ik ook, hoort erbij als je een hond hebt, ze onderhouden van het geld de paden etc in het bos dus vindt het niet zo erg.. het is zo ie zo maar 65euro per jaar..
Mijn moeder wel. Maaar ik zou zelf niet betalen. Ik heb gehoord, waar hieer dat geld heen gaat. En dat gaat naar voetbalvelden enzo. Niets voor de honden word er mee gedaan, 1 hondenclub, zonder fatsoenlijk veld of stromend water..
Angeliekje
Geplaatst: 06-10-09 19:10
Ik betaal wel. Ik heb een hond, en moet daarvoor gewoon belasting betalen (zo'n 70 euro per jaar), dat is verplicht. Een stukje van de site van de gem. Apeldoorn: Als geconstateerd wordt dat geen aangifte is gedaan wordt een aanslag opgelegd met daarbij eventueel een forse boete.
Ik vind het wel dat als je bijv. in een buitengebied woont en de hond(en) op eigen terrein lopen dat je dan ook geen hondenbelasting hoeft te betalen.
Gemeente Apeldoorn heeft veel leuke plekjes gemaakt waar je je hond lekker kan laten rennen, en de gemeente houd alles netjes bij. Dat is me die hondenbelasting wel waard
Sommige mensen laten hun hond netjes uit, maar anderen laten het beest echt overal poepen. Onder het mom van: het is gras en ik betaal toch hondenbelasting. Zou graag zien dat mijn geld gebruikt wordt voor extra controle oid, maar de gemeenten mogen zelf bepalen wat ze met het geld doen.
Ja, wij betalen hondenbelasting. Waarom? Omdat wij een brief thuis kregen een tijd terug dat dit verplicht was, en wij gewoon netjes onze verplichte betalingen doen.
bonnefooi
Geplaatst: 06-10-09 19:33
Ik betaal ook hondenbelasting. Ze controleren hier ook regelmatig
marlies85
Geplaatst: 06-10-09 19:33
Ik betaal elk jaar nog geen € 40,- aan hondenbelasting. Gewoon omdat het verplicht is in de gemeente waar ik woon. Liever 1x per jaar € 40,- dan een dikke boete.Ze doen ook steekproeven om te controleren hier.
Ik betaal voor mijn hond hondenbelasting, omdat ik in het dorp woon en daar dus ook mijn hond uitlaat. Ik vind dat dat gewoon bij een hond hoort en heb er ook geen moeite mee.
Waar ik wel moeite mee heb is dat de staleigenaar een aanmaning kreeg voor de hond (boerderijhond dus) die alleen maar op eigen terrein loopt en daar dus ook zijn behoefte doet. Niemand die daar last van heeft. Ik vind eigenlijk dat er voor zulke honden geen hondenbelasting gerekend zou moeten worden, maar ben me er ook van bewust dat die grens niet zo helder is als dat ik hem nu schets. Er zijn natuurlijk ook erfhonden die alsnog van het erf komen, bijvoorbeeld in het park enz.
Frances
Geplaatst: 06-10-09 19:38
Wij betalen hier hondenbelasting ja. maar ik vindt dat ze het geld ook goed gebruiken Hier wordt idd ook gecontroleerd.
Wij betalen wel. Maar hebben nog nóóit een controle gehad. Zelfs niet toen we een boete kregen omdat ze los liepen..
bromfiets
Geplaatst: 06-10-09 19:41
Ik betaal geen hondenbelasting, heb eigenlijk geen idee of dat in deze gemeente wel geheven wordt
Phillipa
Geplaatst: 06-10-09 19:42
Wij betalen wel hondenbelasting thuis en ik ben tijdens het uitlaten ook al 2x gecontroleerd door iemand van de gemeente? en/of belasting. Bij ons zijn er speciale uitlaatplekken waar de honden los kunnen en op plekken waar je de poep moet opruimen zijn er altijd voldoende prullenbakken en zakjes beschikbaar. Wel zo netjes vind ik Zo kunnen kinderen tenminste ook buitenspelen zonder dat ze met hondenpoep onder de schoenen thuiskomen.
jesito
Geplaatst: 06-10-09 19:42
Eerder hebben we het wel betaald, maar nadat we verhuist zijn staat het ineens niet meer erbij op rekening en we zijn in dezelfde gemeente gebleven. Dus nu sinds 3 jaar betalen we niet meer. Het is niet onze fout en eigenlijk sinds ik weet dat het in een reservepotje terrecht komt van de gemeente, vind ik het wel prima zo. Ik ruim mijn poep op waar het storend is en verder vind ik het zo best.
Ja wij betalen ook belasting. Puur omdat ze hier nogal eens controleren. Maar het nut snap ik er dus echt niet van. Er zijn geen hondenuitlaat veldjes of zo, je word geacht de poep op te ruimen..... Tsja waar betaal je dan voor he?