katten met handicap... wie nog meer???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kr0elkip

katten met handicap... wie nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 23:37

vorig jaar kwam er een zwaar verwaarloosde poes bij me moeder aanlopen
ze was zo uitgehongerd dat ze onkruid tussen de stenen vandaag at....
we hebben haar toen binnen gehaald
en wat een schatje is het zo dankbaar kwam ze op de bank liggen helemaal tegen je aan spinnen zo lief beestje
ze kwam gelukkig al beetje aan..
alleen werd ze elke week wel steeds dikker en dikker....

toch maar naar de dierenarst geweest bleek ze zwanger te zijn ,

paar weken later is ze bevallen van 5 lieve katjes 4 mannen en 1 vrouw :D

helaas hebben de katten wel een achterstand omdat ze zo verwaarloost is geweest.

het katje(harry) van me moeder heeft een waterhoofd

http://album.partyflock.nl/52542803.jpg
http://album.partyflock.nl/52542401.jpg

ons katje (sem) was veelste klein met de geboorte.. hij dronk niet goed en woog 54 gram hij moest om de 3 uur de fles hebben omdat hij wel dronk.. maar niet genoeg hoefde het ook maar om de 3uur
http://album.partyflock.nl/51765937.jpg

onze andere kat.. is joy.. een echte poeze "B*(TC :Y) " die dr eigen echt niet laat vertellen wat ze wil tussen de heren... als het haar niet aanstaat mept ze er flink op terug

zij was helemaal gezond bij de geboorte alleen had ze een hele rare knik in dr staart.. wat harry ook heeft..
Afbeelding

dit waren ze 16-sept 2008

inmiddels zijn ze al dik een jaar geweest
Afbeelding
http://94.100.114.98/763900001-76395000 ... _hmNS.jpeg
http://94.100.116.166/476850001-4769000 ... _6aE8.jpeg
http://94.100.114.40/763900001-76395000 ... _pUDd.jpeg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 20-10-09 17:36, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overigen in link geplaatst.

me_myself_i

Re: katten met handicap... wie nog meer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:34

Leuke katten :D goed van jullie dat jullie ze hebben opgevangen :D Ik zelf heb geen katten met een handicap, we hebben wel een verwaarloosd katje uit het asiel gehaald (echt broodmager, je zag de ribben, de heupbotjes etc...) ze is nu heel goed aangekomen en zelfs wat gegroeid en ligt nou heerlijk languit op een kussen tegen onze andere kat aan :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 09:36

Wat leuk dat jullie ze een goed tehuis hebben gegeven!
Ik kan alleen op geen 1 foto de handicap echt herkennen, dus ze zien er blijkbaar desondanks goed uit :)

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 12:06

nee klopt.. alleen het katje met het water hoofdje is het duidelijk te zien.. onze kat die met de fles is groot gebracht is alleen te zien dat ie iets kleiner is maar voor de rest niet,

op de eerste foto's is het wel iets te zien hoor je ziet dat zijn voorhoofd iets hoger is

heb hier een foto van paar weken geleden dan zie je het beter op...

Afbeelding

hij zwalkt ook heel erg met zn hoofd heen en weer als die loopt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:09

ah, daar zie ik het wel inderdaad :)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:10

wat goed dat jullie dat katje hebben opgevangen .. toch vind ik het helemaal niet lelijk staan dat waterhoofd .. niet dat je denk van jeetje die heeft een waterhoofd ofzo .. ik vind het wel schattig staan !!

heeft ze er ook last van ? of iets dergelijks ?

wat een droppie :D
Laatst bijgewerkt door Binky_Zephyr op 20-10-09 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:10

Ach, wat ziet dat er sneu uit!

Nou, hier niet echt een handicap... Maar wel een kater waar wij van denken dat hij of verstandelijk gehandicapt is of gewoon niet helemaal spoort. Is erg moeilijk uitleggen, maar hij is gewoon anders dan alle andere katten :)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:12

Heeft wel iets snoezigs, dat koppie zo :o

Wij hebben een dove kat. Hij functioneert verder prima, maar mag hierdoor alleen 'onder toezicht' naar buiten.
Naar handgebaren luistert hij prima :)
Het miauwen klinkt wel wat anders dan bij een gewoon horende kat.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:12

Ik heb een kat zonder staart :D Of naja, hij heeft een varkensstaart incl de krul. Hij is zo geboren en heeft dus nergens last van. Het ziet er alleen een beetje vreemd uit.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:13

Hihih heb je een foto van jouw 'biggetje'? :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:14

In mijn profiel staan er een aantal van Stiggy :D Biggy dus :+ Ik zal vanavond eens kijken of ik een duidelijke van zijn staart kan maken.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:15

Dat poesje met dat waterhoofd vind ik wel schattig
Heeft ie er last van?
Ik ben ook wel benieuwd naar het biggetje

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:16

maffia mist een stuk poot
als kitten van de buurman tussen de deur gekomen
hij mankt eenbeetje maarverder kan hij eigenlijk alles wat andere katten ook kunnen
alleen als hij ergens vanaf springt heeft hij er soms last van omdat hij op een stompje land

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:20

Ik vind m fantastisch!! Heb echt een zwak voor dieren "anders dan anders". Gisteren bij mijn lesklantje op stal nest jonge katten gezien waarvan het rooie katje een hele brede neus heeft en licht scheel kijkt, ik smolt ter plekke....

