vechten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

darinka

vechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 08:14

Wij hebben dus 3 jack russeltje van 12 ,5 en 4 jaar.
Ze zijn alle3 heel erg lief tegen ons de kinderen allleen mevrouw van 12 en 4 (zijn overgens allemaal teefjes) hebben hetzelfde karakter ze zijn onwijs lief MAAR allebei leiders en die oudste die gewoon niet zo sterk meer is als vroeger wil haar plek niet afstaan dus als gevolg ze gaan knokken nu viel het steeds wel mee konden z euitelkaar halen als er wat gebeurde maar nu was ik weg en ze zitten altijd met zn drieen in de keuken ik kwam thuis van mn paard en toen trof ik een bloedbad aan ze hadden dus gevochten de ouste van 12 had een scheur in haar ooglid en de jongste alleen een dikke keel(hematoom).
We willen ze eigenlijk geen van beide wegdoen zeker de oudste niet maar ook die jongste niet omdat je dus echt zelfden zon vreselijk lief en vooral heeeeeeel aanhankelijk en knuffelig hondje vind en met onze andere jack die is dus onderdanig of in ieder geval geen leider gaat het heeel erg goed ze liggen zowat in elkaar en wassen elkaar. dus ze is en zeker niet vals.

Maar sinds het gevecht van gister reageren ze helemaal op elkaar (kan ook zijn dat de jongste het bloed raar vind en de kap want ze moest gehecht worden die van 12.?

Ja wijsheid is ook met het oog op de kideren ook al zullen z echt nooit moedwillig de kinderen maar iets doen, de jongste hond wegdoen |( maar eigenlijk willen we dat helemaal niet maar we moesten altijd wel opletten met die 2 maar het was te doen en nu ben ik zo bang dat ze weer gaan vechten ze mogen in ieder geval niet meer zonder toezicht bijelkaa.

Ik ben bang dat als we dr wegdoen dat ze slecht terecht komt en dat willen we echt niet.

Sorry moest even mn verhaal kwijt

Pollewoppy

Re: vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:28

Ik heb als eerste even getemd. Je topic hoort bij Beestenboel, niet hier.

In eerste instantie zou je denken dat deze honden de rangorde aan het bepalen zijn. Het is logisch dat een jongere hond na een tijdje de hoogste positie over wil nemen van een oudere hond die zwakker wordt. Eigenlijk zou je je hier als eigenaar niet mee moeten bemoeien. Dit is een natuurlijk proces en niet zielig voor de oudere hond.

MAAR het is niet normaal dat een rangordebepaling tot zulke hevige gevechten leidt. Het is moeilijk om te zeggen of de rangorde nu opnieuw bepaalt is en de rust weer zal keren.

Het is in ieder geval niet vreemd dat ze nu anders op elkaar reageren, aangezien de een natuurlijk bij de dierenarts is geweest, anders ruikt en ook nog eens een kap heeft wat vreemd is.

Ik vind het moeilijk om zo van achter mijn computer te zeggen wat je zou moeten doen.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 12:36

Ik ben op zich akkoord met pollewoppy (leuke naam trouwens ;)) maar ik vind het wel niet echt een veilige situatie met kinderen in huis, ook al zullen de honden de kinderen niet doelbewust pijn doen, als 1 van je kinderen tussen een gevecht wil komen zal een hond al gemakkelijker durven bijten omdat hij opgefokt is door de andere hond en zoiets wil je natuurlijk niet voorhebben met je kinderen...

Misschien moet je de honden een beetje tijd geven om de rangorde te bepalen maar in die tijd wel je kinderen zoveel mogelijk van de honden weghouden? Tot de boel een beetje rustiger is geworden?

Als ze echter blijven vechten, ja dan zal je op een gegeven moment misschien wel 1 van je honden moeten wegdoen...

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:03

Teven onder elkaar kunnen wel vaker fel reageren.
Zijn ze gecastreerd? Door de hormonen rond de loopsheid kunnen ze namelijk ook fel worden tegen elkaar. Dus dan zou ik ze laten castreren.

