Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:45

Ik liep laatst hier in de wijk, Donna keurig aan de lijn kwam er een teckel op ons aflopen, luidt blaffend en dreigend.

Goed dit bevestigde voor mij weer eens voor de zoveelste maal waarom ik zo'n bloedhekel aan kleine rot hondjes heb die toch 90 % van dit gedrag vertonen, agressief grommen, blaffen dreigen en zelfs pogingen tot aanvallen, echt ik ben dat zo zat, uitzonderlingen daar gelaten natuurlijk, al zijn die op een hand te tellen.
Mijn complimenten gaan ook uit naar die mensen die hun kleine honden wél onder controle hebben.

Goed waar waren we gebleven.

Zoals gewoonlijk sjokt Donna rustig door, lijn netjes in een boogje, ze borsteld niet en kijkt me aan,
'baasje moet dit die herrie?' beetjde de oortjes plat voor de herrie en een schuin oog naar mij kortom weinig opwinding ondertussen wordt wel de hele buurt wakker geblaft door een zo'n miezerig hondje die blijkbaar ook nog eens voor geen meter naar zijn of haar baasje luistert die wanhopig een poging doet om het dier bij zich te laten komen....

Plots hangt dat mormel in Donna haar nek, had dus niet verwacht dat dit ding zoveel lef had, en dat werd Donna teveel en logisch.
Ik heb het baasje toegeroepen; grijp jij in of moet ik het doen?

Baasje liep met de handen in het haar dus heb het heft maar in handen genomen en een brul gegeven ze schrokken hier beide van dus ze sprongen uitelkaar.
Helaas kwam dat ding weer op Donna af en heb toen weer een brul gegeven en hem doch vriendelijk op laten ZOUTEN en wel heel rap.

Ik vraag mij af hoe jullie in zulke situatie's handelen.
Ongetwijfeld een bekend scenario, hoe triest het ook mag zijn.

Lynn_Nikita

Re: Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:48

als er een hond op de mijne afvliegt kan die een schop naar waar die vandaan kwam verwachten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:50

Ik riep altijd dat mijn hond nog niet gegeten had.....

of dat de kans heeel erg reeel aanwezig was dat de hond in aantocht voorzien zou worden van airco....

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:52

Ga daar toch wel in mee..
Ik ben gek op honden en ik vind het ook heel heel heel erg vervelend om ze te moeten schoppen maar mijn hond is nu niet bepaald sociaal
Toen wij onze hond net hadden (hij was toen 5, we hebben hem dus niet zelf opgevoed) en mijn broertje met hem aan het lopen was kwam er een klein hondje op hem afgerend.. onze hond was gewoon netjes aan de lijn maar dat kleine hondje bleef maar zeiken... tot het fout ging
Onze hond had dat hondje dus te pakken gekregen, en dat kleine hondje mag blij zijn dat ie nog leeft, moest wel per direct naar de dierenarts voor hechtingen..
Nu begrijpen jullie vast wel dat zulke dingen voortaan voorkomen moeten worden, en dat ik zelf het hondje aanpak voor onze hond het doet.

'k Snap niet dat mensen hun hondje zo ver bij zich vandaan laten lopen, gewoon los lopen oké maar dan wel een beetje in bedwang houden..
Echt niet alleen voor honden zoals die van ons, maar er zijn echt nog tig andere gevaren te bedenken voor loslopende honden die niet naar commando's luisteren
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 23-10-09 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:53

Ik ben daar heel makkelijk in en trek ze uit elkaar, zodra je weet hoe je dit moet doen dan is er ook weinig gevaar voor letsel bij jezelf. Waar ik absoluut niet tegen kan is als mensen roepen 'maar hij doet niks hoor" en hun hond vrolijk naar je toe laten lopen ondertussen ik wel een hond heb die wat kan doen. Mensen moeten eens het fatsoen krijgen te vragen of hun hond met jou hond mag spelen, dat zou ene hoop problemen voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:54

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:11, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:54

ik heb ook een los rechtervoetje op zulke momenten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:55

Benfan schreef:
Waar ik absoluut niet tegen kan is als mensen roepen 'maar hij doet niks hoor" en hun hond vrolijk naar je toe laten lopen ondertussen ik wel een hond heb die wat kan doen. Mensen moeten eens het fatsoen krijgen te vragen of hun hond met jou hond mag spelen, dat zou ene hoop problemen voorkomen.

