Kat beschoten door luchtbugs...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CCindy

Kat beschoten door luchtbugs...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 19:35

Ik moet dit toch even van me afschrijven ...
ik hoop dat mijn topic hier goed staat trouwens.

Ik kwam vrijdagavond 2 oktober thuis van mijn pony, en zag toen onze kat heel hard hijgend in zijn doosje liggen, met
een grote wond op zijn been.
Ik riep gelijk ons mam , en die is samen met ons pap snel naar de DA gereden.
Daar zagen ze op de foto dat het een rond gaatje was, wat dwars door zijn bot heen gegaan was. Rondom het gaatje
zaten allemaal metalen stukjes, en zijn bot was op 3 plaatsen gebroken!

Hij kon maandag 5 okt. pas geopereerd worden, en moest dus van vrijdag avond tot maandagmiddag onder best zware morfine daar blijven... zo zielig! Een heel klein hokje... hij was natuurlijk niet echt bij kennis door die pijnstillers, maar dan nog.

De operatie is gelukkig goed gegaan, en hij zit hier nu bij ons thuis vanaf maandagavond al.
Hij heeft een pin in zijn been om het bij elkaar te houden, en om het bot heen ook nog (ijzer?)draadjes. Deze mogen er 15 oktober volgens mij uit, en dán moet hij nog minstens 4 a 5 weken in een hele kleine ruimte blijven, hij mag niet springen of aan de hechting komen.. De hechting loopt van boven aan zijn been/heup (naast zijn rugje aan de achterkant, want het is zijn linker achterbeen) tot aan de onderkant, waar zijn beentje begint (waar het dus smaller wordt). Hij is zo groot ...

We hebben Jip nu in een redelijk grote benge/bench (ik weet niet hoe je het schrijft, maar zo'n kooitje voor een hond) zitten. We laten hem er wel af en toe uit per dag, en lopen er dan langs zodat hij niet ineens wegrent of ergens opspringt. Na een paar minuten moet ze er wel weer in.. En dan staat ze zo voor dat deurtje te mauwen, zo sneu!

En ik vind het natuurlijk zeker niet het belangrijkste, en wij kunnen het gelukkig ook wel betalen, maar al deze operaties en speciale medicijnen kosten al bijna boven de 1000 euro bij elkaar..

Wat bezielt sommige mensen, dat er dingen zoals dit gedaan worden?! In wat voor een maatschappij leven wij, als er zo'n klootzakken als deze bijwonen?! Hoe in hemelsnaam, kan er zoiets als dit gebeuren, dat er mensen zijn die katten gaan beschieten, of elk ander levend wezen?! Mijn lieve Jip is niet de enige, we hebben wat rondgezocht en het gebeurt regelmatig...

Serieus, als ik zou weten wie dit gedaan heeft... ik zou hem wat aan kunnen doen, en niet zo weinig ook niet!
Want zou het mooi zijn als dit soort mensen niet op de wereld konden komen... )':

vencedor

Re: Kat beschoten door luchtbugs...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:38

Moet je even zoeken op een ander topic, het irriteert mensen mateloos dat katten in hun tuin komen schijten, de boel overhoop halen etc. Wat natuurlijk deze actie niet goed praat..In ieder geval sterkte met je kat.

Tutchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:41

Wat afschuwelijk, zeg! Dit soort dingen maken mij altijd zo kwaad! Dieren die lijden door domme acties van mensen, bah! Heel veel sterkte met het katje, ik hoop dat hij zich snel ietsjes beter voelt.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:43

Mensen die zoiets doen, mogen van mij een kogeltje door hun kop krijgen. Ik zal er niet wakker van liggen iig. Als iemand zoiets zou doen bij mijn kat, maak ik diegene af..

Beterschap voor je kitty :(:)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:46

Citaat:
Dieren die lijden door domme acties van mensen, bah!

kun je van 2 kanten belichten, zij laten hun kat bij andere mensen in de tuin lopen.
Andere zijde: je hebt inderdaad een steekje los wanneer op je op kat gaat schieten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:51

Wat een verschikking zeg wat je met je kat mee heb gemaakt, ik zou wel nadenken over een eventuele aangifte, het is immers verboden wapenbezit en zulke mensen horen gewoon niet in de maatschappij thuis.
Gelukkig heb je hem kunnen laten opereren. Heel veel sterkte.
Ik tem wel even want het hoort bij BB thuis.

randie schreef:
kun je van 2 kanten belichten, zij laten hun kat bij andere mensen in de tuin lopen.
Andere zijde: je hebt inderdaad een steekje los wanneer op je op kat gaat schieten..

Verder gaat het wel met je?