Onze Elmo is zwaar dement, heeft geen flauw idee wat er om hem heen gebeurt en leeft volledig in zijn eigen wereld en die is in een straal van 30 cm rondom zijn voerbak.

Hij kan 100x op een dag eten en is dat ook gelijk weer vergeten....

Hij plast op ons toilet, meestal erin, soms ernaast en poept op de keukenvloer of in bad. Zijn rechteroog doet niet meer wat ie hoort te doen dus zo nu en dan zwalkt ie wat, want dan is ie de weg kwijt. Hij is zo aandoenlijk.....

Overigens is Elmo zijn hele leven wel redelijk normaal geweest hoor, maar hij is oud nu......

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 12:30

Damariis schreef:
wat goed dat jullie dat katje hebben opgevangen .. toch vind ik het helemaal niet lelijk staan dat waterhoofd .. niet dat je denk van jeetje die heeft een waterhoofd ofzo .. ik vind het wel schattig staan !!

heeft ze er ook last van ? of iets dergelijks ?

wat een droppie :D

hij heeft er nu niet eht veel last meer van omdat die een groei spurt heeft gehad waardoor zn hoofd ook wat gegroeit is,
toen die klein was had die heel erg last van het vocht in zn hoofdje
dat drukte zijn oogjes naar beneden toen.. waardoor die niet goed zag en heel erg met zn hoofd schudden

hij schud nu nog beetje met zn hoofd alleen hij kan een klein vliegje uit de lucht pakken!

vooral als die net wakker is is het het ergste dan loopt ie echt te waggelen en schudden... maar hij kan over een plankje heen lopen!!

ben benieuwd naar jullie foto's :D

ik heb dat dus ook... heb ook altijd een zwak voor zielig kijkende dieren...
me kat was ooit aangereden terug gevonden en ze hebben hem mee genomen naar het asiel...
toen hoorde ik die honden blaffen.. ik stond gewoon zelf te janken voor het raam bij t asiel.. omdat ik het zoo zielig vond dat al die beestjes daar zaten :o

hoe oud is die dan??
wel knap dat ie op de wc plast haha
daffodil schreef:
Ik vind m fantastisch!! Heb echt een zwak voor dieren "anders dan anders". Gisteren bij mijn lesklantje op stal nest jonge katten gezien waarvan het rooie katje een hele brede neus heeft en licht scheel kijkt, ik smolt ter plekke....

Onze Elmo is zwaar dement, heeft geen flauw idee wat er om hem heen gebeurt en leeft volledig in zijn eigen wereld en die is in een straal van 30 cm rondom zijn voerbak.

Hij kan 100x op een dag eten en is dat ook gelijk weer vergeten....

Hij plast op ons toilet, meestal erin, soms ernaast en poept op de keukenvloer of in bad. Zijn rechteroog doet niet meer wat ie hoort te doen dus zo nu en dan zwalkt ie wat, want dan is ie de weg kwijt. Hij is zo aandoenlijk.....

Overigens is Elmo zijn hele leven wel redelijk normaal geweest hoor, maar hij is oud nu......

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:36

Elmo is 16, ik heb hem sinds hij een week of 6 was, veel te jong nog maar goed die boer moest ervan af......

Stomme is dat mijn man maar blijft zeggen, ja Kobus was 23 dus Elmo heeft nog een tijd te gaan, en ik krijg m maar niet aan zijn verstand gebracht dat 16 normaal is, en 23 dus echt heel absurd oud!

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 12:38

6 weken is wel jong ja..
alleen wij hebben die van ons ook toen ze 6 weken waren..
alleen omdat de moeder echt moest aansterken.. en zo verzwakt was door 5 van die bengels eten te geven :+

16 is idd een mooie leeftijd ja.. meeste katten worden geloof ik tussen de 15 en 18???

tja ook niet elk mens is t zelfde.. de ene is al dement op zn 70ste en de ander pas op zn 90ste :o

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:40

daffodil schreef:
Heb echt een zwak voor dieren "anders dan anders".

Idem hier.

