Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Oscar schreef:De kat van onze buren heeft suikerziekte. Omdat ik de kat regelmatig verzorg en dan ook 2 keer per dag de insuline spuit, heb ik er wel een beetje ervaring mee.
Regelmaat is erg belangrijk. Op gezette tijden eten geven en op gezette tijden spuiten. Eten en spuiten houden nauw verband met elkaar.
Het spuiten zelf vind ik niet eng ofzo. De buurvrouw heeft het een paar keer voorgedaan en ze legt altijd netjes een setje spuiten klaar met daarop een streepje voor de dosering. De eerste keer was wel wat apart, maar als je het een paar keer gedaan hebt en het gaat goed dan ben je er zo aan gewend.
Zoals ik het begrepen heb is de insuline niet duur. Maar vooral in begin zitten er best veel consulten aan vast, er moet uitgevogeld worden wat de juiste dosis is. Daar hangt natuurlijk wel een behoorlijk prijskaartje aan.
Als je nog iets wilt vragen: stuur gerust een PB-tje. Als ik het antwoord niet weet dan wil ik het met alle plezier even voor je aan de buuv vragen.
Igg heeeeeeeeeeeel erg bedankt!!!
Hopelijk hoeft het allemaal niet zover te komen en wordt het probleem zonder spuiten opgelost. In elk geval veel sterkte en beterschap voor de poezel
Sandeman schreef:Ja ze moet wel speciaal voer voor diabeticus en afvallen.
En ze mag ca 60 gr per dag