Wij hebben een poes, genaamd Muis. Ze komt uit het asiel, en is van een mensenschuw jong poesje, uitgegroeid tot een volwassen, liefhebbende, totaal niet bange poes. Ik ben ook erg trots op mijn beestje

Maar,
2 jaar geleden werd ze in de zomer ziek. Wilde niet meer eten, niet meer drinken. Wij dachten aan een bijensteek in de bek, omdat ze die nogal graag vangt. Hebben het 1 dag aangekeken, omdat ook mensen zich wel eens niet oké voelen, en haar met een spuitje water te drinken gegeven, zodat ze toch wat vocht in haar lichaampje kreeg. Toen haar situatie niet veranderde, zijn we naar de DA gegaan. Bleek ze erg ziek te zijn. Medicijnen gekregen, en ze was na een toch nog wel harde strijd na 3 weekjes weer op de been. Wij blij en opgelucht.
Maar,
1 jaar geleden begon ze dezelfde verschijnselen te vertonen. Wij wisten wat dit was, en zijn direct naar de DA gegaan. Weer medicijnen meegekregen, en ze gevoerd door haar paté. In het begin at ze namelijk nog wat. Maar na een dag wilde ze niet meer eten, niet meer drinken, niet meer bewegen. Wij naar de DA gebeld. het was rond 4 uur. We konden de volgende ochtend direct komen. Ik zou die avond met een vriendin naar de manege gaan. Ik ren nog even naar boven om mijn cap te pakken, en zie Muis op de trap zitten. Helemaal in elkaar gedoken, en het vlies begon zich over haar ogen te trekken. Ik mijn moeder geroepen. Zij keek ernaar, en heeft direct de DA weer gebeld. We moesten maar direct komen, dit was ernstiger dan hij dacht. Al met al heeft Muis 3 dagen op de IC bij de dierenarts in zijn praktijk gelegen. Aan infuus, en ze kreeg dwangvoeding. Het arme beestje was broodmager. Na die dagen mocht ze weer naar huis, maar we moesten haar nog wel dwangvoederen. Dit dwangvoederen ging 3 weken door, toen begon ze pas zelf te eten. DA noemde het bijna een wonder dat ze er weer bovenop is gekomen.
Nu is het weer die tijd dat ze tot nu elk jaar dat we haar hadden ziek werd. Iets later misschien. Ze begint weer erg af te vallen, en we zijn bang, dat als ze nu ziek word, ze te weinig reserves heeft om van te leven. Paté eet ze niet goed, en kotst ze ook zo weer uit.
Misschien heeft een van jullie bokkers ervaring met deze 'ziekte', en weet wat het best te voeren?
Ik hoop op tips.
(Sorry voor het lange verhaal