niet dat er een muis rondloopt die alles onderschijt en aan alles knabbelt. Dan wil je gewoon zo snel mogelijk een muizenprobleem wegwerken. Dat doen de meeste mensen, lijkt me.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:02

Wij hebben ook wel eens gif gebruikt, het is heel lastig om je muizen op een humane manier te doden en je wil er toch vanaf. Ik ben persoonlijk ook niet zo'n fan van die vallen dat is ook pijnlijk als de muis niet direct dood is. Katten zijn eigenlijk het beste zijn ze teminste gauw dood.

Ik vind nog steeds dat de beste manier om muizen te bestrijden is ze gewoon geen fijn huis aan te bieden. Gewoon je eten opbergen, zorgen dat het goed schoon is etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:03

Joh, het was geen persoonlijke aanval hoor, gewoon mijn mening erover. Daar schijnt een forum voor te zijn heb ik ooit vernomen :D

Ik denk persoonlijk dat een (diervriendelijke of 'gewone') muizenval net zo snel of sneller is dan gif, en in ieder geval stukken diervriendelijker. En ja, dat laatste telt voor mij ook mee, ieder zo z'n eigen idee toch? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:04

Haha nou liedje, bij de katten die ik ken gun ik het de muisjes toch meer om in een val te lopen. :D Die spelen doorgaans een hele tijd met muislief totdat ze het zat zijn, dan lopen ze weg en laten ze 'm creperen... dat is ook weer niet alles :=

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:06

Tussen het hooi en stro hebben wij ook vergif staan... maar dat is ook voor de ratten...

al vangt die kat alles van ons :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:29

Ben niet zo'n fan val vallen omdat wij daar nog wel eens levende (maar zwaar gewonde) muizen uit vissen net zo erg als sommige katten. Ken zelf mjeer katten die ze vaak op opeten.

Vind het beter om muizen te voorkomen dan te bestrijden maar dat werkt in wat oudere huizen vaak al niet zo goed.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:52

Dat treft! Was ik net van plan om een topic te openen,kom jij ermee af :-D
Ik heb dus ook een muis, maar dan wel in mijn kamer! (zit op kamers) De laatste tijd hoorde ik ze altijd rommelen onder mijn vloer, maar zolang ze daar bleven was het ok.
Maar daarnet, ik zat in mijn zeteltje te laptoppen, hoorde ik wel geen gepiepjes naast mij!
Dus, ik keek naar grond, in de hoek waar de verwarmingsbuizen in verdwijnen, en ik hoorde nog zijn stapjes op de parket. En de draden op de grond bewogen.
Nu heb ik al 2 uurtjes niets meer zien langpiepen of scharrelen, dus ik hoop dat ze weg is!

Ik woon indd ook in een oud huis in centrum Brussel, muizenparadijs..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 01:08

We hebben ooit een fladderende muizenval gehad omdat er per ongeluk een musje in terecht was gekomen.. := Sindsdien doen we dat dus ook niet meer, ook omdat onze hond nogal van kaas houdt... ;)

We hebben thuis een tijd terug ook een muis in de kamer gehad. We hebben hem op een diervriendelijke manier kunnen vangen door gewoon een lange posterkoker langs de muur te leggen met één afgesloten uiteinde en een beetje pindakaas aan de binnenkant. Pindakaas is schijnbaar voor muizen onweerstaanbaar, ze vinden het blijkbaar nog lekkerder dan kaas. Dus muisje liep die donkere koker in, wij de andere kant dichtgedaan en we hebben hem ergens weer vrijgelaten :) .

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 01:30

Gewoon de deur openzetten en vriendelijk aan de muis vragen of die een ander onderkomen wilt zoeken.

Werkt altijd.