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 13:32

Ze zijjn allebei gesterreliseerd,
Ze zijn al bij elkaar sinds de jongste pup was , en het gaat eigeniljk d elaatste 2 jaar zo maar het word steeds erger ,het was eeerstheel sproadisch dat het voor kwam maar nu toch soms wel meerdere keren per maand

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:35

moeilijke keuze

hier de jongste tegen de de oudste het zelfde alleen vechten ze niet meer (amerikaase bulldoggen) de oudste heeft de jongste een keer goed te pakken gehad en sindsdien is er rust

ik kan niet oordelen hoe of wat natuurlijk maar is het een idee om er 1 apart te zetten als jullie weg gaan of weg zijn
en de dames alleen samen te laten als je erbij bent

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:41

En wat doe jij dan normaal als er onenigheid is? Laat je het ze zelf uitzoeken of grijp je in? En hoe wordt daar op gereageerd?

Het is normaal dat er af en toe geknokt kan worden om de rangorde, maar je moet niet vergeten dat jij zelf de roedelleide bent.
Als roedelleider kun je dit soort gedonder gewoon verbieden, maar het is wel heel belangrijk dat je duidelijk bent in wie er hoger is dan wie.
waarschijnlijk zal de jongere hond de hoogste in rang worden (onder jou), daar moet jij je dan ook naar gedragen.
De hogere krijgt als eerste zijn eten, gaat als eerste naar buiten etc. etc.

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:49

Mechelfan schreef:
En wat doe jij dan normaal als er onenigheid is? Laat je het ze zelf uitzoeken of grijp je in? En hoe wordt daar op gereageerd?

Het is normaal dat er af en toe geknokt kan worden om de rangorde, maar je moet niet vergeten dat jij zelf de roedelleide bent.
Als roedelleider kun je dit soort gedonder gewoon verbieden, maar het is wel heel belangrijk dat je duidelijk bent in wie er hoger is dan wie.
waarschijnlijk zal de jongere hond de hoogste in rang worden (onder jou), daar moet jij je dan ook naar gedragen.
De hogere krijgt als eerste zijn eten, gaat als eerste naar buiten etc. etc.

hier ook een roedel 3 honden en allemaal krijgen ze tegelijk eten en tegelijk naar buiten maar zoals jij zegt jij bent de baas en niet hun

als hier een opstootje is straf ik (de hond die het doet gaat op de strafplek in e keuken ) heb de honden nu 8 jaar en moet eerlijk zijn heb nooit wat met ze,althans de dominantie strijd tussen de 2 teven na wat nu gelukkig is opgelosd (oudste is de baas jongste staat daar onder en de reu ach die is blij dat ie 2 vrouwen heeft )

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 17:09

Ik ben de baas maar het gebeurd echt heeeeeel snel de oudste geeft een grom en de ander hangt er meteen in en dan is het vechten.

Ik zie dit niet meer als normaal eigenlijk niet als het om de rangorde gaat soms een onenigheidje of snauw maar dit is gewoon vechten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 01:28

[LZP] > [BB]

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 01:41

Heb je al eens erover na gedacht om dit probleem voor te leggen aan een gedrags therapeut voor honden?

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 07:42

Het gaat nu echt niet meer die oude hond blijft grommen terwijl de jongste dus gewoon toenadering zoekt.
Ik durf het niet meer aan en we hebben voor dejongste hoe erg ik het ook vind want ik ben el het gekst op de jongste zo aanhankelijk een lekker schoothondje. een nieuw huisje gevonden bij een goede oude collega van mn vriend dit is het beste maar we willen het eigenlijk niet baal echt dat ze niet normaal kunnen doen.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 07:50

Da's dan snel opgelost.

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 08:18

Ja gelukkig wel maar als ze niet naar hun had gekund dat<n hadden we maar heeeeeel erg moelijk gedaan en ze apart houden maar eigenlijk is dat voor beide honden niet leuk en met kinderen is t bijna onmogelijk om zo te doen.Kan t ook inet risceren dat een van hun perongeluk gebeten word. de oudste heft er al een paar keer tussen gezeten omdat ze weer zo uit t niets begonnen.