Hier ben ik het volkomen mee eens!
Bovendien vind ik het verschrikkelijk oneerlijk naar mijn hond toe die keurig aan de voet loopt en zich niet loopt uit te sloven en vervolgens er zo'n dreigend ding op haar af komt rennen.
Kijk het is altijd goed gegaan hoor, maar dr komt natuurlijk een dag dat ze het stront zat is.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:56

judith

met optillen heb je ten eerste kans dat je zelf word gebeten
ten 2e geef je daarmee het signaal dat jowu hond dominant is
gevaarlijk dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:58

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:58

Ik heb één keer gehad dat een boxer echt naar m'n hond z'n keel aan het zoeken was. Ik heb Balou gelijk losgelaten in de hoop van "RUN DOG, RUUUUN!". De súkkel bleef gewoon liggen dus ik stond aan die hond zn riem te rekken, die man had de riem zelf ook vast maar stond erbij en keek erna. De tweede gedachte die door m'n hoofd schoot was dus ook "Als ik die kúthond bij mijn hondje weg heb, grijp ik jou". Uiteindelijk heb die hond een knietje tegen z'n ballen moeten geven want hij was niet meer te houden en no way dat ik mijn hond dat laat gebeuren. Uiteindelijk wou ik dus die man aanvliegen maar toen greep me oom me al bij m'n capuchon, die zag het stoom al uit m'n oren vliegen (Thank god voor die man want ik heb soms wel eens last van blinde woede... Die man mag m'n oom nog steeds bedanken voor z'n thuiskomst, 3 minuten later en die man had meerdere knietjes gehad). Die mand heeft nooit gevraagd hoe het met Balou afgelopen is, uiteindelijk had Balou dus een bijtwond op z'n kont en een hele hoektand in z'n zij... Dus ook net zo diep als een boxer z'n hoektand.

Andere honden hebben ook wel eens de neiging gehad maar dan was een gil of een ruk aan de halsband genoeg. Ik wil honden (dieren in het algemeen) helemaal niet slaan, schoppen of knietjes geven maar in dit geval was het niet anders. Balou staat nog steeds te trillen als hij de hond ziet en begint dan keihard te blaffen en al z'n haren gaan omhoog staan. Boxers in het algemeen vind ie nu ook dood- en doodeng.

Edit: Achteraf hoorde ik ook dat die man z'n hond vast moet houden van de politie omdat de hond wel meerdere keren gevaarlijk gedrag heeft vertoond. En ik ben er nou eenmaal van overtuigd dat een hond niet met kronkel geboren wordt en dat het compleet aan de opvoeding ligt

Edit II: Mijn hond is trouwens enorm betrouwbaar. Hij blaft hooguit en dat is uit angst. Hij zal nooit bijten, hij bijt nl ook niet van zich af. Ik heb dus ook nog nooit gehad dat Balou een andere hond greep.
Laatst bijgewerkt door Tallout op 23-10-09 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:03

Mijn hondje is een loeder aan de lijn. Als er een andere hond aankomt, wordt die meestal wel vast gedaan, dus dat probleem hebben wij niet. Echter, als wij met het roedel gingen lopen (4 stuks), en er kwam dan een hond los op ons af die zich in het roedel mengde, gingen onze grote honden ook los. Ik vind dat een hond die aangevallen wordt zich wel moet kunnen verdedigen.
Tijdje terug liepen we met onze 4 honden. Komt er een griet met een labrador aan, die ze los had lopen. Wij houden die van ons vast, doen de halti's om en dergelijk, loopt ze langs terwijl haar hond trekt en die van ons flippen, zegt ze ook nog doodleuk: pff, dan had ik die van mij net zo goed los kunnen laten. Dus ik heb er maar even achteraan geroepen: als je wilt dat hij in stukken gescheurd wordt wel ja. Sommige mensen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:13

Dus dr zijn mensen die een de tegenpartij een schop verkopen, kan me voorstellen dat de reactie van de eigenaar je weinig boeien zal, maar wat voor soort reactie's krijgen jullie zoal?

