Mijn compagnon, mijn grote liefde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn compagnon, mijn grote liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:00

Ik mis hem.......

En ik ben dol op mijn kleine Dimo, ik leer hem steeds meer kennen, maar komt zo een band als ik met Beau had, met hem ook wel? Dimo is jong, impulsief, beheerst zichzelf nog niet zo, maar is ook eigenlijk een hele lieve schat.
Maar ik vind het nog zo moeilijk om me aan hem te binden, die andere hond is nog zo vaak in mijn gedachten........

Wie steekt mij een hart onder de riem?

Uthrick

Re: Mijn compagnon, mijn grote liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:02

Gewoon veel leuke dingen met je nieuwe hond doen. Misschien toch wat te vroeg een nieuwe hond genomen.....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:02

Bij elke hond krijg je weer een andere band
dat heb ik nu ook met mn 2e hond

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:05

elke hond is anders en je zult wel een band met hem krijgen maar dan gwn een andere band dan met je vorige hond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:07

Uthrick schreef:
Gewoon veel leuke dingen met je nieuwe hond doen. Misschien toch wat te vroeg een nieuwe hond genomen.....

Ik weet het niet, mss wel.

Leuke dingen doen we, hoor :j
Lauratje_88 schreef:
elke hond is anders en je zult wel een band met hem krijgen maar dan gwn een andere band dan met je vorige hond

Dat zal waar zijn.
De moeilijkheid is, dat ik nu niet blanco ben......

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:22

Ik weet dat het moeilijk is. Je beste vriend verliezen is niet niks. Maar je moet Dimo niet zien als vervanging. Ik denk dat je het beter kan zien als iemand waarmee je de leuke dingen die je voor Beau had gepland nu alsnog kan gaan doen.
Natuurlijk heb je niet dezelfde band als met Beau, maar dat hoeft ook niet. Als je maar gewoon van Dimo geniet, en je met hem amuseert, daar draait het denk ik om.
Vergeet niet, je beste vriend verliezen doet pijn, en is ontzettend moeilijk. Maar misschien is Dimo wel de schouder die je nodig hebt om op uit te huilen, om steun bij te halen, en om afleiding bij te zoeken. Geef dit tijd, het komt vanzelf goed. Beau kan niet vervangen worden, maar als je maar Dimo kan je wel de afleiding geven die je nu zo hard nodig hebt.
Ik weet dat het moeilijk is, maar het komt vanzelf goed. Het kan best even duren, maar uiteindelijk vindt dit wel zijn plaats.
Sterkte ermee :(:)

[edit: typo]
Laatst bijgewerkt door Pluttersput op 24-10-09 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:23

He getver yamcha, net nu je zo'n nieuwe, mooie kanjer hebt moet je niet gaan twijfelen hoor... wat zou Beau van Dimo vinden? Zijn er dingen waarin ze op elkaar lijken?

En weet je wat ik denk? Je hecht je al aan hem. Dat je nu dit topic opent, is dat niet omdat je je schuldig voelt tegenover Dimo? Dat je niet van hem kunt houden? Je houdt al van hem. Op een ANDERE manier dan je van Beau houdt, maar het is dan ook een andere hond. Dimo is geen vervanger. En dat je van Dimo houdt betekent niet dat je niet ook nog heel veel van Beau kan houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:26

Thanks, Pluttersput, dat had ik net even nodig denk ik......
hestejente schreef:
He getver yamcha, net nu je zo'n nieuwe, mooie kanjer hebt moet je niet gaan twijfelen hoor... wat zou Beau van Dimo vinden? Zijn er dingen waarin ze op elkaar lijken?

En weet je wat ik denk? Je hecht je al aan hem. Dat je nu dit topic opent, is dat niet omdat je je schuldig voelt tegenover Dimo? Dat je niet van hem kunt houden? Je houdt al van hem. Op een ANDERE manier dan je van Beau houdt, maar het is dan ook een andere hond. Dimo is geen vervanger. En dat je van Dimo houdt betekent niet dat je niet ook nog heel veel van Beau kan houden :)

Ik dat dat Beau Dimo onder zijn hoede genomen zou hebben, en hem alles zou leren wat hij weten moet....... En Dimo zou Beau geweldig gevonden hebben......