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:53

Bah :( :( :(
Ookal heeft je kan 20 vogels van de buurman opgegeten. Dan nóg is dit een misselijke actie.
Mensen moeten leren praten. En als dat praten niet lukt hun frustratie richten op de mensen waarvan de dieren zijn.
En niet op de dieren zelf, die weten immers niet beter. Dit is echt een ziekelijke actie.
Mag hopen voor je dat je niet weet wie dit gedaan heeft? Anders wens ik je sterkte met je woede beheersing.

mega veel knuffels voor dat arme diertje van je :(:)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:54

Chiqa schreef:
Wat een verschikking zeg wat je met je kat mee heb gemaakt, ik zou wel nadenken over een eventuele aangifte, het is immers verboden wapenbezit en zulke mensen horen gewoon niet in de maatschappij thuis.
Gelukkig heb je hem kunnen laten opereren. Heel veel sterkte.
Ik tem wel even want het hoort bij BB thuis.

randie schreef:

Ik wou net hetzelfde zeggen. Ten eerste Randie; je kunt helemaal niet uit het stukje halen dat de kat in andermans tuin zat toen dit gebeurde. Ten tweede vind ik het ontzettend lomp en niet op zn plek om hier zoiets te gaan roepen :n

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:56

Jeetje, arme Jip zeg! Hopelijk komt hij er goed en snel bovenop.. :(:)
Hoe halen mensen het in hun hoofd om op katten te gaat schieten? :?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:57

Citaat:
Citaat:
randie schreef:

Ja hoor gaat prima met me :+ . Maar katten kunnen wel degelijk voor
overlast zorgen, ons baby konijntje is uit onze tuin gegrist door een
huiskat en die hebben we niet meer terug gevonden. Waarschijnlijk
is iemand hem wel tegen gekomen op de deurmat....

En ik zeg er ook bij dat diegene die dat gedaan heeft niet goed bij zijn hoofd is?
Dat heeft gewoon niemand te doen en ik zou er serieus aangifte over doen.
Want als iemand dit doet met dieren zal hij of zij ook niet zo leuk met mensen
omgaan.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:58

randie schreef:
Moet je even zoeken op een ander topic, het irriteert mensen mateloos dat katten in hun tuin komen schijten, de boel overhoop halen etc. Wat natuurlijk deze actie niet goed praat..In ieder geval sterkte met je kat.

Beetje lompe reactie niet???

Heel veel sterkte met je kat, en idd dit zou niet mogen ik zou die mensen ook wel willen bewerken met een luchtbugs.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:59

Ik ben op en top kattenliefhebber,
heb dergelijke praktijken helaas ook mee moeten maken.

Ook wij kregen katten thuis met wonden, vergiftigd etc etc.

Toen was voor mij de maat vol, mijn katten komen NIET los buiten.

Het is meer dan asociaal en achterlijk wat die lui doen, maar ze hebben last van onze loslopende katten, en daar kan ook wat van gezegd worden.

Ik wens je heel veel sterkte met je kat, super dat je ouders de dure operatie willen betalen!
Laatst bijgewerkt door CM_ op 10-10-09 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:00

jemig wat bezielt die mensen!
is dit de samenleving tegenwoordig

schiet die mensen dan ook maar een kogel door hun been laat ze maar het zelvde mee maken wat jou kat heeft meegemaakt verschrikkelijk

hoe is het met hem op het moment?
heb je foto's?
Veel sterkte

Xx

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:01

Belachelijk zeg, ga de discussie over katten wel of niet buiten laten lopen, ergens anders voeren.
Hier is namelijk al een topic over.

@ts, kan me voorstellen dat je boos en geschrokken bent, deze mensen verdienen een fikse straf (zoals de amerikaanse straffen).
Ik hoop dat het herstel spoedig zal verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:03

o0marije0o schreef:
Bah :( :( :(
Ookal heeft je kan 20 vogels van de buurman opgegeten. Dan nóg is dit een misselijke actie.
Mensen moeten leren praten.

Nou precies, daar ben ik het volkomen mee eens. Gewoon heel netjes een gesprek aangaan dat moet toch niet zo moeilijk zijn ipv dr op los te gaan zitten schieten?
Helemaal gestoord, ik hoop dat hij opgepakt wordt.

Randie; voor jou heb ik echt geen goed woord over, ik zou zeggen open een topic en uit je frustratie?
Dit is hier namelijk totaal niet aan de orde volledig offtopic en bovendien zeer respectloos naar TS toe.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:05

Ik ben helemaal geen kattenmens, maar zoiets doe je een beestje niet aan.
Ik hoop dat je kat er weer helemaal bovenop komt.

