Horror bij / wesp!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Horror bij / wesp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 11:57

Ik liep net mijn kind zijn kamer in, zit er echt een enórm dier op zijn raam. Raap in al mijn moed bij elkaar, blijkt het dus een giga wesp of bij te zijn (ben niet dichtbij genoeg gekomen om het verschil te zien) van, en dit is echt zonder overdrijven, een cm of 4-5 lang :oo :wow: -O- !!!

AAAAAArgggh!!!! Ik heb netjes de deur dichtgedaan, dit is echt een maatje te groot voor me. Doodmeppen doe ik niet, ben niet zo'n doodmepper en als je dit soort boosmaakt.... hier wil ik geen prik van!!

Heeft er ooit nog iemand zo'n enorme bij / wesp meegemaakt?

Mocht ik weer genoeg dappertjes gegeten hebben probeer ik wel een foto te maken, maar nu eerst even uitbibberen. Blaagje heeft hem ook gezien, en we hebben beiden besloten zijn kamerdeur gewoooon dicht te houden vandaag...

Ps. woont er iemand in de buurt van Steenbergen NB die zich geroepen voelt om hem weg te halen, be my guest!!!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:59

is het geen hoornaar?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Noraly op 07-10-09 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:59

Dat zou best eens een hoornaar kunnen zijn, die kunnen tot 4 cm lang worden. Google er maar eens op.

Misschien met een glas en een stuk karton? Zo krijg ik altijd grote spinnen weg (en daar ben ik dan weer als de dood voor).

Sterkte! :(:)

Puchje

Re: Horror bij / wesp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:01

Jep, hoornaar :)
Relatief ongevaarlijk, maar zijn HEEEEEEL eng ja :P
Kun je het raam niet openzetten en bidden dat ie naar buiten vliegt :P ?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:01

Kan ook de koningin zijn die een plekje zoekt om te overwinteren
dan zou ik haar toch wel neerslaan :o

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:02

Zo'n hoornaar is inderdaad ENORM. En als je daar dan nog de koninging van hebt is het helemaal prijs. Ik zou al m'n moed bij elkaar rapen en er een beker oid overheen zetten.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:06

Dat is een hoornaar!

Zien er dodelijk eng uit, maar minder agressief dan een wesp of een bij. Gewoon met een glas en karton vangen. :)

btw, die beesten maken een herrie als ze vliegen ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:06

Eeeemmm..... heeft er iemand een glas van een paar meter lang of zin om spontaan hier een bakkie te komen doen :o :D ??? Ik vind het al heel wat dat ik niet als een idioot heb lopen gillen. Ben idd bang dat het een koningin is, kreeg al de tip om te Googlen op hoornaar en mijn kippevel is weer terug...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:07

Abeltje77 schreef:
Zo'n hoornaar is inderdaad ENORM. En als je daar dan nog de koninging van hebt is het helemaal prijs. Ik zou al m'n moed bij elkaar rapen en er een beker oid overheen zetten.

Waar beneden de rivieren woon je? O:)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:11

uh

grapjas :+

tussen eindhoven en roermond

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:14

Ik heb mijn zwager gebeld, die werkt in de beveiliging dus is onverschrokken enzo. Als ie uitgelachen was zou ie komen :o .... Ben bang dat ik dit nog heeeel lang moet horen op verjaardagen enzo :P ...

Kreng zit ook niet meer op het raam... ieks...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:14

Abeltje77 schreef:
uh

grapjas :+

tussen eindhoven en roermond

Das heul ver fietsen idd.... :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:15

Breghje schreef:
Ik heb mijn zwager gebeld, die werkt in de beveiliging dus is onverschrokken enzo. Als ie uitgelachen was zou ie komen :o .... Ben bang dat ik dit nog heeeel lang moet horen op verjaardagen enzo :P ...

Kreng zit ook niet meer op het raam... ieks...

hahaha! onverschrokken enzo... ben benieuwd wat ie denkt als ie dat beest aantreft. Laat even weten of ie hem heeft weten te vangen!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:25

Hij kwam net aan, breeeduit lachend, maar dier was gevlogen. We (JAAAAA we, ik heb ook meegedaan, wel met de deur open in geval van snel weg willen enzo) hebben achter de kasten, gordijn enzo gekeken (dapper van mij he, je had me echt niet willen zien hoor wahahahahahah) en alles verplaatst, maar geen queen bee te zien. Meteen raam dicht, straks mag hubbie nog eens kijken en net voor blaag naar bed gaan kijken we nog eens alles na.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:26

En ik ga hier idd nog heeeel lang mee gepest worden... :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:28

whahahah ik begrijp je helemaal!!! ik was gillend het huis uit gerend!!!!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:28

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:29

__Nathalie__ schreef:
whahahah ik begrijp je helemaal!!! ik was gillend het huis uit gerend!!!!

Dat was ook wel mijn eerste reactie, maar het regent hier en ik ben mama en goede voorbeeld enzo.... Maar geloof me, als het dier op me af was komen vliegen hadden jullie het écht allemaal gehoord!!!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:29

Ook goed in dekbedden en kussenslopen kijken. Die krengen gaan overal tussen zitten. Als ze maar denken dat het veilig is.. (k wil je niet bang maken hoor..)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:31

Zilvermoon schreef:
Ook goed in dekbedden en kussenslopen kijken. Die krengen gaan overal tussen zitten. Als ze maar denken dat het veilig is.. (k wil je niet bang maken hoor..)

:oo :oo

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:36

Zilvermoon schreef:

Eeehmm.... en bedankt....

Heb net maar weer een heule hoop dappertje gegeten en met een opgerold paar folders (nav Ans haar topic, leuk om te lezen..NOT) gewapend nogmaals de kamer geveegd.

Las net dat ze graag nestelen in daken enzo.. Nou wilde ik maar dat ik een lijk had, want voor hetzelfde geld zitten we over een poos met een invasie van dat soort krengen in ons dak; s nie goe voor de bloeddruk nie....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:37

Zilvermoon schreef:

IEWWWW :oo

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:40

Wij hebben ook een nest tussen ons dak gehad en ze kwamen via de zolder naar binnen. Nie grappig nie. En het was niet de bedoeling om met mn opmerking je nog banger te maken. Het is alleen maar een waarschuwing.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:42

Zilvermoon schreef:
Wij hebben ook een nest tussen ons dak gehad en ze kwamen via de zolder naar binnen. Nie grappig nie. En het was niet de bedoeling om met mn opmerking je nog banger te maken. Het is alleen maar een waarschuwing.

Ik snap het, en ben idd banger dat ze nu onze dakrand in is gekropen nu ik geen lijk heb. Ik heb nog wel spinnengif (niet verder vertellen hoor, die krengen schijnen ook beschermd te zijn) liggen op zolder, dus als ik in het voorjaar ook maar denk dat ik eventueel iets hoor dan spuit ik alles helemaal de hoek om.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 12:58

Als je het echt vermoed dat er iets zit kun je beter zo'n bedrijf bellen. Ben je er in 1 keer vanaf. (voor 1 zo'n beest natuurlijk niet. Maar voor een nest wel! )

Succes dr mee in ieder geval!