Ik sta ook vaak op dit punt, omdat ik gewoon weet dat als mijn hond agressief wordt dit ook heftiger zal zijn in vergelijking met een klein poedersuiker keffertje. Ik wil gewoon niet dat dit gedrag opgewekt wordt, door niemand niet.

Weet wel dat ik het hondenwereldje heel anders ben gaan zien dan toen ik nog geen hond had.
Ik doe dr ook verschrikkelijk veel mee. (Trainen ed)

Judith_M schreef:
Aangezien ik weet dat onze hond hoogstwaarschijnlijk terug zal bijten wanneer hij echt gebeten wordt, til ik hem op.

Net wat Lynn_nikita zegt je zet jou hondje heel bewust in een hogere rang, vind je dat niet een beetje oneerlijk naar de anderen toe?
Je zult met dit gedrag weinig respect krijgen in de hondenwereld.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:17

Chiqa schreef:
Dus dr zijn mensen die een de tegenpartij een schop verkopen, kan me voorstellen dat de reactie van de eigenaar je weinig boeien zal, maar wat voor soort reactie's krijgen jullie zoal?

De eigenaar reageerde niet. Hij stond er letterlijk bij en keek ernaar, de hele tijd.
Eerlijk is eerlijk, stel mijn hond zou een andere hond grijpen en die reageert met een schop of klap zal ik daar natuurlijk niet helemaal blij mee zijn maar als dat de manier is om 'm te zorgen dat ie los laat, dan moet het maar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:22

Heb zo'n klein rotkeffertje die regelmatig los langs me loopt maar no way dat die naar andere honden toe gaat hoor := "Hier" is "hier". Als er een andere hond op haar af komt pak ik haar ook op. Dan mag ze zich maar dominant voelen over dat andere dier, ik ga mijn hond niet laten aanvallen/bijten door de hond van een of andere snertbaas enkel omdat ik haar niet in een dominante positie wil plaatsen. De hond die zich niet terug draait kan, sorry, een schop onder zijn harses verwachten, kwestie van te voorkomen dat dat ding zich zou bedenken om die van mij uit mijn handen te grijpen :x

Die van mij is trouwens een Jack Russel die ik met heel veel moeite zo ver heb gekregen dat ze niet meer tussen mijn benen wandelt maar naast me... Ik ga echt niet helemaal opnieuw beginnen omdat een ander zijn hond niet kan controleren :')

Overigens zou die van mij zich meteen op haar rug draaien, ze is ontzettend onderdanig van aard.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-10-09 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:23

ik ben ooit eens met mijn man en dochtertje van 1 maand oud in de maxi cosi naar een vriendin geweest op de camping en ik had de hond vast een jonge boxer
er kwam een herder aan lopen al argesief ze snuffelde even ik beloonde ze allebei
en die herder begint me toch als een gek ineens uitt niets van zich af te bijten en had mn hond echt vast heb m paar harde echt harde schoppen op zn ribben kast uitgedeeld
er kwamen vervolgens allemaal mensen aan lopen die zeiden dat t normaal was voor de hond en de mensen op de camping nood gedwongen hun hondjes moesten mee smokkelen de camping op en af
de herder bleek ook nog eens van de eigenaar van de camping te wezen
ik ben er naar toe gegaan verhaal verteld en uitglegd dat hij een reking van de dierenarts kon verwachten mijn hond zat onder de wonden
en ind nooit je hond optillen want dan staat deze hoger in rang voordat je een hond neem lees dan eens een boek over de roedel verdeling en de regels daarover

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:23

Ik denk dat ik dan een los voetje heb :)

Overigens zal mijn hond nooit andere honden aanvallen, hij is echt enorm sociaal. Als mijn hond wordt aangevallen, bijt hij wel van zich af.

