Poes likt aan hechtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Poes likt aan hechtingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:23

Gisteren is mijn kleine hummeltje gecastreerd. Nu is ze nog steeds niet hersteld en ben ik vanmiddag nog met grote haast naar de DA gereden omdat ze helemaal niet goed werd. Er is geconstateerd dat er niks aan de hand is en dat ze heel erg gevoelig is voor prikkels om haar heen, ze is dus nog steeds diep onder de indruk van de operatie. Ze eet en drinkt goed is ook wezen plassen, grote behoefte heeft ze nog wat moeite mee want dat doet gewoon pijn.

Maar nu, ze likt aan de hechtingen en niet gewoon, nee ze trekt er echt aan, neemt ze gewoon tussen de tanden. Nu had ik dat al wel verwacht dus ik heb direct de geniale, op bokt gevonden, toepassing van de maillot gebruikt. Maar ze voelt zit dood ongelukkig, schopt steeds met haar poten naar achter tijdens het lopen. We hebben bij de DA een kap geprobeerd, maar ze werd helemaal hysterisch, omdat ze dus zo gevoelig is, ook helemaal geen goed idee. Ze wil wel spelen maar zodra ze in beweging komt zit het gewoon in de weg allemaal.

Pijn heeft ze niet volgens mij en anders heb ik genoeg metacam in huis om een olifant om te leggen :+

Heeft iemand anders nog iets anders om de hechtingen af te kunnen dekken, ik wil namelijk voorkomen dat ze echt alleen maar ongelukkig op de bank ligt te snurken........

Hoop echt dat iemand een tip voor me heeft.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:25

Omgekeerd klein t shirt. achterpoten door mouwen, staart door hals van t-shirt. Mouwen kortknippen en met leukoplast vastzetten.

SAKKIA

Re: Poes likt aan hechtingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:26

Oh ja, ze is nog maar erg klein, heel veel dingen passen dus gewoon niet :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:26

Een babyrompertje

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:27

Of een circel van karton maken, gat erin en om de kop heen. Dat werkte prima met onze poes. (We hadden een celebrations bakje. Zo'n groot rood bloemetje was het dus!)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:27

Hebben ze bij DA geen rompertjes?

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:28

heb je dan geen graag meegehad? dat moet wel tot de hechtigen eruit zijn!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:29

Waarom heeft ze geen 'lampenkapje' gekregen van de DA? Zo'n kraag?
Maar goed, daar heb je nu niks aan :)

Ik denk dat de tip van Oslo_girl op dit moment het handigste is.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:32

Is het een poes en gesterliseerd? dan zou ik idd iets zoeken om te bedekken, is het een kater en gecastreerd laat het zo kan geen kwaad er zijn veel DA die het niet eens dicht naaien en ja komt uit betrouwebare bron sinds ik een jaar bij dierenarts heb gewerkt en veel castraties heb meegemaakt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:34

Gewoon een kap om. Is altijd even stressen voor die beesten en sommige kunnen echt gek reageren maar die dingen worden al snel geaccepteerd. Zeker in huiselijke omgeving.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:34

Ja is het een hij of een zij? je hebt het over "gecastreerd" en verder schrijf je "ze"?

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:35

De TS zegt dat ze een kap hebben geprobeerd, maar dit werkte niet ;)
katten willen altijd graag aan dat soort dingen likken en trekken, omdat ze iets op hun lijf voelen wat er niet hoort. Je kan er verder weinig aan doen als het bedekken, de maillot vind ik tot nu toe nog de beste tip.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:37

officieel heet de operatie bij poezen en teven ook castreren omdat de eierstokken worden verwijderd.
Steriliseren is alleen het afbinden van de zaadleiders of de eileiders.
Dus ze zei het wel goed.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:37

Ja, bij de DA een kap geprobeerd en daar werd ze gek. Vind ik ook niet zo gek voor een dier dat al heel flexibel is. Maar in huiselijke kring is het normaal en zijn ze zo aan die dingen gewent.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:38

Ze heeft zeker knoophechtinkjes...?