Ik moet huilen om je reactie, ik vind het mooi wat je zegt..... mss hou ik idd al wel van hem.......

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:28

Lieverd, ik houd ook van mijn paard. Steeds meer. Hoewel ik dacht dat ik na mijn bijrijdkanjer Beer voorlopig niet om een ander paard zou kunnen geven.

Beau kan Dimo niet onder zijn hoede nemen. Maar jij wel. Doe dat, en maak er net zo'n fijne hond van. Dimo kan er niets aan doen dat Beau er eerst was. Beau ook niet. Ze kunnen er ook tegelijkertijd zijn, en is het dan niet mooi dat Dimo ook nog eens naast je staat? En wacht op een commando of een knuffel van zijn nieuwe baas? Hij houdt namelijk ook van jou. Dat weet ik zeker.
Laatst bijgewerkt door Koper op 24-10-09 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:32

Ik weet hoe je je voelt :) Daarom kan ik je dit vertellen, en kan ik je vertellen dat het goed komt.
Ik heb altijd ontzettend genoten van Beau, van zijn foto's, zijn verhalen. En als een hond zich ergens fijn kan voelen, is het bij jou. En het is inderdaad wat hestejente ook zegt: ik denk ook dat je al van Dimo houdt, juist omdat je dit topic maakt. Het komt echt weer goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:47

Julie zijn lief :+:

Senks voor het begrip :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:15

Hoe oud is Dimo?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:30

Yamcha, hier op Bokt lees ik regelmatig ook de niet-paardgerelateerde forums zoals BestenBoel en kom daarin vaak posts van jou tegen waaruit steeds weer blijkt wat een dierenliefhebber je bent en hoe goed je beestjes het bij je hebben. Ik weet zeker dat je Dimo ten volle gaat waarderen in zijn "eigenheid" en dat je er net zo'n (soort) band mee zult opbouwen als je met Beau had. Alle ingrediënten hiervoor zijn aanwezig: een leuke hond, een liefhebbende baas, tijd en moeite. Gaat helemaal goed komen. Het zal alleen anders voelen omdat dit een andere hond is.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:07

Meid, beautje is nu 4 maanden weg. Dimo is er een maandje. Natuurlijk is het niet gek dat je je lieve Beau mist, dat je Dimo wil verglijken met hem, dat je baalt dat Dimo niet is zoals beautje, maar daaruit blijkt ook dat je van Dimo houd.

Hoelang heeft het met Beautje wel niet geduurd eerdat je er eindelijk was? Dat het écht jouw hond was?
Toen Rex overleed, is er redelijk snel daarna een hond bijgekomen (Sanne). In het begin kon ik echt niet van haar houden. Niet om haar lachen, haar in alles met Rex willen vergelijken... Nu, 3 jaar later, houd ik van haar. Maar dit heeft zeker een jaar geduurd voordat ik verder kon zonder haar steeds met Rex te vergelijken.

Jullie komen er wel samen, echt waar.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:18

Ik weet zéker dat het wel goed komt met Dimo. Ik heb je andere topics ook gelezen, en daarin las ik dat je heel veel liefde voor Beau had. Je beste vriendje verliezen is niet niks, en dat moet je nog verwerken. Maar dat betekend niet dat je geen band met een andere hond aankan! Dimo kan juist misschien jouw verdriet iets wegwerken, en juist zo kunnen jullie misschien samen een band opbouwen. Juist omdat Dimo nog zo jong en groen is, kan je sámen met hem oud worden. Hem dingen leren, en ik weet zeker dat het binnen de korste tijd echt een maatje van je word. Zoals met Beau word het misschien niet snel, maar het is geen vervanging hè? Het is anders, maar anders is niet gelijk negatief.. toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:26

Chiqa schreef:
Hoe oud is Dimo?

Dimo is 2 jaartjes oud.......

