Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manutjuh schreef:Een uitlaathok is openbaar terein en daar mogen die kinderen gewoon komen.
Je kan de hond in het uitlaathok ook gewoon vasthouden hoor, dan loop je toch gewoon mee met de hond ? Ik zie daar niet zo'n probleem in. Een hond kan ook gewoon plassen terwijl hij vast zit hoor. Mijn honden doen dat ook gewoon, want mijn honden mogen hier ook niet los. En een keer per dag lopen we wat langer dan normaal zodat we ergens komen waar ze wel los mogen.
En ik vind je redenatie een beetje egoistisch. Het komt er dus op neer, dat jouw hond agresief kan reageren, en dat andere mensen zich daar maar op aan moeten passen ? Jij moet je aan passen want jij bent degene met een gevaarlijke hond, niet die kinderen. En inderdaad moeten kinderen oppassen voor honden, maar dat doen ze nou eenmaal niet en een kind kan je daar niet voor aankijken. De ouders wel, maar die zijn er niet bij.
En je benadeeld je hond niet omdat die kinderen dom zijn, je benadeeld je hond omdat hij zich zo gedraagt.
Princess_ schreef:Zoals ik al zei, het is de enige plek waar ze hun behoefte mogen doen dus moet ik dr in een potje laten plassen ofso?
Buiten lopen de honden altijd aan de lijn is hier namelijk verplicht. Aangezien dit een honden hok is ga ik haar dat niet ontnemen, zoals ik al zei ik waarschuw de kinderen er gewoon voor.
Ze is trouwens alleen blafferig enzo in het hok en buiten aan de lijn, op de hei gedraagt ze zich wel normaal. En dat is een halfuur rijden dus daar ga ik niet dagelijks heen.
Princess_ schreef:Weetje ik ga dr niet op in, ik zie het probleem niet in het waarschuwen van de kinderen![]()
En met een riem in het hok terwijl er nog een wilde pup bijloopt is geen handig idee aangezien de pup dan steeds aan de lijn hangt en het hondje dan steeds omver getrokken wordt.