Ik heb een tijdje over nagedacht of ik het wel of niet zou plaatsen, maar ik wil het toch even doen.
Het begon 2 jaar geleden met Bommel.
Zie: [BB] Zorgenkindje Bommel. *update: ze knapt weer op* en [BB] Het is erop of eronder voor Bommel. update: ingeslapen voor het hele verhaal.
De korte versie: mijn kat Bommel was 8 jaar en kreeg nierfalen. Na 9 maanden ziek zijn, weer opknappen, veel dierenartsbezoeken heb ik haar in laten slapen.
Omdat ik nog 2 katten had ben ik gaan zoeken hoe ik dit zou kunnen voorkomen of zou lang mogelijk uit zou kunnen stellen. Ik kreeg toen van veel mensen het advies: vers gaan voeren.
Omdat Barfen voor mij niet te doen is (kleine vriezer) ben ik KVV gaan voeren (Carnibest en Haaksbarf). Dit was qua ruimte makkelijker en ook goed.
Ik voer dit inmiddels 2 jaar en ze doen het er heel goed. Ook mijn nieuwe kitten staat hier vanaf het begin op en ziet er heel goed uit. De ontlasting is beter, vacht glanst en is zijdezacht en ze zien er heel gezond uit. Tot de oudste (7 jaar) ineens zoveel ging drinken en plassen. Ik dacht aan diabetes en ben naar de dierenarts gegaan voor een bloedtest. Ook hij dacht diabetes, maar de test wees normale waarden aan.
Hij heeft een uitgebreidere test gedaan en mijn grootste angst werd waarheid. Wéér een kat met nierfalen

Beide waardes waren te hoog. En ook wel flink te hoog. Dus accuut op nierdieet, van de Carnibest af.
Ik ben er best van geschrokken. 2 jaar geleden ben ik Carnibest gaan voeren om dit toch enigszins te kunnen voorkomen. Want als ik mensen moest geloven zou dit zeker werken. En inderdaad, ze zien er ook gewoon wel veel beter uit.
Maar nu toch weer een relatief jonge kat met nierfalen. Ik weet dat de ene kat meer aanleg heeft dan de andere, maar heel zwart-wit gezegd: het had (voor mijn gevoel) niet uitgemaakt welk voer dat ik had gegeven. Whiskasbrokken, Royal Canin, Hills, KVV. Ik heb wéér een zieke kat.
Ik wil het beste voor mijn beesten en ik dacht dat ik dat had gevonden....
Een heel dubbel gevoel. De andere 2 krijgen nog wel KVV, maar eten het met lange tanden. Ik zit er aan te denken om ze weer gewoon op brokjes van RC te zetten en de Carnibest/Haaksbarf te laten voor wat het is. Het maakt dus blijkbaar toch niet uit en dat vinden ze een stuk lekkerder