@ Maflinger, Nikki, hestejente en pluttersput: Ik heb vanavond eventjes met mijn kleine lieve Dimo gepraat. Hij is niet echt klein, maar geestelijk soms nog zo baby......
Heb hem verteld dat ik van hem hou, maar dat ik het soms gewoon nog moeilijk vind. Hem verteld dat er voor hem een heel lieve hond was, waar ik heel veel van hield, en nog altijd hou. En dat ik van plan ben net zoveel van hem te gaan houden, maar dat dat tijd kost, en energie, en liefde en weet ik wat niet al......
Hij kwam bij me liggen, en keek me aan, en éven zag ik Beau, door zijn ogen heen...... diezelfde blik, maar dan ook precies....... een moment daarna was het weg, maar heel even zag ik die blik. En toen moest ie weer even puppie zijn en op mijn duim sabbelen......

Mijn man vertelde dat Dimo op me had zitten wachten tot ik weer kwam. Aan mijn hond ligt het niet, echt niet, hij houdt van me.

Het komt idd wel goed denk ik........

Soms heb ik jullie support gewoon even nodig.

@ Winanda: anders is niet verkeerd, anders is alleen soms lastig.
Ik hou wel van die kleine Dimo. Maar ik mis Beau. Dimo is (stiekem) eigenlijk veel liever dan Beau, handelbaarder en vriendelijker ook....... ik vind het moeilijk dat te zeggen, maar het is wel zo. Ik hoop alleen dat mijn kleine jochie net zo stoer en cool wordt..... maar anders mag hij ook blijven hoor!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:33

Yamcha schreef:
Hij kwam bij me liggen, en keek me aan, en éven zag ik Beau, door zijn ogen heen...... diezelfde blik, maar dan ook precies....... een moment daarna was het weg, maar heel even zag ik die blik. En toen moest ie weer even puppie zijn en op mijn duim sabbelen......

Kijk, Beau vindt ook dat 't goed gaat komen :)

Is ook logisch dat Dimo handelbaarder is. Hij heeft een heel ander leven gehad dan Beau voordat hij bij jou kwam. Dimo is iets liefs dat naar jou is toegestuurd, omdat jij dat heel hard nodig hebt. Een hond met een verleden en met "problemen" (mensproblemen) als Beau zou nu, zoals je je nu voelt, een slecht idee zijn geweest vrees ik. Nu heb je Dimo, en hij klinkt geknipt als helpjebaasjedoorhaarverdrietheenhond.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:39

Hai Yamcha,

Ik krijg weer tranen in mijn ogen. Geef jezelf gewoon de tijd om te rouwen om Beau. Dat is echt niet erg. Dat hoort er gewoon bij en dat heeft tijd nodig. Voel je er ook niet schuldig over. Dat je Beau mist maakt niet dat je geen ruimte in je hart zou hebben voor Dimo. Die kan er echt wel bij, en ik ben er zeker van dat Beau en Timo dat speciale plekje in jouw hart graag met elkaar willen delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:41

hestejente schreef:
Yamcha schreef:

Kijk, Beau vindt ook dat 't goed gaat komen :)

Is ook logisch dat Dimo handelbaarder is. Hij heeft een heel ander leven gehad dan Beau voordat hij bij jou kwam. Dimo is iets liefs dat naar jou is toegestuurd, omdat jij dat heel hard nodig hebt. Een hond met een verleden en met "problemen" (mensproblemen) als Beau zou nu, zoals je je nu voelt, een slecht idee zijn geweest vrees ik. Nu heb je Dimo, en hij klinkt geknipt als helpjebaasjedoorhaarverdrietheenhond.