Mijn vorige poes had een manke poot na 5 breuken in de elleboog te hebben gekregen na een val. Breuken waren prima genezen. Pootje stond alleen een beetje krom. Maar ze had er absoluut geen last van en kon er alles mee. Foto zoals ze altijd zat staat wel in profiel (Munky).

Nu hebben we een je-weet-wel-kater Binkie uit het asiel, met een zeer klein staartje. Niemand wou 'm hebben vanwege dat staartje en ik wilde hem juist wel vanwege dat staartje. Ook van hem zie foto's in profiel.

Dat staartje is ook echt grappig, het lijkt net alsof hij kwispelt als een hond. En als hij meeloopt als we de hond uitlaten en hij schiet weer eens weg (het watje!!) dan heeft hij over de hele lengte van de rug de haren overeind (net een hanenkam) en aan het eind een ontploft staartje. Lijkt net een konijnenstaartje :Y)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:42

Wij hebben hier 10 opvangers en het merendeel heeft een 'afwijking'. Sommigen lichamelijk, anderen geestelijk.
Ik schijn ze ook altijd tegen te komen en te vinden. Hoop nu echter dat ik er niet nog meer tegenkom want we zitten met 10 stuks nu echt wel vol.

Heerlijk te lezen dat er mensen zijn met zo'n groot hart Kr0elkip :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:43

Ik heb een gehandicapt poesje. Een vriendin had een nestje en heeft de mijne er zelf uit moeten trekken, toen ze er net uit was had ze 4 hele kromme poten, was net een schildpadje (nou is ze die kleur ook)
Er zijn 3 poten bijgetrokken, maar 1 achterpoot staat nog steeds heel raar. Het voetje is naar binnen gedraaid, dus de onderkant wijst bijna naar haar buikje.
Verder als ze loopt knikt het bij het gewricht naar buiten. De poot zal er af gehaald worden als ze ouder is, want als ze groter wordt kan ze hem niet meer gebruiken.
Nu sjeest ze gewoon nog keihard door het huis, maar je ziet het wel als ze loopt.
Is moeilijk om een foto van te maken, zal eens kijken of ik het kan filmen als ze loopt.

Inez_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:44

Onze kat Male was verwaarloosd door zijn mama en kreeg niet genoeg melk.
Hij had ook heel erg ontstoken ogen toen hij bij ons in huis kwam.
Wat hij altijd heeft gedaan, is als hij zich concentreert met zijn hoofd heen en weer beweegt. Net een popje met een veertje als nek. Ik heb het aan mijn dierenarts gevraagd, maar zij wist niet wat dit kon zijn, misschien zuurstoftekort bij de geboorte? In ieder geval hij heeft er geen last van en I love him just the way he is!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:47

wat schattig zeg! Super dat je ze hebt opgevangen :D

Mijn kat Blitz heeft 1 blind oogje en aan 1 achterpootje misvormde teentjes. Teentjes kun je het niet meer noemen, maar ze loopt er zelden op. Zolang ze er geen last van heeft blijft ze hier. Is een kat die is komen aanwandelen bij mijn vriend op het werk, ondertussen meer dan een jaar geleden. We hebben haar in huis genomen omdat ze mager was, vol vlooien zat, we hebben een paar maand zoekertjes geplaatst, flyers uitgedeeld en asielen gecontacteerd, misschien was iemand op zoek naar haar, maar helaas. Nu ligt ze hier elke avond iedereens schoot in te palmen :D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:47

ben ook in het bezit van poes met 3 pootjes. Gaat prima, alleen ze gaat niet alleen naar buiten (wel samen met mij).

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 12:49

ranna schreef:
Wij hebben hier 10 opvangers en het merendeel heeft een 'afwijking'. Sommigen lichamelijk, anderen geestelijk.
Ik schijn ze ook altijd tegen te komen en te vinden. Hoop nu echter dat ik er niet nog meer tegenkom want we zitten met 10 stuks nu echt wel vol.

Heerlijk te lezen dat er mensen zijn met zo'n groot hart Kr0elkip :j

dankjewel..
wij trekken het ook aan.. me moeder heeft ook 6 katten
de een is blind aan 1 oog... door een oog ontsteking. zn oog stond op knappen :(

1 kat zit aan kalmerings pillen omdat die onwijs aggresief is... hij heb mij keer aangevallen nu die die pillen heeft is die echt een schat

1 heeft een steen op zn koppie gehad waardoor ook 1 oog slecht is..

ook een zwerver! Een dikke rooie kat :7

en 1 met een waterhoofd dan...

en zn mama die zwaar verwaarloosd is geweest

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 13:00

t valt me trouwens op dat er veel katten zijn die iets mankeren...
want had tijd geleden keer topic geplaatst op een andere forum en kreeg toen rare reactie's van waar laat je je kat niet afmaken blabla. t is geen katwaardig leven...

hebben jullie dat soort achterlijke opmerkingen niet gehad???