Mijn poes had onderhuidse en ze heeft er niet aangezeten.....en geen kap oid nodig gehad.
De dieren die in onze kliniek behandeld worden (m.u.v. oogoperaties) nooit een kap mee.......is ook niet nodig :n
Dit geld ook voor o.a. botbreuken, knie/heup/schouder en elleboogoperaties..

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:39

Oreo schreef:
Ja is het een hij of een zij? je hebt het over "gecastreerd" en verder schrijf je "ze"?

kan best hoor, de verwarrig is dat bij poezen meestal gesterriliseerd wordt, en niet gecastreerd al is dit wel beter. het verschil is of ze de voortplantingsorganen weghalen (castreren) of onwerkzaam maken (steriliseren). en dat een kap niet werkt is onzin, hoe gek ze ook doen ze worden vanzelf moe en kunnen zichzelf niets aandoen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:39

tja er moet toch iets omheen anders ligt je kat morgen open en moet ie weer onder het mes....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:40

Ik had niet goed gelezen idd :j :o
Wat ik dan zou doen is toch die kap om en haar even in haar bench laten; daar kan ze geen maffe capriolen uithalen en kalmeren en aan dat ding wennen. Dat kan wel ff zielig zijn, maar alles beter dan dat ze de wond weer openmaakt. Dan ben je nog veel verder van huis.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:41

Ah ok, weer iets geleerd, dat wist ik niet..... Maar nou ben ik toch nog nieuwsgierig.... OnTopic: Een klein babyshirtje/rompertje zou toch mogelijk moeten zijn als die kap echt voor zo'n paniek zorgt?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:48

Nee een kap is echt geen optie, ze vloog letterlijk bij de wanden omhoog :+ Dat wil ik haar echt niet aan doen ook al is ze thuis :n
Ze heeft nu de maillot nog gewoon aan, het kan ook niet anders.
Ik wil echt niet dat ze er aan gaat zitten, want dan kan ik morgen zonder twijfel weer heen rijden en dat heeft haar al heel erg veel stress.
Ik moet het maar gewoon zo laten dan denk ik en maar accepteren dat ze er ietwat ongelukkig van wordt.
Babyrompertje heb ik al naar gekeken, maar kon geen hele kleine maatjes met korte mouwtjes vinden.
Die met mouwtjes trekken namelijk niet in de oksels.
Nee ik heb niks mee gekregen van de DA, had ook gezegd dat dat niet hoefde omdat ik de oplossing van de maillot al had ;)

Tja het is gewoon een heel gevoelig dier, die heel snel in de stress is en die heeeeeeeeeeeeeeeel erg boos kan worden. De DA zal nog wel een week aan haar herinnerd worden want zowel gisteren als vandaag heeft mijn schatje ( :+ ) haar in haar armen gegrepen :=
En hoe stom het ook klinkt, ik kan er alles mee, waar ik ben is zij ook. Ik merk dat ze zich heel zeker voelt als ik in de buurt ben. Nu heb ik nu gelukkig vakantie en kan ik haar goed in de gaten houden en wat extra aandacht geven, wat ze echt heerlijk vind.

Wanneer zou ze eigenlijk weer ontlasting moeten hebben?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:50

Nou, als ze "slechts" ongelukkig is van de maillot; dan lekker die maillot aanlaten ;)
Succes ermee :(:)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 21:53

Nou ja ze beweegt er eigenlijk niet mee ;)
Wat dus de werking van de darmen ook niet ten goede komt.
Morgen moet ze weer vrij normaal functioneren anders moet ik met haar terug.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 21:57

Onze poes had alleen een flinke pleister die lang genoeg bleef zitten gelukkig. Is dat geen optie? Geen gewone pleister maar zoiets Afbeelding maar dan met doorzichtige randen, die plakken beter.
Die zit niet zo in de weg, maar misschien kan ze die er wel aftrekken?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 22:14

Heb ik ook al angedacht, maar kon even zo snel niet bedenken waar ik die moet halen :+
Zal morgen eens kijken, misschien kan mijn moeder wat meenemen uit het ziekenhuis :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 22:19

Nou ik heb nu maar haar lievelingsspeeltje op een lastige plaats gelegd en daar is ze nu druk mee bezig dus het zal allemaal wel goed komen :j