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:30

Ja, dan had je er nog wel ff werk aan gehad. Denk dat dit voor beide een betere oplossing is.
waren het allebei teefjes trouwens? Misschien beter een reutje nemen als je toch weer een hondje er bij neemt.

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 08:32

ja het zijn allebei teefjes maar die derde is ook een teefje maa rdie is onderdanig en vind het allemaal prima die was ook al samen met mn oudste jack toen de jongste kwam.
Ik weet dqat ze het erg goe gaat krijgen ook weer met kinderen en heeel veel aandacht!ik denk dat als er geen kinderen waren geweest dan had ik het nog wel aangedurft om het te proberen met hulp of zoiets maa rje moet altijd heel alaert bijven dan denk ik .

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:47

is iets wat je altijd wel terug ziet komen. Je kan het dan wel binnen de perken houden, maar blijft toch regelmatig de kop opsteken. Dit is wel wat beter denk ik.
gelukkig dat je andere teefje wel goed gaat. Het gaat toch wel vaak fout met teefjes onderling.

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 09:48

IK vind het zo erg sprak mn vriend nog even ne tdie zei ja ik heb dr voor de laatste keer uitgeaten vanmorgen vind het echt niet leuk, kan nu alleen maar huilen nu vind het zo erg
maar het komt idd steeds terug en dat is zo vervelend het gaat dan om niks of er is in ieder geval niet iets te zien vooraf

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:24

Ja, het is niet leuk, sterkte.
Weet iig dat je goed gehandeld hebt.

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 09:44

Gisteravond is naar haar nieuwe baasje gegaan o wat vind ik het vreselijk maar het is beter voor de honden voor beide.
Maar toch dan sta je op om weg te gaan en ze o we gaan weer.
Het ging tot nu toe heel goed alleen ze hadden een logee die wat opdringerig was een reutje van nog geen jaar die snauwde ze weg maar ze was meer een beetje bang maar de hond waar ze vriendjes mee moet worden mocht gewoon in de buurt komen.
Ik denk we dta het goed komt en we kunnen dr altijd zien en ze krijgt een heel lekker leventje!!
Heb er vrede mee omdat ik weet dat ze hiet thuis nooit zo lekker relaxt verderkan en omdat w edeze mensen kennen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:46

Ik laat mijn twee reuen van 5 gewoon vechten als ze in elkaar klappen.......

mijn kind weet vanaf heel jongs af aan dat ze zich er absoluut niet mee moet bemoeien.......

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:34

Tja, dat zouden misschien meer mensen doen, maar ik heb er toch ook wel begrip voor dat mensen dat niet willen hebben.
Met honden die regelmatig eens naar elkaar uitvallen wordt het er natuurlijk niet veiliger op in de huiskamer.
Je kan van een kind denk ik ook niet verwachten dat die in kan schatten wanneer een hond iets gaat doen. dat kunnen de meeste volwassenen al niet eens.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:26

KiWiKo schreef:
Ik laat mijn twee reuen van 5 gewoon vechten als ze in elkaar klappen.......

mijn kind weet vanaf heel jongs af aan dat ze zich er absoluut niet mee moet bemoeien.......

Dat hoef je met teven echt neit te doen, die vechten zich dood als je pech hebt...
Vergelijk het met kinderen:
jongens slaan elkaar een blauw oog en lopen 3 minuten later weer met de armen om elkaars nek de beste vrienden te zijn, meisjes blijven zieken en gemeen doen ;)
maw, je hebt de enige goede oplossing gekozen ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:56

Teven zijn inderdaad heel anders dan reuen :) reuen knokken en gaan vervolgens weer met zn tweetjes opgekruld op de bank liggen ronken :D :D

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:44

Als ze gaan vechten gewoon zo op hun donder geven? En als jullie weg gaan de ene beneden de andere boven met een hekje voor de trap? verzin wat;)