Beau was pas de laatste jaren een goed idee........ voor die tijd was hij alleen te hanteren voor mij........ (hij zou nooit een mens aangevallen hebben denk ik, maar hij was gewoon te wild en te ruig, en te woest....... Beau was een hond-hond, en moest sowieso niet veel van mensen hebben, dat is de laatste jaren verbeterd, maar voor die tijd was het een wilde natuurhond)

Een hond als Beau zou idd nu een heel slecht idee zijn geweest, al wil ik niet zeggen dat ik nooit meer zo een ongeleid projectiel in huis haal :o

Ik vermoed dat Dimo idd een soort van "iets liefs dat naar mij toe gestuurd is"........... :+:

Als Beau het goed vindt, zal het wel goed komen, Beau had daar kijk op :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:46

Tibeau weet wel wat jij nodig hebt. En jij ook. Het is alleen een beetje eng om het ook te durven. Maar jij hebt wel voor hetere vuren gestaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:51

Lastig, ik denk dat ik om die reden de eerste tijd geen andere hond zou willen.
Ik ben bang dat ik de nieuwe hond ga vergelijken met Wintu. Vooral als de opvolger er redelijk snel is, dat kan mijn hoofd niet bijbenen. Gelukkig is Wintu er nog. Maar de eerste tijd wil ik geen nieuwe hond, wanneer hij weg is, hij is mijn maatje, m'n alles.
Misschien is het in jouw geval misschien wat snel gegaan en heb je Beaus dood nog niet verwerkt en heb je daarom soms een schuldgevoel en vraagtekens of de zelfde band komt met Dimo? Misschien had wat meer tijd daarvoor geholpen?
Het wordt nooit zo als met Tibeau, het is ook niet iets wat je moet willen, dat werkt voor jezelf frustrerend en je doet Dimo dan tekort.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:09

Yamcha...
Beau is pas 4 maand weg... dat duurt, geef het tijd. 't Zal wel slijten, maar weggaan zal het gemis allicht nooit. :(:)
Ik kan alleen maar beamen wat heste zegt. Dimo is jouw 'iets goeds' om hier door te komen. Dimo wordt óók stoer - maar nu nog niet, nog even niet, laat 'm nog maar jonkie zijn.

Je komt er wel, júllie komen er wel. Dimo wacht wel tot jij er ook klaar voor bent. :) Hij zit al klaar om je trots te maken, wees maar zeker. :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:00

Yamcha schreef:

Mijn man vertelde dat Dimo op me had zitten wachten tot ik weer kwam. Aan mijn hond ligt het niet, echt niet, hij houdt van me.

Met tranen in mijn ogen heb ik dit stukje gelezen. Wat moet dát speciaal zijn geweest, even Beau weer terug te zien. Maar ik denk dat je misschien steeds meer stukjes van Beau terug gaat zien. Niet omdat je Dimo met hem vergelijkt, maar juist omdat je hem als een hond als individu gaat zien. En dan, en alleen dan kom je denk ik meer stukjes van Beau tegen dan je denkt. Omdat je er niet naar zoekt, maar omdat ze er al die tijd al waren, alleen niet precies zoals ze bij Beau waren. Maar net iets anders, iets anders dan wat je nu in hem zoekt.
Het komt echt helemaal goed, en voor een buitenstaander zoals ik, is het stukje hierboven het geschreven bewijs.[list=][/list]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 16:27

Het wás heel speciaal, en heel bijzonder.

Lat m'n jochie idd nog maar even een jonkie zijn...... mss wordt hij later wel stoer, en anders maar neit.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:12

Ik ben helemaal trots op mijn jonkie *\o/*

Hij heeft vandaag heel leuk gespeeld met een Labrador (wel een dame uiteraard) was heel lief, deed heel goed luisteren en mij allemaal kusjes geven :D

Ik ben verliefd :+:

Hij kan nou zit, af, blijf, kom (heel goed!!!), los en volg.

En ballen apporteren 8-)

Ik ben helemaal in looooooooveeeee........... :+: het is zo'n schatje, dank jullie wel voor alle lieve en mooie woorden :j

Ik ben echt dol op hem, en volgens mij is dat geheel wederzijds :j

Gisteren had hij zijn poot gestoten, zeer pootje, toe kwam hij naar mij toe, heb er een kusje op gegeven, en toen was het over :')
Oh, en ik heb hem gered van een heel enge Labradorpup (die drong zich nogal op, en Dimo vond het écht niet leuk meer) dus ik kan nou niet meer stuk :D