@Benfan ik vraag ALTIJD of mijn hond mag spelen, als ze dat niet willen ga ik gewoon verder met mijn wandeling :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:24

MiSz_SaNdY schreef:
ik ben ooit eens met mijn man en dochtertje van 1 maand oud in de maxi cosi naar een vriendin geweest op de camping en ik had de hond vast een jonge boxer
er kwam een herder aan lopen al argesief ze snuffelde even ik beloonde ze allebei
en die herder begint me toch als een gek ineens uitt niets van zich af te bijten en had mn hond echt vast heb m paar harde echt harde schoppen op zn ribben kast uitgedeeld
er kwamen vervolgens allemaal mensen aan lopen die zeiden dat t normaal was voor de hond en de mensen op de camping nood gedwongen hun hondjes moesten mee smokkelen de camping op en af
de herder bleek ook nog eens van de eigenaar van de camping te wezen
ik ben er naar toe gegaan verhaal verteld en uitglegd dat hij een reking van de dierenarts kon verwachten mijn hond zat onder de wonden
en ind nooit je hond optillen want dan staat deze hoger in rang voordat je een hond neem lees dan eens een boek over de roedel verdeling en de regels daarover

Zou jij een kleine hond laten verscheuren door zo'n herder enkel voor je rang?
Die v mij weet ondanks dat ik haar al eens opgepakt heb nog verdomt goed waar haar plek is.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:26

dan krijgt die hond maat 40 in z'n hol....

vind het ergelijk, dat mensen hun hond loslaten terwijl die helemaal niet sociaal is.
Aan de lijn zulke honden.

Als het echt te ver gaat laat ik mijn eigen ook los.
Nou is dat een Mechelse Herder dus ja dat is wat andere koek.

Ik ga niet toekijken hoe een andere hond mijn hond aanvalt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:27

Los laten zodat ie zich kan verdedigen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:27

ik heb het 1 keer gehad met mijn amerikaanse cocker spaniel die werd aangevallen door een witte herder...bazin stond erbij en keek erna...en ik had een los rechter voetje, resultaat...naar de dierenarts met een flinke snee en de rekening naar haar gebracht...

met mijn ambull hebben we het ook een keer gehad met een herder maar mijn ambull pakte hem toen dus wel terug...
mijn vriend heeft ze beide met de baas van de herder uit elkaar getrokken (gelukkig hadden ze beide weinig)

ps...ook ik heb een klein k.t hondje maar die doet echt niets hoor..ziet ze een andere hond dan gaat ze op haar rug liggen of rent hard weg...(en dit terwijl ze thuis mijn ambull gerust in zijn oren hangt, en die doet dan niets)

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:29

Nou van had zo'n beestje ook een rotschop verwacht.
Mijn hond is een keer aangevallen hij bijt dat wel uit verdedeging terug.
En dan zeggen ze altijd normaal doet die niks hoor.
En ze laten hem gwn loslopen.
En die kleine hondjes die altijd blaffen vind ik onwijs vervelend.
Noem ze altijd poedersuiker.
Bij ons in de buurt ook.
Als mijn hond dan ballentje gooit gaat die uit blijheid blaffen.
En dan zo'n klein hondje in onze straat staan dan kwartier later nog te blaffen.
Echt zoo irritant!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:30

Mijn "kleine poedersuiker" hondje loopt standaard aan de lijn. Kan indd fel zijn, maar heeft zijn redenen. Daarom loopt ze ook niet los. In het hondenhok kan ze met bijna elke hond, zolang die hond niet opdringerig is. Dat laat ze meestal bij voorbaat weten met een grommetje, bijten heeft ze nooit echt gedaan.

Bloedjes irritant vind ik loslopende honden, gelukkig mag het hier niet dus kom ze vrij weinig tegen.

Ben niet voor schoppen, maar als mijn hondje aangevallen word zie ik dat als enige optie. Ik loop met een kleintje en een grote dus optillen of wat dan ook gaat niet werken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:31

vooroordelen zijn er in dit topic gelukkig niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:39

Het verbaasd mijn dat velen toch wel een rotschop uitdelen, ik ben daar denk ik te bescheiden voor.
Maar mss moet ik dat in het vervolg ook maar doen, als baasje niet in wil grijpen.
Heb ooit één keer vriendelijk gevraagd of een vrouw haar hond voortaan aan wilde lijnen, dat ding echt té agressief voor woorden was.
Moedig en dapper, grommen en blaffen en mijn hond loopt vast en doet niets!

Het irriteerde mij dusdanig dat dit er natuurlijk niet al te vriendelijk uitkwam, een maand later kwam ik haar tegen met een andere hond. Leuk beestje ze vertelde mij dat dr vorige hond in was geslapen omdat hij zo agressief was.

En zo ook wel begreep dat ik zo reageerde...