Helaas hoor je het vaak dat er iemand weer eens vergif heeft gestrooid of op katten schiet met een luchtbuks...ik heb voor dit soort mensen geen enkel goed woord over :n

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:08

Is het mogelijk dat je kat is geraakt tijdens jacht op hazen oid? Of gebeurd dat niet bij jullie in de buurt? Heb je enig idee waar je kat is geweest toen het gebeurde of niet?
Hoop dat je kat snel opknapt!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:08

bah vreselijk, ik ik wist wie het gedaan had, zou ik diegene persoonlijk wat aan doen :( hoop dat het snel herstelt.

randie, ga ergens anders respectloos reageren a.u.b

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:10

hey heb hier ook ervaring mee, zij hebben 2 jaar geleden mn poes neergeschoten, kogel in haar rug........gevolg achterbenen verlamd. na heel veel dierenarts bezoeken, is ze er weer bovenop gekomen...ze is alleen onzindelijk gebleven omdat ze soms (waneer ze op een bepaalde manier lag, kogel kon er niet uit gehaald worden te riskant) voelde ze dus niet dat ze moest plassen..arme ik...... heb wat pies moeten ruimen al die jaren pffff.
maar goed je snapt niet hoe mensen dat kunnen doen.......zieke geesten zijn het!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:13

Nou ja zeg wat een idioot gebeuren. Welke piep doet zo iets nou!
Waar moet et heen met dit landje....
Ik hoop dat je kat snel weer de oude is

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:14

@TS: veel sterkte met je kat. ik hoop dat de weken dat ie in de bench moet blijven snel voorbij gaan. Misschien kun je hem ook iets homeopatisch geven om rustig te blijven (zodat hij niet wil gaan racen door het huis als ie dan even eruit mag)
ik moet eigenlijk wel zeggen dat mijn katten heel weinig bewegen binnen. Die slapen liever de hele dag. Dus af en toe eruit halen en lekker op schoot mee knuffelen zal wel een hoop verzachten voor je kat ;)

Ik vind het erg triest dat er mensen zijn die hiertoe in staat zijn. Het kan best dat mensen overlast hebben van katten maar er zijn vast vriendelijkere oplossingen om katten uit je tuin te houden. Ik heb 2 katten die jarenlang hebben buiten gelopen en waar ik nooit klachten over heb gekregen. ik ben ook juist door dit soort verhalen mijn katten gaan binnen houden. Ik vertrouwde gewoon de buurt niet waar ik in woon.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:15

ach wat sneu.

onze kat is ook eens (met een luchtbuks of iets?) beschoten. zat een blauw kogeltje in haar lies. Gelukkig had ze er niet zo'n last van want wij merkte het pas later omdat het al ingegroeid was leek wel.

Jou Jip heeft veel meer pech gehad zeg :( Veel sterkte er mee en goed rond zoeken of je de dader kan vinden, dan kun je de rekening naar hen sturen!
Laatst bijgewerkt door FahyaFemke op 10-10-09 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:15

randie schreef:

Iemand die in welke vorm dan ook agressie toont naar een dier of mens heeft een kort lontje wat niets met die ander te maken heeft. Die persoon heeft een probleem en "toevallig" was jouw kat degene waar het op af werd gereageerd.

Heel veel sterkte!

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 20:18

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik heb op dit moment geen foto´s, ik ga ze wel maken ..
Ik snap dat mensen last kunnen hebben van katten, maar om ze dan maar binnen te houden omdat je bang bent voor vergiftiging of kogels, is te absurd voor woorden ! (erg genoeg wel realistisch..).
Mensen mogen toch ook maar gewoon blij zijn dat ze hier kunnen leven, en niet alle anderen dieren (want wij zijn immers ook dieren) vervloeken.. ik snap zoieso niet dat mensen niet van dieren kunnen houden maar dat staat hierbuiten.

We weten jammer genoeg niet wie dit gedaan heeft, dus kunnen hem of haar ook niet aanklagen..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:22

Ik geloof wel dat je aangifte kan doen.
Vernieling van eigendom valt het onder meen ik.

Mochten nu meer mensen dit doen dan heeft de politie een aanknopingspunt en zal in elk geval vaker posten daar.

Helaas is het , net wat je zegt, de realiteit.

Hier in het dorp zitten in elk geval al 3 kattenmeppers.
1 daarvan is duivenmelker, en de anderen hebben "gewoon" een hekel aan katten.

Ons dorp is een jaar of 6 geleden nog eens op het nieuws geweest dat er zoveel katten vermoord werden.

Maar ja ze kunnen er helaas niets aan doen.
Ik moet het niet zien, ben zelfs een keer uit de vrachtwagen gestapt om een stel meiden eens goed aan te spreken die een shetlander aan het schoppen waren :(

Maar met katten zie je het helaas meestal niet.

Ken wel iemand die een kattenmepper ludiek heeft teruggepakt, door 2 componentenlijm in de sloten van de deuren te doen toen de kattenmepper (met kattenvallen in de tuin :( ) op vakantie was.
Helaas is dit kwaad met kwaad bestrijden, maar vond het wel zijn verdiende loon!